اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
7
قصه تراژیک بانوان سالنی باز قزوین؛

فوتسال بانوان؛ قربانیِ نبودِ اسپانسر

  • کد خبر : 5865
  • 21 ژانویه 2019 - 8:48
فوتسال بانوان؛ قربانیِ نبودِ اسپانسر
دوران طلایی فوتسال بانوان قزوین را در زمان حضور کاسپین در لیگ برتر، اغلب ورزش دوستان به خاطر می آورند. گلزنی های پیاپی فاطمه اعتدادی و در نهایت بانوی گلی او در لیگ برتر، ثمره تیمداری قزوینی ها در این لیگ بود.
کسب یک عنوان نائب قهرمانی و یک چهارمی، از افتخارات سالنی بازان دیارمینودری در جمع بزرگان فوتسال بانوان بود. اما با انحلال کاسپین، نه تنها نام و نشانی از قزوین در لیگ برتر نماند، بلکه همه بازیکنان آن تیم از صحنه کناررفتند. عده ای عطای سالن را به لقایش بخشیدند و عده ای دیگر کیلومترها دورتر، برای تیم های استان های دیگر توپ زدند. اما هنوز کورسوی امیدی برای فوتسال بانوان قزوین باقی بود و تیم پارس نوین در لیگ یک می توانست تا حدودی تسکین دهنده آلام باشد. این تیم پس از یک فصل حضور در لیگ یک به نام کاسپین تغییر نام داد، تا خاطرات کاسپین وقت تداعی شود.
تیم لیلا امیدی در نهایت با چالش های زیادی مواجه شد و بازنده دعوای مثلث مالک تیم، مسئولان کاسپین و شهرداری قزوین فوتسال بانوان قزوین بود. در نهایت هم امتیاز تنها یادگار فوتسال بانوان قزوین واگذارشد، تا نشانی از قزوین در
 لیگ های کشوری باقی نماند.
مشکلات مالی؛ سرآغاز افول
امیدی در گفتگو با فروردین امروز با اشاره به تغییر نام این تیم از پارس نوین به کاسپین افزود: «در پی این صعود باشگاه کاسپین تیم را تحت حمایت خود گرفت و در لیگ یک با نام این باشگاه شرکت کردیم.»
امیدی با اشاره به جرقه مشکلات مالی این تیم از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات افزود: «علیرغم اینکه تیم هماهنگ و با اخلاقی داشتیم، در این مرحله به مشکل مالی خوردیم و جرقه عدم حضور ما در فصل بعد از همین جا خورد.»
وی ادامه داد: «مسئولان کاسپین اصرار داشتند؛ با عدم حضور در این مرحله عطای کار را به لقایش ببخشیم، ولی هرطورشده فصل را با تفاضل گل کمتر و عنوان پنجم به پایان رساندیم.»
امیدی با تاکید بر کادر فنی همدل این تیم اذعان کرد: «دست های پشت پرده نمی خواست این تیم به حیاتش ادامه دهد و پس از پایان فصل مشخص شد مسئولان راغب به تیمداری در فصل بعد نیستند.»
وی اضافه کرد: «پس از این موضوع شهرداری قزوین نسبت به تیمداری در فوتسال بانوان اعلام آمادگی کرد. البته این تیمداری مشروط به حضور بنده و حذف بقیه اعضای کادر فنی و سرپرست بود که با مخالفت بنده مواجه شد.»
وی با تاکید بر لزوم حمایت اسپانسر برای ادامه فعالیت این تیم در مسابقات افزود: «تا آخرین لحظه منتظر اسپانسر ماندیم، ولی اسپانسری جهت حمایت از این تیم در لیگ یک پیدا نشد و تصمیم به واگذاری تیم گرفتیم.»
آمنه محمودی پیشکسوت فوتسال بانوان قزوین و سرمربی کاسپین وقت هم در گفتگو با فروردین امروز در این زمینه اظهارکرد: «امسال شهرداری می خواست در فوتسال بانوان تیمداری کند، ولی عده ای این اجازه را ندادند.»
استعداد بانوان قزوینی در فوتسال
محمودی با تاکید بر استعداد بانوان قزوینی اذعان کرد: «قزوین همیشه در این رشته استعداد داشته و حتی الان هم پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد. حتی بازیکنان بومی قزوین هم می توانند یک تنه تیم خوبی را تشکیل دهند و نماینده خوبی برای استان باشند.»
او با مقایسه دوران طلایی کاسپین با حال و روز فعلی فوتسال بانوان قزوین گفت: «آن موقع حمایت انجام می شد و مانند تیم ملی که اکنون دوران خوبی دارد، ما هم با کاسپین دوران طلایی در فوتسال داشتیم.»
پیشکسوت فوتسال بانوان قزوین اشاره کرد: «البته برخی از نفرات آن تیم هنوز هم در صحنه فوتسال هستند و در یک برهه ای نبود اسپانسر تیشه به ریشه آن تیم رویایی زد. سال آخر حضور در لیگ برتر هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان قزوین همه هزینه ها را تقبل کرد، ولی بعد از آن حمایت نشدیم و در نهایت هم امتیاز تیم فروخته شد.»
روند فوتسال بانوان قزوین روندی نزولی بوده و درواقع می توان گفت این رشته از فرش به عرش رسیده است. باید دید در ادامه دلسوزان این رشته پا پیش گذاشته و کاری برای آن می کنند یا همچنان باید شاهد رکود باشیم و به گذشته ها غبطه بخوریم؟
سعید رسولی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.