اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

استحاله فوتبال؛ معجزه والیبال

  • کد خبر : 6677
  • 08 سپتامبر 2020 - 6:34
استحاله فوتبال؛ معجزه  والیبال
یکم- سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان، انتخابات هیات فوتبال قزوین در استان البرز برگزار شد!
رییس پیشین هیات دوباره در انتخابات بدون رقیب برگزیده شد؛ اما روند برگزاری و نتایج انتخابات قابل تامل و بررسی است؛ آن هم زمانی که استقلال هیات‌های ورزشی از دخالت مجموعه دولت و نیروهای سیاسی و اجتماعی، آرمانی است که در اراده اهالی رشته‌های مختلف ورزشی در انتخاب رییس هیات تبلور پیدا کند.این هدف غایی قرار است در فرآیندی به نام مجمع انتخاباتی هیات محقق شود و در همین راستا اساسنامه فدراسیون فوتبال هم به شدت به دخالت نکردن عوامل غیرفوتبالی تاکید می‌کند. اما آیا به‌راستی در فرآیند برگزاری انتخابات هیات فوتبال قزوین، شاهد به کرسی نشستن اراده اهالی فوتبال بوده‌ایم؟
پاسخ این سئوال را عملکرد هیات درمدت چهار سال گذشته داد و بی‌تردید در چهار سال آینده هم عملکردها مشخص می‌کند که این روند صحیح بوده یا با یک استحاله در برگزاری انتخابات مواجه هستیم. این درحالی است که هدف اصلی تدوین‌کنندگان قانون برگزاری مجامع انتخاباتی به خصوص فوتبال، حضور افراد متخصص و توانمند و آشنا به این رشته است؛ اما این قانون نباید به نحوی تفسیر شود که مانع برگزاری انتخابات رقابتی شود و به گونه‌ای روند انتخابات پیش برود که شائبه مهندسی انتخابات به وجود آید و فضایی ایجاد شود تا افراد مستقل نتوانند در عرصه‌های رقابتی مانند انتخابات مجامع حضور یابند. البته باید این نکته را یادآور شد که اگر شائبه دخالت یا اعمال نفوذ در انتخاب روسای هیات‌های ورزشی برطرف نشود و شفاف‌سازی صورت نگیرد، دلزدگی و ناامیدی در اهالی ورزش ایجاد می شود که در بلندمدت نتایج فاجعه‌باری برای آن باید متصور بود. با همه این‌ها هیات فوتبال چهار سال دیگر با سلیقه مدیران پیشین اداره خواهد شد؛ بنابراین باید دید افرادی که برای ماندن در صندلی ریاست فشارهای زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، چه برنامه و چشم‌اندازی را برای فوتبال قزوین ترسیم خواهند کرد و آیا این برنامه با نگاهی به گذشته می‌تواند دستاوردی برای چهار سال آینده فوتبال قزوین داشته باشد؟
دوم – چه زود لبخند اهالی والیبال قزوین جای خود را به بغض داد؛ آنجاکه در یک اتفاق عجیب و غریب تیم والیبال شهرداری قزوین از سوپر لیگ والیبال کشور کنار گذاشته شد؛ درحالی‌که شورا و شهرداری قزوین در دوره پنجم در اندیشه تقویت ورزش قهرمانی هستند و در دوسال گذشته هزینه‌های قابل توجهی برای ایجاد شور و نشاط و احیای رشته والیبال در قزوین کرده‌اند، اما متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها، با بی‌تدبیری، شوکی عمیق به شهروندان قزوینی وارد شد و نزدیک بود دو سال سرمایه‌گذاری در پرورش جوانان شهر از بین برود و امیدواری به درخشش آن‌ها به یاس تبدیل شود.
اما در آخرین لحظات با پیگیری مجدانه دلسوزان، معجزه‌ای رخ داد و قزوین به سوپر لیگ والیبال کشور بازگشت؛ ولی اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید مدیران شهرداری به خصوص سیاوش طاهرخانی، شهردار ورزش‌دوست، محمد درافشانی، رئیس سازمان فرهنگی-ورزشی و محمد عصارزاده، مدیر تیم والیبال با عوامل این فاجعه مدیریتی برخورد کنند تا شاهد تکرار شوک‌های این‌چنینی نباشیم.
حالا والیبال ایران منتظر طنازی پسرای مینودری است…
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.