اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
سر کلانتر بین‌المللی سوارکاری استان می‌گوید

موانع بلند در مسیرسوارکاری

  • کد خبر : 5955
  • 12 می 2019 - 7:15
موانع بلند در مسیرسوارکاری
رشته سوارکاری در استان قزوین از دیرباز طرفدارانی داشته‌؛ ولی چندسالی است که این رشته مفرح در استان افول داشته‌است. برای بررسی آخرین وضعیت سوارکاری در قزوین، فروردین امروز، به سراغ چهره شناخته شده این رشته «بهرام خیرخواه» رفته که سال1377  رشته ورزشی مفرح سوارکاری را به شهر قزوین آورد و اکنون این رشته  علاقه‌مندان و ورزشکارانی  دارد.
 گویا عازم مسابقات هستید؟
مسابقات که نه، ولی برای شرکت در دوره ارتقای داوری و مربیگری عازم کشور آلمان هستم تا بتوانم با آخرین روش‌ها در این رشته آشنا شوم.
آقای خیرخواه! سال‌هاست در سوارکاری قزوین اتفاق خاصی نمی‌افتد و به نوعی می‌توان گفت این رشته به دور تکرار افتاده است، نظر شما در این رابطه چیست؟
تا حدودی با شما موافقم. سال‌ها در قزوین تمام فعالیت هیات در برگزاری مسابقات پرش با اسب تکراری خلاصه شده و هیچ اراده و ایده‌ای برای تحول در این رشته مشاهده نمی‌شود، دلسوزان این رشته و افراد کاربلد در حاشیه هستند و برخی که چندان سر رشته‌ای از سوارکاری نداشتند، مسئولیت هیات را برعهده گرفتند. متاسفانه این بی‌انگیزگی و بی‌برنامگی و بی‌توجهی به سوارکاری باعث شده‌است سال‌ها این رشته به حال خود رها شود. درکنار این کمبود منابع مالی و جذب نشدن اسپانسر و نشان ندادن سوارکاری به مردم باعث شد روز به روز فاصله بیشتری بین این رشته و مردم ایجادشود و الان در این وضعیت هستیم.
قبول دارید که سوارکاری ورزش مورد علاقه افراد متمول است؟
متاسفانه به دلیل کم‌کاری‌ها و معرفی نکردن این رشته مفرح، خیلی‌ها تصور می‌کنند  سوارکاری بسیار پرخرج و لوکس است؛ ولی برای فعالیت در این رشته حتما نباید اسب داشت، بسیاری از باشگاه‌های ما دارای اسب و امکانات هستند و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و اگر فردی واقعا استعداد داشته باشد، مالکین اسب‌ها با کمال میل اسب‌ها را برای شرکت در مسابقات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. اگر فردی وارد این رشته شود، مطمئن باشید راه موفقیت در آن را حتی بدون اسب پیدا می‌کند.
آقای خیرخواه! سوارکاری قزوین چندان شرایط مطلوبی ندارد و هیچ عنوان خاصی در کشور به‌دست نیاورده است،با این وضعیت سوارکاری قزوین به کجا می‌رود؟
موفقیت در رشته‌ای مانند سوارکاری نیازمند عوامل متعددی است. سوارکاری امروز در دنیا جزو مفرح‌ترین رشته‌های ورزشی است که هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری سنگینی برای آن می‌شود. پیشرفت و تحول در سوارکاری در کوتاه مدت امکان ندارد؛ ولی اگر برنامه‌ریزی و مدیریت و هدایت باشد، می‌توان با همین امکانات کم هم کارهای بزرگی انجام داد. قزوین، سابقه خوبی در سوارکاری دارد. مردم قزوین با اسب آشنایی دارند، به طوری‌که بدون هدایت و حمایت هم اکنون فقط ۶باشگاه خصوصی فعال داریم. متاسفانه در گذشته فقط افراد برای مطرح شدن در هیات متمرکز بودند و عاشق این رشته نبودند. کل برنامه هیات، برگزاری مسابقه سوارکاری پرش با اسب بود؛ در‌حالی‌که سوارکاری رشته‌های دیگری مانند درساژ، استقامت، اسب سواری بومی و محلی و…. دارد.
با این شرایط برنامه‌ای برای تحول در سوارکاری دارید؟
در دوره مدیریت آقای احسانی فاخر که از دلسوزان این رشته است، برنامه‌هایی برای تحول سوارکاری در دستور کار قرار گرفته‌است که در شهرستان قزوین برگزاری مسابقات متنوع اسب دوانی استانی، جشنواره زیبایی، ارتقای سطوح علمی و داوری یا مربیگری از آن جمله است و امیدواریم بتوانیم اشتیاق را بین علاقه‌مندان این رشته ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.