اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
انتصاب مدیر غیربومی بحث برانگیز شد

از انتقاد تند زرآبادی تا واکنش استاندار

  • کد خبر : 6227
  • 28 اکتبر 2019 - 9:40
از انتقاد تند زرآبادی  تا واکنش استاندار
«آقای استاندار! علیرغم این که قرار بود از مدیران بومی استفاده کنید اولین گام خود را با مدیر غیربومی برداشته و خلف وعده کردید و باید پاسخگو باشید.» این جمله، بخشی از سخنان شدیدالحن سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرزو آبیک در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار در جلسه شورای اداری استان بود.
 پیش از این نیز گمان می‌رفت که انتصاب یک مدیر غیربومی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، واکنش برانگیز شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه، ۴۵روز از انتصاب استاندار جدید می‌گذرد و قرار بود از مدیران بومی استفاده کنید، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه به توانمندی مدیران استان بی‌توجهی و بی‌احترامی شد، گفت: اگر در رویکرد و روحیه شما تغییری ایجاد شده اعلام کنید تا ما هم بدانیم زیرا به این روند عادت داریم؛ هر چند استانداران قبلی ادعایی نداشتند که بومی‌گرایی را در اولویت خواهند گذاشت.
زرآبادی افزود: استانداران قبلی اگر انتصاب محلی نداشتند در عوض نیروهای قزوینی را ضعیف تلقی نکردند، اما باید بپذیرید در استان افراد توانمندی داریم که نه تنها در قزوین؛ که می‌توانند در کشور مدیریت کنند. وی با تاکید بر اینکه، امروز در بخش‌های مختلف اقتصادی، تامین آب شرب شهرستان آبیک، حل بحران کنتورسازی و چند واحد صنعتی همچنان چالش داریم که باید از مدیران غیربومی پرسید برای گره‌گشایی ازمشکلات مردم چه کرده‌اند، اضافه کرد: استاندار و همه مدیران باید پاسخگو باشند و رویه‌های غلط را اصلاح کنند؛ اگر جوابی نگیرم از تریبون مجلس انتقادهای خود را مطرح خواهم کرد تا به نتیجه برسم.
نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم افراد ناتوان درمسئولیت‌های بزرگ حاضر شوند و به بی‌اعتمادی مردم دامن بزنند و قرارنیست یک مدیر ضعیف با یک استعفا از بار مسئولیت شانه خالی کند و پاسخگوی عملکرد خود نباشد.
این سخنان اما از سوی استاندار بی‌پاسخ نماند. هدایت‌اله جمالی پور که می‌کوشید ضرورت وحدت و همکاری میان یکدیگر برای پیشبرد امور استان را یادآوری کند، اما در ادامه لحنش تندتر شد و گفت: از من نخواهید فردی را به منصب مدیریت بنشانم که سابقه و تخصص ندارد، اما با شما آشنایی دارد؛ برای من تخصص بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد و اگر فرد توانمند؛ بومی نباشد ولی بتواند کمک کند قطعا از ظرفیتش استفاده می‌کنم.
وی با بیان اینکه، بیانیه‌ها دردی را دوا نمی‌کنند، افزود: من آمده‌ام به مردم خدمت کنم و اگر به دنبال پول بودم ده‌ها شغل اقتصادی مانند مدیرعاملی منطقه آزاد به من پیشنهاد شد اما نپذیرفتم، زیرا دیدم امروز وظیفه من آن است که به جای پذیرش نفع شخصی؛ به فکر پیشرفت کشور باشم.
نماینده عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه باور من نیروی بومی است؛ چه زن و چه مرد، ولی به این که چند درصد زن و یا مرد بومی باشد اعتقادی ندارم، بلکه تخصص مهم است، خاطرنشان کرد: در گذشته با رفیق‌بازی، متضرر شدیم، اما امروز تلاش من حاکم شدن ضوابط بر روابط است!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.