اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
وقتی دست‌ها برای مهربانی گشوده می‌شوند

پرواز همدلی در روزهای کرونایی

  • کد خبر : 6493
  • 07 می 2020 - 7:57
پرواز همدلی  در روزهای کرونایی
همه‌گیری ناگهانی ویروس کرونا در کشور، آنگونه بود که همه را  غافلگیر کرد؛ از دولت گرفته تا مردمی که باورشان نمی‌شد یک ویروس نادیده می‌تواند زندگی آنها را وارد دوران تازه‌ای کرده و قرنطینه خانگی را جایگزین فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کند.
شاید همین غافلگیری ناشی از عدم آمادگی بود که مشکلات را دو چندان کرد و خانواده‌های بسیاری را که معیشت آنها بر پایه درآمدهای روزانه و مشاغل خُرد بود دچار بحران اقتصادی و تنگناهای شدید مالی کرد.
 در میان این غافلگیری اما، دست‌های بسیاری برای مهربانی گشوده شد و همدلی آن هم در روزهای مصیبت‌بار کرونایی، جایگزین آلام و دردهایی گردید که می‌توانست در آوار بلای کرونا، مصیبت‌های تازه‌ای را نیز بیافریند. از آنانی که در همتی جوانمردانه، کرایه مستاجران خود را بخشیدند تا جوانانی که نیمه شب، در اقدامی مومنانه، آذوقه به در خانه خانواده‌های آسیب‌دیده و نیازمند در نتیجه شیوع کرونا رساندند. کم هم نبودند کسانی که در قزوین، آستین همت بالا زدند و نیازهای حفاظتی کادر درمانی بیمارستان‌ها به عنوان «مدافعان سلامت» را تامین کردند؛ که جانانه برای بهبود مبتلایان به ویروس کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی‌کنند.
در این باره، استاندار قزوین با بیان اینکه، کمک‌های مومنانه مردم استان را به کادر درمانی در همان روزهای شیوع کرونا شاهد بودیم، می‌گوید: با توجه به مشکلاتی که این بیماری در روزهای ابتدایی ایجاد کرد تصمیم بر این شد که از کمک خیران برای تامین نیازهای بخش درمان بهره بگیریم که عدد قابل توجهی هم از لحاظ مالی و هم تجهیزاتی جمع‌آوری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای ارایه به کادر درمانی قرار گرفت.
هدایت‌اله جمالی‌پور می‌افزاید: روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای ما لحظات سختی بود، ولی با همت مردم خیراندیش و نیکوکار اکنون مشکل و نیاز خاصی در مراکز درمانی استان وجود ندارد که نشان از همت والای مردم و خیران دارد که باید از زحمات آنها قدردانی کنیم و امیدواریم این کمک‌ها توشه‌ی خوبی برای آخرت افراد خیر باشد.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی اجباری بخش زیادی از کسب و کارها شد، اضافه می‌کند: برخی به دلیل تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی، شغل خود را از دست داده‌اند و برخی نیز در کسب درآمد دچار مشکل شدند که کمک به این اقشار به یک دغدغه جدی تبدیل شده است که فرمان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری رزمایش همدلی انگیزه مضاعفی برای مسوولان ایجاد کرد تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بتوانند تا حدی از آلام و مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا بکاهند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین با تاکید بر اینکه، شاید این کمک‌ها گره قابل توجهی از زندگی افراد آسیب دیده از کرونا باز نکند ولی این اقدام، یک همدلی و انسجام بسیار خوب در کشور ایجاد کرده است؛ خاطرنشان می‌کند: وقتی هدف خدمت خالصانه باشد دعوایی ایجاد نمی‌شود و همه به صحنه می‌آیند.
این روزها که آمارها از مدیریت کرونا در کشور حمایت دارد و روزهایی نیز شیب نمودار تعداد مبتلایان و آمار جان باختگان ناشی از کرونا نزولی می‌شود؛ برگزاری «رزمایش مومنانه» در استان شتاب گرفته و همچنان دست‌های مهربان یاری به مدد آنهایی می‌شتابند که در گوشه و کنار شهرها و روستاهای استان غم نان و درد معیشت، لبخند را از لب‌هایشان ربوده است و چشم انتظار یاری دولت و مردم نیکوکار هستند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.