اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
کارنامه سیاه تبهکار فراری با ده‌ها سرقت میلیاردی

شلیک پلیس، سارق مسلح را به زانو درآورد

  • کد خبر : 6262
  • 24 نوامبر 2019 - 8:20
شلیک پلیس، سارق مسلح را به زانو درآورد
یک سارق مسلح حرفه‌ای که با تخریب در ورودی واحدهای مسکونی اقدام به ارتکاب چندین مورد سرقت کلان از واحدهای مسکونی در چندین استان کشور از جمله قزوین کرده بود، در درگیری مسلحانه به دام کارآگاهان پلیس افتاد.
رییس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح چگونگی شناسایی و دستگیری این سارق حرفه‌ای که ارزش تنها یک مورد از اموال به سرقت رفته توسط او در جریان سرقت از یک واحد مسکونی، دو و نیم میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: این متهم حین یک سرقت در کرج شناسایی شد، اما هنگام تلاش ماموران پلیس برای دستگیری وی، موفق به فرار گردید.
سرهنگ نادر محمدبیگی با تاکید بر اینکه، متهم ۷۲ساعت بعد در حالی که هیچگونه سرنخی در دست نبود، با شناسایی محل سکونت شخصی‌اش در شهر ملارد ردیابی شد، افزود: مخفیگاه متهم فراری توسط گروهی از ماموران عملیاتی پلیس محاصره شد و با توجه به این که اطمینان داشتیم فرد مسلح است از این رو جوانب لازم را رعایت کردیم.
وی با بیان اینکه متهم فراری برای فرار از محاصره پلیس اقدام به تیراندازی بیش از ۳۰فشنگ به سوی ماموران کرد، ادامه داد: در جریان این درگیری، با آتش متقابل ماموران، متهم به قصد فرار از واحد مسکونی خود که طبقه چهارم این مجتمع بود به پشت بام رفت، اما به دلیل محاصره منزل موفق به فرار نشده و دستگیر گردید.
رییس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: روش و شگرد این سارق حرفه‌ای، شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه بوده و این تبهکار در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز و قزوین تحت تعقیب قرار داشت و به هنگام دستگیری، از وی یک قبضه سلاح کمری کلت و تعداد قابل توجهی فشنگ جنگی کشف شد.
سرهنگ محمدبیگی با بیان این نکته که در جریان دستگیری این سارق کهنه‌کار، چندین دستگاه خودروی گران‌قیمت از جمله پورشه، آزرا، پرشیا، ۲۰۶ از مخفیگاه وی به دست آمده، یادآور شد: فلزیاب نیز از دیگر وسایل این سارق بود که در محل‌های سرقت به منظور پیدا کردن محل طلاجات و سنجش عیار طلا مورد استفاده قرار می‌گرفته تا فقط اموال با ارزش را سرقت کند.
وی با بیان اینکه، متهم پس از دستگیری تاکنون در جریان بازجویی و تحقیق فنی کارآگاهان به بیش از ۱۳مورد سرقت اعتراف کرده، تصریح کرد: این متهم ۲۹سال دارد و معمولا در مناطق مرفه‌نشین شهرها اقدام به دزدی از خانه‌های خالی از سکنه می‌کرده است.
این فرمانده پلیس تاکید کرد: وی از نقاب، سلاح و دستکش برای ارتکاب سرقت‌های خود استفاده می‌کرده و منازل تک واحدی سوژه این سارق مسلح بوده و براساس یافته‌های کارآگاهان، متهم مذکور در دو سرقت اخیر خود نیز اقدام به تیراندازی کرده است. ضمن اینکه تنها اموال به سرقت‌ رفته توسط این متهم ارزش دو و نیم میلیاردی دارد.
سرهنگ محمدبیگی همچنین خاطرنشان کرد: تحقیق و بازجویی از این سارق کهنه‌کار که چندین مورد سابقه نیز در کارنامه سیاه خود دارد همچنان ادامه داشته و به نظر می‌رسد با توجه به نوع شگرد به کار رفته توسط وی، این متهم در سرقت‌های دیگری نیز مشارکت داشته است.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.