اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
افزایش قیمت نان بدون اعلام قبلی

مردم نامَحرم شده‌اند!

  • کد خبر : 6410
  • 13 فوریه 2020 - 10:14
مردم نامَحرم شده‌اند!
افزایش ۲۵ تا ۴۰درصدی قیمت نان در قزوین آن هم بدون اعلام قبلی توسط مسئولان، ماجرای گران شدن ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه را در اذهان عمومی زنده کرد. این اتفاق در حالی در نیمه دوم دی ماه رخ داد که سال گذشته نیز قیمت نان افزایش یافته بود و گران شدن دوباره آن، سفره مردم را باز هم کوچک‌تر کرد.
پنج روز پس از آنکه نان در قزوین گران شد و مردم بدون اطلاع قبلی با اطلاعیه‌های افزایش نان در نانوایی‌ها روبرو شدند،  نایب رییس اتحادیه نانوایان استان با اشاره به افزایش نرخ انواع نان در قزوین اعلام کرد: «با موافقت مسئولان استان قیمت انواع نان یارانه‌ای افزایش پیدا کرد و از روز شنبه ۲۸دی ماه سال جاری اجرایی خواهد شد و نانوایان باید جهت دریافت نرخ‌نامه مهمور به مهر اتحادیه نانوایان به این اتحادیه مراجعه کرده و نرخ مصوب را جهت رعایت حقوق شهروندان با دقت عمل کنند.»
اظهارات علیرضا سبزعلی‌پور در حالی بیان شد که نانوایان آزادپز از روز شنبه ۲۱دی ماه با نصب اطلاعیه اتحادیه نانوایان در واحدهای صنفی خود، افزایش قیمت نان را آغاز کردند و شهروندان نیز به ناچار انواع نان را در قزوین ۲۵ تا ۴۰درصد گران‌تر از قبل خریدند.
براساس نرخ نامه جدید، در نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند به استناد مصوبه «کارگروه آرد و نان استان» نرخ نان لواش ماشین یارانه‌ای با وزن ۱۴۰گرم دو هزار و ۵۰۰ ریال، لواش ماشینی گرد پز با وزن ۱۷۵گرم سه هزار ریال و نان سنگک یارانه‌ای با وزن ۴۰۰گرم با قیمت ۱۰هزار ریال، قیمت نان تافتان یارانه‌ای با وزن ۲۰۰گرم با قیمت سه هزار و ۵۰۰ریال و نان بربری یارانه‌ای با وزن ۵۱۰گرم هشت هزار و ۵۰۰ریال تعیین شده است.
 در چارچوب این افزایش قیمت، در نانوایی‌های آزادپز، لواش گردان ماشینی از ۲۵۰ به ۳۵۰تومان، سنگک از هزار به هزار و ۳۰۰تومان، لواش سنتی از ۳۰۰به ۴۵۰تومان، بربری روغنی از ۸۰۰ به هزار و ۲۰۰تومان و نان لواش ریزشی ماشینی کیلویی از ۲هزار و ۲۰۰ به ۲هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است.
پیش از این، رییس اتحادیه نانوایان قزوین گفته بود: «نانوایان برای جبران هزینه‌ها از وزن و کیفیت نان‌ها کم کرده‌اند؛ به عنوان نمونه سنگک با وزن ۴۵۰گرم [در واحدهای آزادپز] باید هزار تومان ارائه شود در حالی که سنگک به وزن ۳۵۰گرم کاهش یافته است، چرا که ناگزیر به این کار شده‌اند.» مصیب بهرامی در توجیه علت عدم برخورد با اقدام خودسرانه این نانوایان افزوده بود: «واقعا در شرایطی که همه کالاها گران شده است و شاهد افزایش نرخ بنزین نیز هستیم نمی‌توانیم با نانوایان برخورد کنیم.»
در همین حال، پس از افزایش قیمت انواع نان یارانه‌ای و آزاد در قزوین، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: «پیش از افزایش قیمت، نانوایان برای به صرفه بودن، از وزن چانه نان کم کردند که این موضوع بر کیفیت نان تاثیر گذاشته بود و حالا با افزایش قیمت قرار است میزان وزن چانه طبق روال افزایش یابد»، اما شهروندان می‌گویند: افزایش قیمت نان اما، نه باعث بهبود کیفیت نان شده و نه حتی افزایش وزن آن را که از مدت‌ها قبل توسط نانوایان و البته خودسرانه! کاهش یافته بود به دنبال داشته است.
این در حالی است که برخی از نانوایان قزوینی، پایین بودن کیفیت نان را تایید می‌کنند. به گفته این نانوایان، کیفیت نان بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آنها، کیفیت آرد تحویلی به نانوایان است که در حال حاضر مرغوب نیست و نانوایان تقصیری در این رابطه ندارند!
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.