اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
۱۳فیلم جشنواره فجر روی پرده رفت

پرواز سیمرغ در آسمان قزوین

  • کد خبر : 6412
  • 13 فوریه 2020 - 10:41
پرواز سیمرغ در آسمان قزوین
قزوینی‌ها امسال شاهد اکران ۱۳فیلم بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فجر در این شهر بودند. اتفاقی که کم و بیش چند سالی است در مراکز استان‌ها می‌افتد و با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان نیز روبرو می‌شود.
 امسال، سهم قزوینی‌ها از ۲۳فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ، تنها ۱۳فیلم سینمایی بود. اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تعداد این فیلم‌های انتخاب شده سی‌وهشتمین جشنواره فجر که هم‌زمان با پایتخت در قزوین نیز به روی پرده رفت؛ ۱۸فیلم بود.
 محمدحسین اسماعیلی افزود: ۱۳فیلم در نظر گرفته شده در بخش «سودای سیمرغ» بود که از ۱۵ تا ۲۱بهمن به‌مدت یک‌هفته در دو سالن سینما مهتاب و طی سه سانس بعدازظهر اکران شد و ۵فیلم نیز در بخش «سیمرغ و پروانه» مخصوص کودکان و نوجوانان بود و اکران آن‌ها در سانس صبح برای کودکان و نوجوانان از جمله دانش‌آموزان مدارسی که در قسمت حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر هستند به‌صورت رایگان انجام شد.
او استقبال از فیلم‌های جشنواره سی‌وهشتم را در قزوین بی‌نظیر عنوان کرد و یادآور شد: پیش‌فروش بلیط فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در استان با استقبال خوبی مواجه شد و بلیط برخی از فیلم‌ها به‌طور کلی به‌فروش رسید.
وعده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای حضور دست‌اندرکاران فیلم‌های جشنواره فجر در قزوین به هنگام اکران فیلم‌هایشان-که اسماعیلی پیش‌تر از تلاش برای انجام هماهنگی‌هایی لازم در این رابطه خبر داده بود، البته به نتیجه نرسید و این امکان که علاقه‌مندان قزوینی پس از نمایش فیلم‌ها، پای نقد و بررسی این با حضور آثار فیلم‌سازان آنها بنشینند، عملی نشد.
«آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری، «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف، «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «خوب، بد، جلف۲» به کارگردانی پیمان قاسم خانی، «لباس شخصی» به کارگردانی امیر عباس ربیعی، «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده، «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی، «من می‌ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی، «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور و «قصیده گاوسفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، فیلم‌هایی بودند که توسط دبیرخانه جشنواره سی‌وهشتم در جدول پخش فیلم‌های بخش «سودای سیمرغ» قزوین قرار گرفته بودند.
همچنین فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی، «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، «کاتی و ستاره» به کارگردانی عبدالرضا مجلسی، «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داساگر و «تورنا ۲» به کارگردانی سید جواد هاشمی از بخش‌ «سیمرغ و پروانه» بود که برای کودکان و نوجوانان در تک سانس صبح به‌نمایش درآمد.
در میان فیلم‌های منتخب جشنواره فجر امسال برای نمایش در قزوین، جای خالی «خورشید» مجید مجیدی، «خون شد» مسعود کیمیایی و «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا احساس می‌شد. هرچند در میان ۱۳فیلم اکران شده در سینما مهتاب، «روز صفر»، «مغز استخوان» و «قصیده گاوسفید» با استقبال بیشتری نسبت به دیگر فیلم‌ها روبرو شدند و توانستند از آرای مردمی قابل‌توجهی برخوردار شوند.
یک منتقد سینما در باره سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به «فروردین امروز» می‌گوید: جشنواره امسال با آثاری روبرو بود که ضعف فیلم‌نامه و غلط‌های ساختاری، آشفتگی در روایت داستان و ناتوانی در شخصیت پردازی از گزاره‌های یکسان اکثر آنها محسوب می‌شد. الهام شفیعی می‌افزاید: جدای از چند فیلم که توانست تا حدودی منتقدان را راضی کند، بقیه آثار با مشکلات فراوانی روبرو بودند و نشان دادند که جای قصه چقدر در سینمای ما خالی است.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.