اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
7
بانوان بسکتبالیست قزوین درخشیدند؛

دختران آسمان خراش قزوین در راه سوپرلیگ

  • کد خبر : 5838
  • 26 دسامبر 2018 - 11:03
دختران آسمان خراش قزوین  در راه سوپرلیگ
تیم بسکتبال بانوان شهرداری قزوین تنها تیم استان در بخش بانوان است که در لیگ یک شرکت می کند. از طرفی هم بسکتبال تنها رشته ای است، که هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان تیمداری می کند.
شاگردان افسانه حسن نایبی در نخستین فصل حضور خود در این رقابت ها، عملکرد درخشانی داشته اند و در صدر جدول یکه تازی می کنند. دختران آسمان خراش قزوین کولاک کرده و در سرمای زمستان تنور لیگ یک بسکتبال را داغ کردند. قصه لیگ یک برای بسکتبالیست ها شروع تلخی داشت و در مقابل جم شهرکرد تن به شکست دادند. همین شکست باعث شد تا دختران آسمان خراش قزوین به خود بیایند و در بازی های بعدی روی ریل پیروزی بیفتند.
آن ها در هفته دوم به مصاف خانه بسکتبال کردستان رفتند و این بازی را با پیروزی به پایان رساندند. با رسیدن قطار رقابت ها به ایستگاه سوم، شاگردان حسن نایبی باید مقابل پیشتازان اهواز قرارمی گرفتند، که نتیجه این بازی هم به سود نماینده قزوین تمام شد. نوار پیروزی های نماینده قزوین در هفته سوم هم پاره نشد و دختران آسمان خراش قزوین با هنرنمایی زیر سبد دانشگاه شهید بهشتی تهران، تیم بدون شکست رقابت ها را هم از پیش رو برداشتند. نیم فصل اول رقابت ها برای بانوان شهرداری قزوین پایان خوشی داشت و آن ها با پیروزی ۹۳ بر ۵۲ برابر خانه بسکتبال مشهد قهرمانی نیم فصل را در سالن خانه بسکتبال قزوین جشن گرفتند. فشردگی بازی ها باعث شد، تا این تیم، روز بعد در آغاز هفته ششم برابر جم شهرکرد در سالن خانه بسکتبال قزوین صف آرایی کند و این بازی انتقامی را با نتیجه ۶۹ بر ۵۳ به سود خود به پایان برساند، تا صدرنشینی این تیم در گروه الف رقابتها تداوم داشته باشد.
سرمایه گذاری روی جوانان
افسانه حسن نایبی، سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری قزوین درخصوص عملکرد شاگردان خود در این رقابت ها، به فروردین امروز گفت: «خوشبختانه در این رقابت ها، عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.»
حسن نایبی درمورد بازیکنان این تیم توضیح داد: «شاکله این تیم را بازیکنان رده سنی جوانان و امید تشکیل می دهند. باتوجه به این که تیم امید شرایط حضور در مسابقات را نداشت، بازیکنان این تیم را به تیم بزرگسالان انتقال دادیم.»
حسن نایبی با بیان این که بازیکنان این تیم تلفیقی از جوانان و امید هستند گفت: «تشکیل این تیم از سوی شورا و شهرداری قزوین تصمیم خوبی بود که منجر به نتایج خوبی هم شد.» وی درخصوص بازی های این تیم توضیح داد: «بازی اول بازیکنان باهم هماهنگ نبودند و اختلاف سنی و سطحی داشتند، اما با انجام تمرینات منظم آن  ها باهم هماهنگ شدند.»  حسن نایبی با تاکید بر جوان بودن تیم تحت رهبری خود گفت: «تیم بسیار جوانی داریم و حتی بازیکن ۱۵ و ۱۶ ساله هم در این تیم دیده می شود.» وی آینده خوبی را برای بازیکنان این تیم ترسیم و اضافه کرد: «این بازیکنان با آداپته شدن در لیگ یک آماده حضور در سوپر لیگ می شوند و امیدواریم زیر سبد بدرخشند.»
سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری قزوین با تاکید بر بومی بودن بازیکنان این تیم افزود: «از ۱۳بازیکن این تیم تنها ۲ بازیکن غیربومی هستند، که یکی از آن ها اهل تبریز است و در فصل قبل سوپر لیگ حضورداشته و دیگری هم اهل همدان است.»
تضمین آینده بسکتبال
وی ادامه داد: «سوپر لیگ یک هدف است ولی تربیت بازیکنانی مثل فاطمه آقازادگان و فائزه ایزدی هم می تواند آینده بسکتبال بانوان قزوین را تضمین کند.» حسن نایبی درخصوص تیمداری شهرداری قزوین در بسکتبال آقایان و بانوان گفت: «این موضوع اتفاق خیلی خوبی است و نقطه قوتی در بسکتبال قزوین محسوب می شود و امیدوارم تداوم داشته باشد و موقتی نباشد.» حسن نایبی با اشاره به پیگیری تمرینات این تیم در سالن خانه بسکتبال قزوین گفت: «تمرینات ما اکثراً در سالن خانه بسکتبال قزوین پیگیری می شود و بازی های ما به دلیل تعدد تیم های قزوینی به جای سالن شهید بابایی در همین سالن برگزارمی شود.»
باید دید بسکتبال بانوان شهرداری قزوین می تواند به صدرنشینی خود ادامه دهد یا ترمز این تیم در هفته های آتی کشیده می شود.
سعید رسولی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.