اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
تغییر ناگهانی رییس سازمان صمت قزوین

برکناری در سکوت!

  • کد خبر : 6481
  • 07 می 2020 - 7:39
برکناری در سکوت!
تغییر ناگهانی سعید نبیل، رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بار دیگر نگاه‌ها را به سمت استاندار قزوین بازگرداند.
مدیرعالی اجرایی استان که گفته می‌شود با تصمیم و رایزنی‌های او، وزیر صمت به برکناری رییس سازمان صمت قزوین تن داده و مدیر منصوب خود را آن هم پس از ۱۳ماه کنار گذاشته است!
گرچه این برکناری ناگهانی، واکنش چندانی در رسانه‌های استان برجای نگذاشت و این رسانه‌ها، عموما ترجیح دادند تا صرفا به عنوان یک خبر از کنار این تغییر مدیریتی عبور کنند، اما یک فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود از این اقدام به عنوان برکناری مدیر غیرهمسو با استاندار نام برد و کاربر دیگری نیز نسبت به آنچه که آن را حذف «برادر شهید و مدیر بومی» خواند؛ اعتراض کرد.
هدایت‌اله جمالی‌پور اندک زمانی پس از انتصاب به عنوان استاندار قزوین در پی واکنش سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس نسبت به بکارگیری مدیران غیربومی در استان گفته بود: «از من نخواهید فردی را به منصب مدیریت بنشانم که سابقه و تخصص ندارد، اما با شما آشنایی دارد برای من تخصص بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد و اگر فرد توانمند بومی نباشد، ولی بتواند کمک کند قطعا از ظرفیت او استفاده می‌کنم. در گذشته مسیرهای غلط زیادی رفتیم و رفیق‌بازی کردیم و متضرر شدیم لذا تلاش خواهم کرد ضوابط بر روابط حاکم شود.»
8ماه پس از این سخنان، در حالی که استاندار در مواضع بعدی خود تلاش کرده بود رضایت نمایندگان را در انتصابات خود بدست بیاورد؛ با نتایج انتخابات دوم اسفند که معادلات سیاسی استان را دستخوش تغییر کرد، جمالی‌پور فرصت را در آستانه پایان مجلس دهم مغتنم دانست و عزیزاله افضلی رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری را به جای سعید نبیل که از نزدیکان زرآبادی محسوب می‌شد، در سازمان صمت استان قزوین نشاند. اقدامی که برخی تحلیل‌گران از آن به عنوان «پاسخ عملی استاندار به اعتراض خانم نماینده» ذکر کردند.
در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان که در غیبت استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی جمالی پور حضورداشت؛ معاون امور حقوقی و مجلس وزیر صمت، با معرفی افضلی به عنوان رییس جدید، از خدمات یک ساله نبیل قدردانی کرد.
در این آیین، افشار فتح‌اللهی هیچگونه اشاره‌ای به علت این تغییر و تحول مدیریتی نکرد و صرفا گفت: «قزوین از استان‌های صنعتی کشور است و اگر تشکل‌ها و انجمن‌های استان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند می‌توانیم به رقمی بالاتر از هدف تعیین شده برسیم.» عزیزاله افضلی نیز در آیین معارفه خود اظهارکرد: «استان قزوین ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و نیروی انسانی دارد که باید با شناسایی مشکلات و نقاط ضعف در بخش صنعت برای رفع آنها اقدام کنیم. همچنان‌که وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه و حساسیت ویژه‌ای نسبت به این استان داشته و دارد.»
برکناری رییس بومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هر انگیزه‌ای که صورت گرفته باشد، قطعا در فرصت زمانی یک ساله باقیمانده از دولت تدبیر و امید، تحول ویژه‌ای را در این سازمان در استان رقم نخواهد زد. چرا که مدیر جدید با توجه به عدم شناخت نسبت به استان و ظرفیت‌های صنعتی، بازرگانی و معدنی آن، یکسال زمان نیاز دارد تا با مجموعه خود آشنا شده و زمام امور را به خوبی در دست بگیرد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.