اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

جشن «سلامت و نشاط»

  • کد خبر : 5953
  • 12 می 2019 - 7:08
جشن «سلامت و نشاط»
همایش پیاده‌روی خانواده باز هم در روزهای دل‌انگیز اردیبهشت ماه با حضور اقشار مختلف در قزوین برگزار شد و نشان داد که اگر برنامه‌ریزی‌ اصولی صورت گیرد، مردمان قزوین درکنار خانواده در فعالیت‌های ورزشی و همگانی حضوری پررنگ خواهند داشت.
مسئولانی که در همایش حاضر بودند، مشاهده کردند، در صبح یک روز تعطیل با کمترین هزینه، چه شور و نشاط و هیجانی در بین خانواده‌های قزوینی به‌وجود آمده‌است، به‌طوری که می‌توان همایش پیاده‌روی را به جشن «سلامت و نشاط» شهروندان قزوینی تعبیر کرد.
اما نکته اساسی در صحبت‌های دهقان، دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نمود داشت؛ آنجاکه گفت: برگزاری این همایش‌ها، نمایشی از ورزش همگانی است و نباید آن را ملاک قرار داد؛ بلکه  باید  این رشته ورزشی جزو اولویت‌های روزانه خانواده‌ها باشد.
  براساس آمارهای رسمی، ورزش چندان دراولویت خانواده‌ها نیست و تنها ۲۱درصد خانواده‌ها به ورزش همگانی می‌پردازند؛ درحالی که فشارهای روحی و روانی دنیای امروز، نبود تحرک و  نشاط و شور و هیجان، عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها و حتی مرگ به شمار می‌آید.
بنابراین با چنین آمارهای نگران کننده  در زمینه سلامت روحی و روانی شهروندان، ورزش همگانی یک درمان کم هزینه و نشاط آفرین برای همه شهروندان است و اگر مسئولان و دست‌اندرکاران، برنامه‌هایی مانند همایش‌های پیاده‌روی را بیشتر در دستور کار قراردهند، شهروندان نشان داده‌اند که در امور فرهنگی و ورزشی مانند سایر حوزه‌ها  مشارکت بالایی خواهند داشت؛ در واقع بر همگان ثابت شده‌است که اگر شهروندان در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و… مشارکت داده شوند، آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد و شهر آرام‌تر خواهد بود.
اما یک نکته قابل تامل این است که  با برنامه‌ریزی دقیق و افزایش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی، تقویت انجمن‌های ورزشی، گسترش فرهنگ ورزش دربین اقشار مختلف جامعه می‌توان بیش از گذشته ورزش همگانی را وارد خانواده‌ها کرد. جلب توجه شهروندان و خانواده‌ها به ورزش یک هدف متعالی است و باید امیدوار بود که ورزش و حضور در همایش‌های پیاده‌روی خانواده جزو اولویت‌های شهروندان باشد و بدون توجه به جوایز و… شاهد حضور گسترده و صمیمی مردم باشیم.
نکته پایانی اینکه ۱۳اردیبهشت ماه به عنوان یک روز خاطره‌انگیز در ذهن شهروندان قزوینی ثبت شد که همه مسئولان برای بسط ورزش باهم متحد شدند و مردم را به میدان آوردند.
با تقدیر از مسئولان برگزار کننده این همایش کم‌نظیر، امید است که این همایش‌ها به صورت منظم در جای جای استان ادامه یابد. به امید تکرار این روزها.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.