اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
وقوع چندین جنایت در استان نگران کننده شد

قتل‌های هولناک و واکنش احسان لشگری

  • کد خبر : 6540
  • 21 ژوئن 2020 - 5:34
قتل‌های هولناک و واکنش احسان لشگری
وقوع چندین مورد قتل هولناک طی نیمه دوم خرداد در نقاط مختلف استان و انتشار خبرهای گاه متفاوت از این رخدادهای جنایی در فضای مجازی، باعث تشویش افکار عمومی شده و واکنش‌هایی را از جمله توسط احسان لشگری قهرمان قزوینی کشتی جهان برانگیخت.
 او در استوری که در صفحه شخصی‌اش در «اینستاگرام» منتشر کرده، با اشاره به چهار مورد قتل، خواستار پیگیری عوامل بروز ناامنی روانی در استان شده است.
از جمله این رخدادها، قتل سه نفر در روستای شکرناب آبیک، درگیری مسلحانه در روستای شفیع آباد قزوین منجر به کشته شدن یک نفر و همچنین قتل مرد جوانی در سرپل طالقانی قزوین است. هر چند به گفته رییس پلیس استان، عامل جنایت پل طالقانی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده است.
پرونده جنایت آخری هنگامی گشوده شد که در ساعت پایانی چهارشنبه شب ۲۱خرداد، ماموران کلانتری۱۱ مدرس، که در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ از تیراندازی در پل طالقانی ابتدای بلوار مدرس با خبر شده بودند. آنان در محل حادثه با جسد بی‌جان و غرق در خون مردی ۴۰ساله روبه‌رو شدند که در آستانه درِ محل سکونتش از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و در دم جان باخته بود.
یافته‌های اولیه از تحقیقات محلی، اطلاعات شاهدان، تصاویر دوربین‌های مداربسته و همچنین پیگیری‌های فنی کارآگاهان جنایی، آنان را به یک قدمی کشف این جنایت رساند. در یافته‌های کارآگاهان مشخص شد که عامل جنایت یک نفر بوده و با شناسایی هویت قاتل فراری، محرز گردید که این فرد با انگیزه‌ای انتقام جویانه شبانگاه در کمین مقتول نشسته و او را در آستانه در خانه‌اش از فاصله‌ای نزدیک هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده است.
در همین حال، رییس پلیس استان با اعلام شناسایی و دستگیری عامل این جنایت گفت: از همان لحظه با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی، فرد مظنون به ارتکاب قتل شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ نیابت، یک تیم عملیاتی برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری که گمان می‌رفت در یکی از استان‌های شمالی کشور پنهان شده باشد، به این استان اعزام شد.
سرتیپ مهدی حاجیان افزود: ماموران با تکمیل پازل اطلاعات به دست آمده از متهم فراری، ردِ او را در یکی از مناطق روستایی به دست آورده و متهم به قتل فراری را در عملیاتی غافلگیرانه، کمتر از ۴۸ساعت پس از ارتکاب جنایت دستگیر کرده و به قزوین منتقل کردند.
وی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، تحت بازجویی فنی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت و در حالی که می‌کوشید دخالت خود در این جنایت را تکذیب نماید، اما سرانجام در برابر شگردهای پلیسی کارآگاهان و همچنین مدارک و شواهد موجود، ناچار به بیان حقیقت شد و به ارتکاب این قتل اقرار کرد.
این فرمانده ارشد پلیس تصریح کرد: تحقیق و بازجویی از متهم که هم اکنون براساس دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی قزوین در اختیار پلیس آگاهی استان است، تا روشن شدن زوایای پنهان این جنایت همچنان ادامه دارد. وی همچنین با بیان اینکه، علت و انگیزه این قتل در دست بررسی کارآگاهان است، خاطرنشان کرد: متهم پس از پایان بازجویی، تکمیل تحقیقات پلیسی و بازسازی صحنه جرم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.