اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
با اجرای طرح کشف استعدادها صورت می گیرد؟

با فانوس به دنبال تک ستاره ها

  • کد خبر : 5657
  • 02 آگوست 2018 - 6:03
با فانوس به دنبال  تک  ستاره  ها
تجربه نشان داده قهرمانان ورزشی اغلب از میان زمینهای خاکی و با دستان خالی، کشف شده، آموزش دیدند و ستارگان دنیای ورزش شدند.
در استان قزوین هم کم نیست نام هایی که افتخارات ورزشی ایران با عنوان آن ها شناخته می شود. علیرضا جهانبخش آقای گل فوتبال هلند، رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی دنیا، اسماعیل عبادی برترین کماندار آسیا، محسن بهشتی راد مرد طلایی یخ نورد ایران و چه بسیار نام هایی که وقتی از دل جامعه ورزشی قزوین به گوش می رسد، خاطره ای پر غرور را برای ورزش دوستان به همراه دارد.
 استعدادیابی از میان نخبه های ورزشی
در جدیدترین فعالیت استعدادیابی وزارت ورزش بر اساس طرح ملی آمایش سرزمین، ۶ گروه ورزش های پایه، ورزش های ملی و محبوب، رشته های ورزشی مدال‌آور، ورزش های شانس مدال، ورزش های منتخب طرح و ورزش ویژه هر استان در نظر گرفته شده تا استان ها بر اساس ظرفیت ها و
 قابلیت های موجود دست به سرمایه‌گذاری بزنند. در قزوین فوتبال و سنگ نوردی از جمله رشته هایی هستند که ملی پوشان آن در تیم های مختلف ملی موفق به عضویت و حضور در میادین بین المللی شده‌اند. علیرضا جهانبخش یکی از استعدادهای کشف شده ورزشی استان است که در مدارس فوتبال آموزش دید، کشف شد و به منصه ظهور رسید تا به امروز که پس از درخشش در جام جهانی به عنوان گران ترین لژیونر تاریخ ایران، راهی تیم برایتون در لیگ برتر انگلیس شود.
کشف استعدادها شیوه نو
دبیر هیات فوتبال استان  در این باره به فروردین امروز می‌گوید: «در گذشته تیم های استان به صورت منتخب به رقابت‌های کشوری اعزام می شدند و یک نماینده از استان در رقابت های رده های سنی شرکت و برترین ها به تیم های ملی راه پیدا می کردند که علیرضا جهانبخش از استعدادهای کشف شده در دوره گذشته استعدادیابی در فوتبال کشور است.»
محمود عبدالهی ادامه می‌دهد: «در برنامه جدیدی که از سوی فدراسیون فوتبال اجرا می شود، کشور به ۹منطقه دسته بندی شده و هیات های فوتبال استان ها فوتبالیست-های نخبه خود را به مناطق معرفی می کنند تا زیر نظر استعدادیابان فدراسیون که دوره های جدیدی را طی کرده و بر اساس الگوهای خاص فدراسیون بازیکنان را انتخاب می کنند، مسابقه دهند و بعد از آن تیم های منتخب مناطق ۹ گانه انتخاب و بازیکنان تیم های ملی از بین منتخبین مناطق معرفی و وارد اردوها می شوند.»
عبداللهی با بیان این که استان ما در رده های پایه دارای مربیانی است که سابقه خوبی دارند، اضافه کرد: « این مربیان مراحل مختلف را به عنوان بازیکن و مربی طی کرده و زیر نظر این مربیان، بازیکنان درست آموزش می بینند، اما تعدادی از مربیان هم هستند که با توجه به شرایط مدارس فوتبال راه اندازی کرده اند و
نمی توان از کلاس این مربیان توقع نتایج خوب و بازیکن سازی داشت.»
دبیر هیات فوتبال استان قزوین توضیح می‌دهد: «معمولاً در فصل تابستان به دلیل علاقه خانواده ها به فضای بازی، کلاس‌های فوتبال از رونق بیشتری برخوردار است و فوتسال بیشتر در فصول سرد سال مورد استقبال خانواده ها قرار می‌گیرد. اما خانواده ها باید توجه داشته باشند که هر مربی یا باشگاهی توانایی و امکان معرفی مستقیم بازیکن به تیم های ملی را ندارد و تنها زیر نظر هیات فوتبال است که می توان بازیکنان را به تیم های مناطق و ملی معرفی کرد.»
تب فوتبال و جام جهانی
مهران مطلبی، پیشکسوت فوتبال استان نیز در این باره به فروردین امروز می‌گوید: «مشکل بسیاری از مدارس فوتبال که با مجوز وزارت ورزش یا هیات فوتبال فعالیت می کنند، کاهش نوآموزان و جذب توسط مدارس بدون مجوز است. مربیان بدون سابقه با عنوان معرفی به تیم-های ملی و لیگ های کشوری، نونهالان را جذب کرده اند و خانواده ها هم که دوست دارند فرزندانشان در تیم های معتبر بازی کنند، فریب این تبلیغات را می خورند. این در حالی است که بازیکنان از طریق هیات فوتبال، به تیم های ملی معرفی می شوند.»
مهدی چگینی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.