اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
6
گل قزوینی ها بر سر کاروان ایران؛

سکوهای جاکارتا زیر پای ورزشکاران قزوین

  • کد خبر : 5732
  • 10 سپتامبر 2018 - 6:44
سکوهای جاکارتا زیر پای ورزشکاران قزوین
استان قزوین در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا  10ورزشکار  و 2 مربی داشت، که دستاورد این حضور، کسب دو مدال طلا و یک برنز انفرادی و یک مدال طلای تیمی بود. نمایندگان قزوین، در  رقابت های جاکارتا با درخشش در رشته های مختلف ورزشی، توانستند، عملکرد کاروان ورزشی ایران را بهبود ببخشند.

علیپور بازهم بر قله افتخار
رضا علیپور پس از کسب موفقیت های پیشین، این بار توانست، در اولین دوره برگزاری مسابقات سنگنوردی در بازی‌های آسیایی، تاریخ ساز شود. این سنگنورد قزوینی، از دیوار جاکارتا هم با موفقیت بالارفت و ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد این رشته را هم به نام خود جابجا کرد. علیپور نشان داد، یک سروگردن از سایر رقبا بالاتر است و به نوعی آسیا برای او کوچک شده است. این ورزشکار قزوینی، همان طور که انتظار می رفت، با یک پیروزی شیرین، مدالی شسته و رفته برای کشور به ارمغان آورد.
اقتدار عسگری روی تاتامی جاکارتا
بهمن عسگری، نماینده وزن منهای ۷۵کیلوگرم کاراته، حریفان را یکی پس از دیگری در جاکارتا شکست داد و با اقتدار طلایی شد. عسگری که عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده بود، پس از دو سال تحمل سختی توانست بر طلای جاکارتا بوسه بزند. نکته جالب در قهرمانی او شکست حریف عربستانی در فینال بود، که باتوجه به رقابت شدید ورزشی و سیاسی، میان ایران و عربستان، حلاوت این قهرمانی را دوچندان کرد. کاراته کای قزوینی، پس از خودنمایی در جاکارتا حالا به افتخارآفرینی در بازی های لیگ جهانی آلمان و مسابقات جهانی اسپانیا و در نهایت هم المپیک۲۰۲۰ توکیو، که کاراته وارد آن می‌شود، می‌اندیشد.
برنز پنچاک سیلات بر گردن کربلایی صادقی
تهمینه کربلایی صادقی، اولین مدال پنچاک سیلات را در بازی های آسیایی به دست آورد و تاریخ ساز شد. مدال کربلایی صادقی، همان طور که قند در دل اهالی ورزش قزوین آب کرد، حواشی زیادی را هم به همراه داشت. حتی عده ای در فضای مجازی به شائبه کم کاری او دامن زده بودند که این موضوع تکذیب شد.
 اضافه شدن پنچاک سیلات، به رشته های حاضر در بازی های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا نیز مورد بحث و نظرهای فراوانی قرار گرفت. ازآنجایی‌که اندونزی مهد پنچاک سیلات دنیاست، شورای المپیک آسیا با قراردادن این رشته در بین رشته های حاضر در بازی‌های جاکارتا، هدیه بزرگی به میزبان داد و این کشور با کسب ۱۰مدال این رشته جای ایران را در رتبه چهارم جدول رده بندی توزیع مدال‌ها گرفت.
مرندی و رفقا مچ کره‌ای ها را خواباندند
دیگر طلای ورزشکاران قزوینی حاضر در جاکارتا مربوط به مهدی مرندی لیبروی قزوینی تیم ملی والیبال بود. این والیبالیست قزوینی به اتفاق هم تیمی‌هایش در روز پایانی بازی‌ها، در فینال بر چشم بادامی‌های کره جنوبی فائق آمدند و مدال خوش رنگ ورزش‌های تیمی را برای کاروان ایران به ارمغان آوردند. این مدال طلا توانست تحسین بسیاری از قزوینی ها را برانگیزد و والیبال ایران بازهم نشان داد فراتر از سطح آسیاست.
در کنار کسب این چهار مدال ارزشمند در این بازی‌ها، شاهد هفتمی مهدی علیپور در سنگنوردی و عدم کسب مقام توسط تیم ملی سپک تاکرا با حضور رامین رامندی و علیرضا گروه‌ای بودیم.
حسین زنجانیان هم در دوچرخه سواری توفیقی نداشت و اسماعیل عبادی در تیروکمان و ابراهیم برخورداری در تیراندازی ورزشکاران همیشگی نبودند. علیرضا بلاغی به  عنوان مربی تیم ملی سنگنوردی و رضا خیرخواه هم بعنوان سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در این بازی‌ها حاضر بودند که شاهد کوچ ورزشکاران از سوی آن ها بودیم.
بازی های آسیایی۲۰۱۸ اندونزی در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ برگزار و دستاوردهای خوبی برای نمایندگان قزوین داشت و بررسی ها نشان می دهد به لحاظ تعداد نمایندگان استان و مدال‌های کسب شده در قیاس با بازی‌های آسیایی‌2014 اینچئون عملکرد موفق تری داشته ایم. این دوره از بازی‌های آسیایی هم با تمام تلخی و شیرینی‌هایش تمام شد و ورزشکاران قزوینی باید به فکر حضوری مقتدر در دوره بعدی بازی‌ها باشند.
سعید رسولی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.