اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
جنایت قتل یک استاد دانشگاه در آبیک چگونه روی داد

نقشه شوم برای قتل همسر

  • کد خبر : 6163
  • 15 سپتامبر 2019 - 8:34
نقشه شوم  برای قتل همسر
راز قتل هولناک یک استاد دانشگاه در آبیک با اعتراف تکان‌دهنده همسر مقتول برملا شد.
پرونده این جنایت هولناک پس از آن در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آبیک قرار گرفت که در واپسین روزهای تیرماه امسال، کشف جسد یک مرد در باغ ویلایی در اطراف این شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ گزارش شد. این گزارش کافی بود تا بلافاصله کارآگاهان پلیس به محل حادثه بشتابند.
کارآگاهان پلیس آگاهی پس از آنکه به این باغ ویلا رسیدند در بررسی صحنه جرم با جسد بی‌جان مردی حدودا ۵۰ساله روبرو شدند که زیر علف‌ها پنهان شده و گردن، دهان و دست و پاهایش با چسب و طناب بسته شده بود. با مشخص شدن هویت مقتول که استاد یکی از دانشگاه‌های آبیک بود، تحقیقات کارآگاهان برای پی بردن به راز این جنایت هولناک تشدید شد. یافته‌های اولیه نشان از آن داشت که مقتول هنگامی که به تنهایی در باغ حضور داشته، توسط فرد یا افرادی غافلگیر شده و به قتل رسیده است.
براساس یافته‌های همین تحقیقات بود که کارآگاهان همسر مقتول را برای تحقیق و بازجویی به پلیس آگاهی فراخواندند. تنها مظنون پرونده در شرایطی که در ابتدای تحقیق و بازجویی تلاش می‌کرد خود را از ماجرای قتل همسرش بی‌خبر نشان دهد، اما سرانجام در برابر شگردهای کارآگاهان کم آورد و به تناقض گویی افتاد.
همسر میانسال مقتول که چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافته بود لب به اعتراف گشود. وی به کارآگاهان گفت: به دلیل بداخلاقی‌های همسرم با مردی آشنا شدم و اطلاع شوهرم از این ارتباط تلفنی سبب شدت گرفتن اختلاف بین ما شد، اما اطلاع او از ماجرا و عمیق شدن اختلافات باعث نشد تا ارتباط خود را با آن مرد قطع کنم که بعد از مدتی شخصی که با او ارتباط داشتم پیشنهاد داد که همسرم را به قتل رسانده تا بتوانیم با یکدیگر ازدواج کنیم.
به گفته متهم، براساس توافق انجام شده با فردی که با او ارتباط داشته، وی دو نفر را برای قتل همسرش اجیر کرده و با پرداخت ۱۰۰میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت، آن دو را به قتل همسرش واداشته است. در پی ارتکاب جنایت، متهم برای عادی سازی موضوع و پاک کردن هرگونه تصور دخالتش در این جنایت، با مراجعه به یکی از همسایگان اعلام می‌کند که شوهرش از صبح به قصد رفتن به باغ از منزل خارج شده و تاکنون مراجعه نکرده و به تماس‌های تلفنی هم پاسخ نمی‌دهد.
همسایه بی‌خبر از ماجرا، برای پایان دادن به نگرانی ظاهری زن میانسال، به همراه وی به باغ ویلای آنان رفته و پس از آنکه کسی در را باز نمی‌کند به خواسته متهم از دیوار بالا رفته و در را باز می‌کند، اما پس از باز کردن در و بررسی محوطه باغ، متوجه جسد استاد دانشگاه می‌شود که زیر علف‌ها پنهان شده بود.
در همین حال، دادستان آبیک در تشریح ابعاد ناگفته این جنایت گفت: در این پرونده دو نفر به اتهام معاونت در قتل و دو نفر دیگر به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شده‌اند. قاضی سعید احمدزاده افزود: متهمان که در قتل مشارکت داشتند در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل اعلام کردند که به دستور متهمانی که به جرم معاونت در قتل بازداشت شدند و در ازای پرداخت وجه نقد، دست به این جنایت زده‌اند.
وی اضافه کرد: دو متهم در خصوص چگونگی این قتل مدعی شده‌اند که در مرحله اول و پس از گرفتن ۱۰میلیون تومان از متهمان دیگر این پرونده و با فراهم شدن وسایل و زمینه این جنایت وارد باغ ویلای مقتول شده و به محض ورود مقتول وی را بیهوش کرده و سپس به قتل رساندند.
این مقام قضایی تصریح کرد: این افراد حتی مقتول را نمی‌شناختند و از انگیزه افراد دستور دهنده به قتل نیز اطلاع نداشتند و تنها برای پول دست به این قتل زدند. قاضی احمدزاده درباره انگیزه ارتکاب این جنایت اعلام کرد: دو متهمی که هم اکنون به اتهام «معاونت در قتل» بازداشت هستند برای اینکه ارتباط نامشروع آنها از سوی مقتول فاش نشود تصمیم به اجرای نقشه ی این جنایت گرفته اند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.