اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
کابوس‌های 5 ساله قاتل پایان یافت

گریز از طناب دار با رضایت خانواده مقتول

  • کد خبر : 6471
  • 16 مارس 2020 - 6:16
گریز از طناب دار  با رضایت خانواده مقتول
مردی که پنج سال پیش همسر جوانش را به قتل رسانده بود، با رضایت خانواده مقتول از قصاص گریخت.
این جنایت هنگامی رقم خورد که شهریورماه سال۹۳ در پی وقوع آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در تاکستان و مرگ مشکوک زن جوانی در این حادثه، رسیدگی به این حادثه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس ‌آگاهی این شهرستان قرار گرفت‌.
در حالی که نتایج کالبد‌‌شکافی پزشکی قانونی گویای آن بود که ‌زن جوان قبل از آتش‌سوزی و بر اثر انسداد راه‌های تنفسی جان باخته است کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی که این نظریه پزشکی قانونی، سرنخ قابل توجهی از احمال وقوع یک جنایت را در اختیار آنان قرار داده بود دامنه تحقیقات پلیسی خود را برای روشن شدن ابعاد تاریک این پرونده شتاب بخشیدند.
کارآگاهان در تجسس‌های فنی و حرفه‌ای خود دریافتند که مقتول از مدتی قبل با همسر۳۰ساله خود اختلاف داشته است. همین یافته کافی بود که بلافاصله همسر زن جوان به عنوان مظنون برای تحقیق به پلیس آگاهی احضار شود. تنها مظنون پرونده گرچه در ابتدای بازجویی‌، دخالت خود در قتل همسر جوانش یا به آتش کشیدن خانه خود را انکار می‌کرد، اما زمانی که با ادله و مستندات پلیس علیه خود روبرو شد لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش در پی یک درگیری و مشاجره اقرار کرد.
با بازسازی صحنه جرم و تکمیل تحقیقات پلیسی، پرونده این جنایت به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان ارسال شد و از آن طریق پس از سپری کردن روند قضایی مقدماتی و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارجاع گردید.
قضات دادگاه کیفری با توجه به ادله و مستندات پرونده، اعترافات صریح متهم و نیز درخواست اولیای دم مقتول، مرد جوان را به قصاص محکوم کرد. اما پنج سال پس از این محکومیت، در حالی که عامل جنایت در انتظار اجرای حکم در زندان به سر می‌برد خانواده مقتول، قاتل فرزندشان را بخشیدند و مرد جوان از طناب دار گریخت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با تایید این خبر گفت‌: متاسفانه اختلاف خانوادگی میان این زوج جوان سبب بروز این حادثه شده بود.
قاضی حسین رجبی در باره جزییات این پرونده افزود: در پی دریافت خبر آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در تاکستان در شهریور ماه سال۹۳ کارآگاهان پلیس با جسد بی‌جان خانمی جوان روبه‌رو شدند که پزشکی قانونی دلیل مرگ را انسداد راه‌های تنفسی وی اعلام نمود.
وی با بیان اینکه، کارآگاهان حدس می‌زدند که قاتل برای اینکه مسیر تحقیقات را منحرف نماید، منزل مسکونی را به آتش کشیده است در جریان بررسی‌های کارشناسانه خود دریافتند که عامل این جنایت، شوهر مقتول است که وی بلافاصله دستگیر شد.
این مقام قضایی با تاکید بر اینکه، در جریان رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه کیفری استان، قاتل به قصاص نفس محکوم شد و رای صادره نیز در دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفت، اما  قبل از اجرای حکم، قاضی پرونده جهت با برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم موفق شد رضایت آنان را اخذ نماید که بدین ترتیب با گذشت اولیای دم مقتول از قاتل، وی به زندگی بازگشت.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.