اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
کرونا هم مانع آمدن «بهار» نخواهد شد

نوروز در قرنطینه

  • کد خبر : 6455
  • 15 مارس 2020 - 9:19
نوروز در قرنطینه
 تا چند روز دیگر، بانگ «یا مقلب القلوب والابصار و یا محول الحول والاحوال» فضای ایران در بر خواهد گرفت و نوروز در حالی پای به دامان طبیعت خواهد گذاشت که دغدغه این روزهای مردم ما ویروس کرونا شده است.
 نوروز همواره برای مردم ما یادآور خوشی و شادی‌های زایدالوصف بوده، اما این بار غمی جانکاه دل ایرانیان را فراگرفته است و دعایشان گذر از این ایام بلاخیز!
در آستانه نوروز، در حالی که برخی از مردم فارغ از کرونا و خطرات ناشی از مبتلاشدن به این ویروس طول خیابان‌ها را برای خرید می‌پیمایند، شمار کثیر دیگری از شهروندان ترجیح داده‌اند به جای خریدهای نوروزی، خانه تکانی، شیرینی‌پزان و مهیاکردن سبزه و وسایل سفره هفت سین، از بیم ابتلا به این ویروس ناخوانده، به قرنطینه خانگی نشسته و دل به فردایی ببندند که در شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» تجلی یافته است.
هر چند در این میان شهرداری دست بالا زده و با گل‌کاری فصلی میادین و معابر شهری به استقبال از بهار رفته است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین در این باره می گوید: عملیات گل‌کاری در بسترهای فصلی کاری بلوارها، میادین، بوستان‌ها و لچکی‌های سطح شهر توسط باغبانان شهرداری انجام می‌شود که شامل انواع گل‌های بنفشه، همیشه بهار و… است.
محمدصادق مظفری اجرای طرح‌های گل‌کاری را عامل مهمی برای زیبایی منظر و چشم‌انداز شهر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان در این شرایط دانسته و می‌افزاید: گل‌کاری فصلی همه ساله با طراحی جدید در بسترهای مختلف شهر اجرا می‌شود که این طرح در آستانه نوروز در سطح ۱۱هزار مترمربع، در دست اجراست.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز با اشاره به لغو کلیه برنامه‌های نوروزی شهرداری به دنبال شیوع بیماری کرونا، از برگزاری جشنواره نوروزی «قزوین شاداب» در نوروز۹۹ از طریق فضای مجازی در خانه شهروندان قزوینی خبر می‌دهد.
محمد درافشانی می‌افزاید: جشنواره نوروزی ««قزوین شاداب» شامل برنامه‌ها و مسابقات متنوع در فضای مجازی و خانه‌های شهروندان، از ۱۷اسفند تا ۱۵فروردین ماه۹۹ میهمان قزوینی‌هاست.
وی اضافه می‌کند: مسابقه عکس از هفت‌سین‌های نوروزی، مسابقه زیباترین عکس پدر و فرزند با عنوان «پدرانه»، مسابقه خوشنویسی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع «نوروز و شکست کرونا» و مسابقه خلاقانه‌ترین بازی خانگی از جمله برنامه‌های جشنواره نوروزی «قزوین شاداب» است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۰۱۸۰۸۷۴۵۵ شبکه اجتماعی تلگرام ارسال کنند.این مسئول تصریح می‌کند: انتشار کتاب‌های صوتی در کانال تلگرامی بلدیه، کاروان نوروزی با دوچرخه همراه با اجرای ساز و دهل در سطح شهر قزوین از برنامه‌های جشنواره نوروزی «قزوین شاداب» است که کاروان نوروزی با دوچرخه به منظور تجمع نکردن شهروندان در شهر راه‌اندازی شده است.
درافشانی همچنین خاطرنشان می‌کند: خانه تکانی نوروزی کتاب، از دیگر برنامه‌های جشنواره نوروزی «قزوین شاداب» است که علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تحویل دهند.
این برنامه‌ها در حالی است که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پیشنهاد کرده که آیین تحویل سال نو بدون هیچگونه تجمع و گردهمایی در بقعه امامزاده حسین قزوین برگزار و تصاویر آن از طریق صداوسیمای استان پوشش داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.