اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

روزنه‌ای در ورزش روستایی و شهری

  • کد خبر : 5794
  • 01 نوامبر 2018 - 10:41
روزنه‌ای در ورزش روستایی و شهری
یکم – روستاها یکی از با استعدادترین مناطق برای کشف قهرمانان آینده ورزش هستند. اگر به اسامی قهرمانان ورزش کشور در چند سال اخیر نگاه کنیم، می‌بینیم جوانان گمنامی از روستاهای محروم چنان افتخاراتی کسب کرده‌اند، که برخوردارترین شهرها را هم پشت سرگذاشته‌اند؛ اما با وجود این موفقیت‌ها، کمبود امکانات ورزشی، بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و نبود باشگاه‌های فعال باعث سرخوردگی و دلسردی نوجوانان و جوانانی روستایی شده‌است، که فاکتورهای فیزیکی و استقامتی بالایی برای ورزش قهرمانی دارند.
دوم- برای افزایش شادابی و نشاط بین روستاییان که امروز آن‌ها هم با عوارض زندگی ماشینی و کم تحرکی و آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان هستند، تشویق به ورزش همگانی و در ادامه حرفه‌ای، یک راهکار عملی و منطقی است. براین اساس، از ابتدای سال برنامه‌های خوبی برای تقویت ایستگاه‌های ورزش روستایی در استان اجرا شده‌است.
بنا به گفته متولیان ورزش قزوین، از ابتدای سال تاکنون ۸۲ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز شده‌اند. این حرکت برای تقویت ورزش روستایی استان، گامی اولیه است؛ اما اگر این سیاست با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های دولتی همراه شود و برنامه جامعی برای تحرک ورزش در روستاها برداشته شود، در کشف استعدادها و نشاط آفرینی در بین زنان و مردان روستایی تاثیری عمیقی خواهد گذاشت.
سوم- حمایت و توجه به ورزش قهرمانی و همگانی، شاید درنگاه اول جزو وظایف شهرداری‌ها و شورای شهر نباشد؛ اما اگر به طور عمیق به موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم سلامتی و نشاط شهروندان، می‌تواند شهر را پویا تر کند. سیاستی که اگر به صورت کامل اجرا شود، می‌تواند انقلابی در شهر به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند.
ورزشی‌ها خوب به یاد دارند، که در گذشته شهرداری به ندرت در حوزه ورزش سرمایه گذاری و هزینه می‌کرد و بودجه‌های شهرداری در حوزه‌های دیگر … هزینه می‌شد که چندان بازخورد مناسبی نداشت.
اکنون که شهرداری با راهنمایی شورای شهر در فکر احیای ورزش قهرمانی و همگانی در شهر قزوین است، جامعه ورزش و دلسوزان رشته‌های مختلف ورزشی با کارشناسی متولیان اصلی ورزش باید از این فرصت برای درخشش ورزش قزوین نهایت استفاده را ببرند.
هرچند سرمایه گذاری شهرداری در حوزه ورزش با انتقادات برخی از کارشناسان همراه شده‌است. با این همه، بزرگان جامعه ورزش، فعالان و قهرمانان ورزشی به این نکته توجه کنند، که این حمایت ها، موجب کشف استعدادها می‌شود؛ نکته‌ای که در گذشته چندان به آن توجه نشده‌است.
تاکنون حمایت‌های صورت گرفته در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و … منطقی بوده است. با وجود این، امید است توجه به ورزش بانوان، به خصوص فوتسال هم شکل منظم‌تری به خود بگیرد.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.