اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
سال97 برای ورزش چگونه گذشت؟

قزوین بر فراز قله

  • کد خبر : 5909
  • 17 مارس 2019 - 13:38
قزوین بر فراز قله
سال1397 را باید سال ورزش استان قزوین نامید. ثبت افتخارات بی‌نظیر در رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی، شرایط را به گونه‌ای رقم زد که رکورد شکنی‌های فراوانی نیز به نام پهنه مینودری ثبت شود. مهمترین رویداد ورزشی سال1397 بازی‌های آسیایی اندونزی بود. در وهله اول تعداد حضور ورزشکاران و سپس مدال‌های رنگارنگ کاروان مینودری کاملا چشم نواز بود.

درخشش در بازی های آسیایی
در بازی‌های آسیایی اندونزی، «رضا علیپور»، سریع‌ترین مرد عمودی جهان موفق شد با اقتدار مدال ارزشمند طلا را از آن خود کند تا نخستین ورزشکار مدال آور فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی نیز باشد. علیپور، همچنین موفق شد به عنوان برترین ورزشکار رشته سرعت سنگنوردی در جهان نیز برگزیده شود.
«بهمن عسگری» نیز سال بسیار موفقی را سپری کرد. مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی، انفرادی قهرمانی جهان، تیمی قهرمانی آسیا و جهان و لیگ جهانی کام همه را شیرین کرد. بهمن در بازی‌های آسیایی اندونزی موفق به شکست همه رقبا شد؛ حتی یک امتیاز نیز به آن‌ها نداد تا با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
تیم ملی والیبال ایران هم در بازی‌های آسیایی طلایی شد و شیرینی این مدال وقتی برای ما بیشتر شد که مهدی مرندی، لیبروی شایسته استان قزوین نیز به همراه تیم ملی بر سکوی قهرمانی ایستاد.
اما در بازی‌های آسیایی اندونزی، رکورد دیگری به نام استان قزوین ثبت شد. اولین ورزشکار مدال آور فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران و نخستین دختر مدال آور پهنه مینودری در بازی‌های آسیایی عنوانی بود که به «تهمینه کربلایی صادقی» رسید تا در رشته پِنچاکسیلات مدال برنز را کسب کند.
در پایان بازی‌های آسیایی اندونزی، کاروان مینودری با کسب ۳مدال طلا و یک برنز موفق به ثبت رکوردی بی‌نظیر شد تا ۱۵درصد مدال‌های طلای کاروان ایران را قزوینی‌ها به دست آورده‌باشند.
پس از بازی‌های آسیایی، نوبت به حضور ورزشکاران استان قزوین در بازی‌های پاراآسیایی رسید.
«محسن جلیلوند»، کاپیتان تیم ملی گلبال، موفق به بالابردن جام قهرمانی شد، حسین فرزانه نیز به همراه تیم ملی والیبال نشسته طلایی شد، «علیرضا قورچی‌بیگی» نقره شطرنج را کسب کرد و «سمیرا جلیلوند» نیز به همراه تیم ملی گلبال بانوان در جای سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.
روزهای روشن برای ورزش قزوین
اما سال ۱۳۹۷ با اتفاق بی‌نظیر دیگری هم همراه بود.
برای اولین بار از زمان استان شدن قزوین، اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین از تیپ۳ در کشور به تیپ۲ ارتقا پیدا کرد که این امر مهم می‌تواند با افزایش بودجه ورزش استان در سال ۱۳۹۸  باعث توسعه بیشتر ورزش استان قزوین شود.
اتفاق مهم دیگر ورزش استان قزوین، حمایت مجموعه مدیریت شهری قزوین از ورزش بود.
تشکیل باشگاه شهرداری قزوین و حمایت از رشته‌های ورزشی مختلف باعث ایجاد شور و نشاط در استان شد.
صعود به لیگ برتر
تیم بسکتبال شهرداری قزوین در پایان مسابقات دسته اول باشگاه‌های کشور راهی لیگ برتر شد و تیم والیبال بانوان شهرداری قزوین هم در پایان رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور به لیگ برتر صعود کرد.
آقای گلی لیگ هلند، بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال در جام جهانی و پیوستن به تیم لیگ برتری برایتون افتخارات دیگر ورزش استان قزوین در سال ۱۳۹۷ بود که «علیرضا جهانبخش» ثبت کرد.
ورزش استان قزوین در سال ۱۳۹۷ به افتخارات فراوانی رسید امید است با تداوم آن در سال ۱۳۹۸ شاهد روزهای روشن ورزش قزوین تا آغاز المپیک ۲۰۲۰ باشیم و اولین مدال طلای استان قزوین در المپیک رقم بخورد؛ اتفاقی که دور از دسترس نیست.
وحید رشوند
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.