اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

باید و نبایدهای تغییر

  • کد خبر : 6308
  • 24 دسامبر 2019 - 7:59
باید و نبایدهای تغییر
یکی از مهمترین راهکارها برای تغییر شرایط بحرانی باشگاه‌های ورزشی که با ناکامی مواجه می‌شوند، تغییر سرمربی و کادر فنی است. در همین روند، هفته گذشته «حمیدی» سرمربی جوان تیم بسکتبال شورا و شهرداری قزوین تغییر کرد و «پویا تاجیک» مسئولیت این تیم را برعهده گرفت.
 از سوی دیگر در تیم فوتسال هم «حسین شمس» به کادر فنی تیم شهرداری اضافه شد؛ علت تغییر سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین را باید در نتایج این تیم جست‌وجو کرد.
متاسفانه این تیم بعد از ۱۱هفته فقط یک مسابقه را با برد پشت سرگذاشته بود و تحمل ۱۱شکست پی‌درپی به قول معروف صبر ایوب می‌خواسته که گویی مدیران باشگاه این خصیصه را داشته‌اند؛ البته با ادای احترام و سپاسگزاری از عملکرد حمیدی، مرد زحمتکش بسکتبال قزوین، اکنون تصمیم‌گیران که به تغییر سرمربی تیم دست زده‌اند، بی‌تردید برای اقدام خود دلیل منطقی دارند که چرا چند هفته پیش چنین تصمیمی نگرفته‌اند و آیا آسیب‌شناسی کرده‌اند که نتایج فاجعه بار این تیم از کجا نشأت می‌گیرد.
با وجود این باید اذعان کرد، زمانی که تیم بسکتبال قزوین با مجموعه‌ای از بازیکنان بومی روانه مسابقات شد، هیچگاه کارشناسان انتظار کسب عناوین برتر را در لیگ برتر نداشتند، ولی یازده هفته باخت هم در مخیله هیچ اهل فنی حتی بدبین هم نمی‌گنجید. به هر صورت بسکتبال قزوین صاحب جایگاهی در کشور است و این تصمیم مهم باشگاه اگر با جذب چند بازیکن همراه نشود، نمی‌تواند چندان تاثیری در وضعیت این تیم ایجاد کند. این درحالی است که حمیدی، از ظرفیت بسکتبال قزوین آگاه بود و برای تیم هر تصمیمی هم که می‌گرفت با شناخت او از داشته‌های بسکتبال قزوین بود. هرچند به باور پیشکسوتان بسکتبال، مهمترین مشکل امروز این باشگاه، نداشتن بازیکن با تجربه و تاثیرگذار به عنوان ابزار موفقیت است.
از سویی دیگر، در تیم فوتسال هم باید تأمل کرد؛ آنجاکه تصمیم به حضور «حسین شمس» در تیم می‌توانست زودتر از این‌ها گرفته شود؛ هرچند استفاده از این چهره مطرح فوتسال کشور به عنوان «مشاور» در این مقطع چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. باید در ورزش حرفه‌ای تعارفات را کنار گذاشت؛ چراکه مخارج باشگاهی مثل شهرداری قزوین به سختی و با تلاش و حمایت شورا و شهردار تامین می‌شود. از این رو هنر مدیران موفق باید این باشد که از کمترین امکانات، بیشترین بهره را ببرند.
خلاصه کلام اینکه، اگر تصمیمی برای تغییر در کادر فنی باشگاهی گرفته می‌شود باید تمامی جوانب آن بررسی شده و از تصمیمات هیاتی و یا احساسی دوری کرد، چراکه هر تصمیم مدیریتی، تاثیر عمیقی برعملکرد و نتیجه‌گیری تیم‌ها برجای خواهد گذاشت.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.