اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
هشدار پایان سالی پلیس:

گول وای فای رایگان را نخورید

  • کد خبر : 5907
  • 17 مارس 2019 - 13:36
گول وای فای رایگان را نخورید
 همین تابستان بود که رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی قزوین، رشد ۹۷درصدی جرائم فضای مجازی در استان را نگران کننده عنوان کرده‌بود؛ اما اکنون در مورد استفاده از وای فای‌های رایگان آن هم به ویژه در ایام نوروز هشدار می‌دهد.
آنگونه که ایرنا گزارش داده‌،سرهنگ فخرالدین توکلی گفته‌است‌: شهروندان در ایام نوروز باید هنگام استفاده از اینترنت رایگان اماکن مختلف دقت داشته‌باشند تا از خطرات احتمالی این موضوع در امان بمانند.
او در توضیح بیشتر آورده‌است: شهروندان اطلاعات بانکی خود را هنگام خرید آنلاین و ثبت سفارش از طریق اینترنت وای فای عمومی، وارد نکنند تا از تخلیه اطلاعات و سرقت احتمالی از حساب‌های بانکی آن‌ها جلوگیری شود.
این مقام نظامی گفته‌است: هنگامی که شهروندان با کامپیوتر به وای‌فای رایگان متصل می‌شوند باید حتما بعد از اتمام کار خود، شبکه را در سیستم حذف کنند، در غیر این صورت ممکن است خطراتی آن‌ها را تهدید کند.
او، از شهروندان درخواست کرده‌است که هنگام اتصال به وای فای‌های عمومی رایگان به نام شبکه توجه داشته‌باشند تا جلوی نفوذ هکرها به دستگاه ارتباطی گرفته شود.
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی قزوین با تاکید بر نصب یک نرم‌افزار ضد ویروس بر روی دستگاه ارتباطی، افزوده‌است: یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از اطلاعات شخصی مقابل هکرها، استفاده از نرم افزارهای ضد ویروس معتبر و قابل اعتماد است و باید کاربران برای حفاظت از اطلاعات خود به این مساله توجه داشته‌باشند.
سرهنگ  توکلی، درحالی در آستانه نوروز به دلیل افزایش خرید اینترنتی هشدار داده‌است که پیشتر، بیشترین جرائم اینترنتی را مربوط به کلاهبرداری و ورود غیرمجاز به درگاه‌ها و برداشت‌های مالی عنوان کرده‌بود.
او، مزاحمت‌های اینترنتی را از دیگر جرائم پررنگ اینترنتی اعلام کرده‌بود که در حال گسترش است.
 به گفته رییس پلیس فتای انتظامی قزوین، کاربران هنگام خریدهای اینترنتی از مجاز و واقعی بودن سایت‌های مربوطه اطمینان حاصل کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.
 البته او با وجود ناامنی در فضای اینترنتی، آدرس‌های اینترنتی با دامنه .ir را امن‌ترین درگاه برای خرید اینترنتی اعلام کرده‌بود.
رییس پلیس فتای انتظامی قزوین تاکید کرده‌بود که کاربران برای انجام خریدهای اینترنتی باید اطلاعات کارت خود را به طور غیرمرتب و تنظیم شده از قبل وارد کنند و به عوض شدن کد امنیتی در صورت موفق نشدن تراکنش توجه لازم را داشته‌باشند.
 آنگونه که سرهنگ توکلی خاطر نشان کرده‌بود برخی سایت‌ها به دلیل جذابیت و قیمت‌های غیرواقعی، کاربران را جذب کرده و با این حیله کاربر را مجبور به انجام ترکنش مالی کرده، اما خریدار باید از صحت موارد اعلام شده پیش از خرید اطمینان حاصل کند.
 این مقام عالی رتبه نظامی در امور فضای مجازی،  رقم بالای پرونده‌های کلاهبرداری های اینترنتی را بسیار نگران کننده عنوان کرده‌بود؛ چراکه در بسیاری از موارد کاربران بدون اطلاع با یک اشتباه کوچک تمام اطلاعاتشان را در اختیار هکرها  قرار می‌دهند.
 آنگونه که رییس پلیس فتا انتظامی استان قزوین تاکید کرده‌است افرادی که اطلاعات کافی در مورد تراکنش‌های اینترنتی ندارند باید با همراهی و استفاده از اشخاص متخصص به جابجایی وجه در فضای مجازی بپردازند تا دچار خسارت نشوند.
 با وجود آمارهای نگران کننده در فضای مجازی؛ اما سرهنگ توکلی گفته‌بود که پلیس فتا اشراف خوبی بر فضای مجازی استان دارد، به همین دلیل قزوین نسبت به میانگین کشوری در رتبه پائینی از جرائم اینترنتی قرار دارد و درصد کشفیات جرائم سایبری در استان قزوین ۲۴درصد افزایش پیدا کرده‌است.
براساس گفته‌های سرهنگ توکلی، با تعریف جدید از مجازات جرایم رایانه ای، مجرمان در این حوزه بین چهار تا ۵۰میلیون ریال جریمه نقدی خواهند شد و در صورت بالا بودن جرم از یک ماه تا یک سال حبس در انتظارشان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.