اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
7

ارومیه؛ آیینه قزوین

  • کد خبر : 6119
  • 26 آگوست 2019 - 8:05
ارومیه؛ آیینه قزوین
یکم- لایحه کمک 38میلیارد ریالی شهرداری قزوین به حوزه ورزش قهرمانی و تیم‌داری در حالی چند روز پیش مصوب شد که در صحن شورا برای تصویب این لایحه مباحثات جدی صورت گرفت.
 مخالفان تصویب این طرح معتقدند که شهرداری متولی ورزش قهرمانی نیست و نباید ریالی در این حوزه هزینه کرد. این استدلال درحالی مطرح می‌شود که در حوزه ورزش قهرمانی کشور، شهرداری‌های مطرحی مانند ارومیه، بندرعباس و… سال‌هاست در حوزه ورزش هزینه‌های میلیاردی می‌کنند؛ برای مثال شهرداری ارومیه امسال بودجه تیم والیبالش را حدود ۱۳میلیارد تومان پیش‌بینی کرده، این درحالی‌است که با تب و تاب و علاقه‌ای که در بین ارومیه‌ای‌ها نسبت به والیبال به‌وجود آمده‌است، امروز ارومیه، قطب اصلی والیبال ایران و حتی آسیاست، آنجاکه ماه گذشته رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در شهر ارومیه با حضور بزرگان جهان برگزار شد.
برای میزبانی شایسته این رقابت‌ها سالن مجهز «آشیانه درنا» راه‌اندازی شد، هتل ۵ستاره در این شهر ساخته شد و مدیریت مناسبی در همه سطوح در این شهر انجام شد تا نام ارومیه در عرصه جهانی والیبال مطرح شود و هزاران جوان مشتاق در استادیوم تیم ملی را تشویق کند و بسیاری از نوجوانان در این شهر مشتاقانه به کلاس‌های آموزشی در این رشته  شرکت کنند.
این بخش کوچکی از فواید سرمایه‌گذاری شهرداری در ورزش والیبال است.  از سویی دیگر در تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از ۵نفر اصلی ۳نفر ارومیه‌ای هستند. این ترکیب نشان دهنده سرمایه‌گذاری صحیح و موفق و انگیزه بخش در حوزه ورزش قهرمانی است.
در تیم ملی نوجوانان، جوانان و در سطح لیگ برتر هم ارومیه حرف اول را می‌زند. اگر مقایسه‌ای مناسب و علمی صورت گیرد، شهرداری قزوین هم می‌تواند از این نوع سرمایه‌گذاری‌های موفق در حوزه ورزش الگو بگیرد.
هزینه‌های میلیاردی گسترده‌ای به مدیریت شهری قزوین تحمیل می‌شود که اگر یک درصد بودجه را هم در حوزه ورزش قهرمانی هزینه شود، مشکلی فراروی شهرداری نخواهد گذاشت؛ البته این عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.
دوم- حوزه ورزش هم باید با توجه به آمادگی و حمایت شهرداری بستر مناسب را برای سرمایه‌گذاری صحیح در رشته‌های مناسب و با قابلیت قهرمانی و همگانی فراهم کند.
 بی‌تردید جامعه ورزش، قدردان حمایت شورای شهر و شهرداری است؛ اما حالا باید مدیران ورزشی و اجرایی شهر کمر همت را ببندند و این مبلغ حداقلی را مناسب هدایت و حمایت کنند تا نام قزوین در ورزش قهرمانی کشور بیش از گذشته مطرح شود و این فرصت استثنایی با پیگیری منافع شخصی، سیاسی و مادی از بین نرود و روزهای طلایی ورزش قهرمانی قزوین هم فرا برسد.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.