اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
خریداری نیست؛ همه فروشنده شده‌اند

رکود بازار خودرو و تداوم کاهش قیمت‌ها

  • کد خبر : 6212
  • 08 اکتبر 2019 - 11:01
رکود بازار خودرو  و تداوم کاهش قیمت‌ها
این روزها در بازار خودرو،  همه فروشنده هستند و خریدار چندانی نیست.
اگر صاحب یک خودروی خارجی باشید و پول لازم، حتی با چند ده میلیون زیر قیمت نمی‌توانید ماشین خود را به فروش برسانید. بازار پرنوسان خودروهای داخلی و خارجی که افزایش دو تا سه برابری قیمت‌ها را در سال گذشته تجربه کرد با سیاست‌های تازه دولت، برخورد با تخلفات خودروسازان و همچنین افزایش ارزش پول ملی، از روزهای پایانی خرداد امسال دچار رکود معاملات و کاهش قیمت انواع خودرو شده است.
به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو قزوین، «در حال حاضر بازار خودرو راکد است و به دلیل برخورد با متخلفان شرکت‌های خودروسازی طی یک ماه اخیر شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.» مهدی اسلامی می‌افزاید: «قیمت خودروهای داخلی طی یک ماه اخیر از سه تا ۱۲میلیون تومان کاهش داشته است و در خودروهای خارجی نیز شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰میلیون تومانی قیمت بودیم.»
وی تصریح می‌کند: «طی یک هفته اخیر قیمت خودرو همچنان روند نزولی داشته است؛ برای مثال خودروی ۲۰۶ تیپ دو از ۸۳میلیون به ۷۶میلیون تومان کاهش پیدا کرده است و سایر خودروهای از جمله پژو نیز یک تا دو میلیون تومان کاهش داشته است؛ قیمت پراید هم دو تا سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده و به ۴۰میلیون تومان رسیده است.»
کاهش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاده است که این روزها متقاضیان خودرو انتظار کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو را در بازار می‌کشند و همین مساله موجب شده تا کمتر میل به خرید خودرو در تقاضای مصرفی دیده شود و این وضعیت خود عاملی برای کاهش قیمت خودرو شده است.
به گفته کارشناسان، در صورتی که تقاضا همچنان از ورود به بازار خودداری کند، با ادامه عرضه خودرو می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها باز هم از چیزی که اکنون هست، پایین تر بیاید، اما از سوی دیگر یک سد نیز در برابر کاهش قیمت وجود دارد و آن قیمت کارخانه خودروها است. گرچه بعید به نظر می‌رسد اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای پرتیراژ به کمتر از ۵درصد برسد.
براساس پیش‌بینی فعالان بازار خودرو، مشتریان خودروهای پرتقاضا، در محدوده اختلاف ۵درصدی قیمت بازار و کارخانه برای رفع نیاز خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند؛ البته پیش از این نیز سابقه داشته است که قیمت خودرو در بازار کمتر از قیمت کارخانه باشد، اما در مورد خودروهای پرتقاضا چنین وضعیتی متصور نیست.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.