اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
همه مصائب گردشگری از زبان معاون:

سرمایه‌گذار در مسیر بوروکراسی نماند

  • کد خبر : 6107
  • 26 آگوست 2019 - 6:22
سرمایه‌گذار در مسیر بوروکراسی نماند
چند سالی است که قرار است از ظرفیت گردشگری قزوین برای توسعه قزوین استفاده شود؛ اما وقتی معاون عمرانی استاندار قزوین گفته‌است که «لازم است که اصلاح ساختارها برای تسریع سرمایه گذاری صورت پذیرد» نشان می‌دهد که گردشگری همچنان یک افق دور دست است؛ البته براساس یافته‌های پژوهش‌های مجلس، قزوین از لحاظ امنیت سرمایه گذاری وضعیت چندان مناسبی ندارد.
علی فرخزاد، در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گفته‌است: سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری نباید در مسیر بوروکراسی بماند و لازم است که اصلاح ساختارها برای تسریع سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
او در ادامه بیان کرده‌است: در معرفی ظرفیت‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران غفلت شده‌است، به عنوان نمونه برخی چشمه‌ها در مناطق طارم سفلی از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار هستند؛ اما مورد غفلت واقع شده و لازم است که به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا شاهد رونق گردشگری در این مناطق باشیم. به گفته او، اگر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد نباید در مسیر بوروکراسی بماند و لازم است که اصلاح ساختارها برای تسریع سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.  این مقام عالی رتبه دولتی درحالی از وجود بروکراسی در سرمایه گذاری انتقاد می‌کند که براساس پژوهش‌های مجلس که فروردین امروز در شماره گذشته به آن پرداخت، قزوین درزمینه «عملکرد دولت» از شاخص‌های امنیت سرمایه گذاری، از امتیاز ۱۰ که وضعیت بدترین است، رتبه ۸۴/۷  که «بد» است، کسب کرده، این درحالی است که میانگین کشوری ۷۶/۷ است. در شاخص «ثبات اقتصاد کلان» قزوین با امتیاز ۲۳/۷ وضعیت «بد» را برای سرمایه گذاران رقم زده‌، در شرایطی که میانگین کشوری ۲۵/۷ است. «تعریف و تضمین حقوق مالکیت» از دیگر شاخص‌های امنیت سرمایه گذاری است که قزوین با امتیاز ۷۷/۶ در برابر ۸۵/۶ میانگین کشوری، وضعیت« نزدیک به بد» را برای سرمایه‌گذاران رقم زده‌است. همچنین  در زمینه «شفافیت و سلامت اداری» که از دیگر شاخص‌هاست، قزوین با امتیاز ۷۲/۶ در برابر ۶۳/۶ میانگین کشوری برای سرمایه گذاران «بد» بوده‌است. اما در مورد شاخص «ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی» قزوین  به نسبت توانسته سرمایه داران را راضی نگه دارد؛ به گونه‌ای که  با امتیاز ۹۷/۵ در برابر ۱۲/۶ میانگین کشوری است.
«فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی» از دیگر شاخص‌هایی است که سرمایه‌گذاران با امتیاز ۷۹/۶ در برابر میانگین کشوری  55/6 آن را «بد» ارزیابی کرده‌اند.  با این همه فرخزاد، پیش‌بینی ‌کرده‌است ۶میلیون سفر در ایام محرم و صفر از استان عبور کرده و یا اقامت داشته‌باشند؛ بنابراین لازم است که زیرساخت‌های لازم برای توسعه و امنیت گردشگری فراهم شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه استان ما فقط شهر قزوین نیست، گفته‌است: ظرفیت‌های گردشگری باید در تمام نقاط استان مورد توجه قراربگیرد و مخصوصا در کنار تاسیسات آبی نظیر سدهای نهب، بالاخانلو، کیخنان، آب گرم یل گنبد و آبگرم که از جاذبه‌های گردشگری در جنوب استان قزوین محسوب می‌شوند، تمهیدات لازم برای رفاه حال گردشگران اتخاذ شود.
به گفته فرخزاد، راهکار استان این است که برای نقاط توریست‌پذیر راهنمایی مناسبی ایجاد شود و به گردشگران تفهیم کنیم که در کدام راه می‌تواند به نقطه دلخواه گردشگری برسد. او به حل برخی مشکلات در حوزه گردشکری اشاره کرده و گفته‌است: مشکلات و موانعی که در حوزه گردشگری دریاچه اوان و گازرخان وجود دارد، نیازمند تدابیر مدیریتی است و اگر واقعا امکان شناکردن در دریاچه اوان وجود ندارد، باید به صورت جدی جلوی آن گرفته شود و این طور نباشد که بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی اظهارنظر کرد.
فرخزاد، اجرای موفق برخی تجارب در حوزه گردشگری را برای سایر نقاط استان ضروری دانسته و خاطرنشان کرده‌است: برخی اقدامات مثل ایجاد جاده سلامت تجربه بسیار خوبی است که می‌تواند در شهرستان‌های استان مورد اجرا قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.