اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8

رخدادهای اثر بخش

  • کد خبر : 6063
  • 29 جولای 2019 - 6:53
رخدادهای اثر بخش
یکم- در چند روز آینده المپیاد ورزشی نخبگان ورزشی کشور برگزار می‌شود. نفس برگزاری این المپیادها باعث ایجاد شور و نشاط در رده سنی نونهالان و نوجوانان در ورزش  کشور می‌شود و از بین این ورزشکاران، نخبگان و قهرمانان آینده ورزش کشور ظهور و بروز خواهندکرد.
در سال‌های گذشته المپیاد ورزشی ایرانیان برگزار شد و حالا با نام المپیاد ورزشی نخبگان، از سال گذشته بنای برگزاری‌اش را گذاشته شده‌است. در سال گذشته که المپیاد در ۲۹ رشته زنان و ۳۹ رشته ورزشی مردان برگزارشد، استان قزوین در برخی رشته‌ها حضور نداشت؛ ولی امسال آن‌گونه که متولیان ورزش استان در حال پیگیری هستند، به نظر می‌رسد کاروان ورزشی قزوین در این رقابت‌ها حضور پررنگ‌تر داشته‌باشد که پشتوانه‌ای اساسی برای ورزش قهرمانی استان در سال‌های آینده خواهد بود.
برگزاری همین المپیادهاست که به ظهور قهرمانانی مانند سهندالله وردیان، مژگان خدادادی، بهمن عسگری و احسان لشگری‌ها منجر خواهد شد.
فقط در این راستا باید از هیات‌های ورزشی استان‌ها برای اعزام‌ به مسابقات مختلف حمایت کرد تا هیات‌ها برای اعزام تیم‌ها با تنگناهای مالی مواجه نباشند و تمام هم و غمشان حضور پرقدرت در این المپیاد باشد.
ازسوی دیگر، موفقیت درالمپیاد نخبگان پیشرو می‌تواند نشان‌دهنده آینده‌نگری  ورزش قزوین در انجام کارهای زیربنایی و پرورش استعدادهای برتر و نخبه برای آینده ورزش قهرمانی استان باشد؛ بنابراین المپیاد را می‌توان آزمونی برای آینده‌نگری و برنامه‌ریزی بلندمدت درعرصه ورزش ارزیابی کرد.
دوم- در روزهای گذشته باز هم کاراته جور ورزش استان را کشید و نمایندگان کاراته قزوین در تیم ملی خوش درخشیدند و توانستند با بهمن عسگری به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند دست پیداکنند. در کمیته تیمی هم علی اصغر آسیابری خوش درخشید و زمینه قهرمانی تیم ملی ایران را در آسیا فراهم کرد؛ اما اگر دقیق‌تر به نتایج به دست آمده نگاه کنیم، می‌بینیم که نسبت به گذشته در کسب عناوین کاراته کاران استان شاهد افت هستیم وبا توجه به تلاش و کوشش همیشگی کاراته کاران قزوینی در کسب مدال طلا، انتظار می‌رفت حداقل عسگری در آسیا مدال طلا را بدست آورد؛ البته این ذره‌ای از ارزش‌های عسگری و کاروان تیم ملی کم نکرد، تنها زنگ‌ها را به صدا درآورد که باید در کاراته برای سروری در ایران و آسیا به دنبال نسل جدید بود. هرچند در همین رقابت‌ها شاهد هستیم، چگونه عربستان خود را به فینال رساند و حریفان ایران با پشتکار و کوشش شبانه‌روزی به دنبال برتری برجوانان این مرز و بوم هستند. اگر از شتاب کاراته کشور کاسته شود، شاهد افول این رشته خواهیم بود و مطمئنا کارشناسان و دلسوزان این رشته به تهدیدات و مشکلات رشته کاراته در قزوین اشراف دارند و برنامه‌ای اساسی برای ارتقای کاراته استان در دست اقدام خواهند داشت.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.