اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
9

دو روی سکه تیم‌داری

  • کد خبر : 6142
  • 15 سپتامبر 2019 - 6:13
دو روی سکه تیم‌داری
یکم- باشگاه شهرداری قزوین سال گذشته بابت تیم‌داری در پنج رشته ورزشی، حدود یک میلیارد و 150میلیون تومان هزینه کرد.
 تیم‌های شهرداری قزوین، در لیگ دسته اول فوتسال مردان، لیگ دسته اول بسکتبال و والیبال مردان و لیگ‌های دسته اول والیبال و بسکتبال بانوان در رقابت‌ها حضور داشتند.
در فصل گذشته از این ۵تیم؛ بسکتبال آقایان و تیم والیبال بانوان به لیگ برتر صعود کردند. اگر منصفانه و با نگاه کارشناسانه عملکرد این باشگاه بررسی شود آنچه مشخص می‌شود این است که با حداقل بودجه یک میلیارد تومانی تحول اساسی در ورزش استان به وجود آمده است و ۲تیم به سطح اول ورزش کشور صعود کرده‌اند و امسال هم قرار است از نام قزوین در لیگ برتر دفاع کنند.
اگر مقایسه‌ای کنیم با هزینه هشت سال تیم‌داری کاسپین در لیگ دسته دوم که بیش از ۹میلیارد تومان در این چند سال برای این تیم هزینه شد می‌توان نتیجه گرفت که  باشگاه شهرداری قزوین نتایج قابل قبولی گرفته است.
این باشگاه با حداقل سرمایه‌گذاری؛ ۵تیم در سطوح مختلف ورزش ایران داشت ولی با میلیاردها تومان هزینه در طی ۸سال هیچ اتفاق مثبتی در کاسپین نیفتاد.
ضمن اینکه باید اذعان کرد که سرمایه‌گذاری در فوتبال، قابل مقایسه با هیچ رشته‌ای نیست ولی این واقعیت را هم باید قبول کرد، توان مدیریتی و حرفه‌ای‌گری برای تیم‌داری فوتبال در استان قزوین وجود ندارد چرا که هشت سال است «کاسپین» در لیگ دسته دوم با دوپینگ پول‌های تزریقی دولتی درحال درجازدن است و فقط در این سال‌ها، چوب حراج به اعتبار معدود چهره‌های شاخص فوتبال شهرمان مانند دقیقی‌ها و رضایی‌ها و بودجه استان زده شد.
خلاصه اینکه به نظر اغلب دلسوزان و کارشناسان ورزشی، سرمایه‌گذاری شهرداری و شورای شهر قزوین در این باشگاه توانسته نتیجه مطلوبی بگیرد.
دوم- این روزها شاهد آماده‌سازی تیم فوتسال شهرداری برای رقابت‌های لیگ دسته اول هستیم. حضور و جذب فوتبالیست‌های قدیمی در ترکیب فصل جدید نوید روزهای خوبی برای فوتسال قزوین می‌دهد.
در حالی تیم فوتسال روانه مسابقات لیگ دسته اول می‌شود که بودجه‌ای حدود سیصدمیلیون تومان دارد. در ورزش حرفه‌ای این بودجه ناچیز است ولی وقتی که به اسامی جذب شده برای این فصل نگاهی بیندازیم اگر بدشانسی و برخی بی‌تدبیری‌ها و حاشیه‌ها و کم‌بینی‌ها اجازه بدهند، می‌توان این تیم را یکی از شانس‌های اصلی صعود به لیگ برتر فوتسال کشور به حساب آورد. یادمان نرود که قزوین مهد فوتسال و والیبال است و ورزش‌دوستان قزوین نگاه خاصی به این ۲رشته دارند و اگر موفقیتی بدست بیاید منجر به تحول اساسی در ورزش می‌شود.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.