اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
لیفان به مقصد نرسید

کشف ۶۷ کیلوگرم تریاک در بویین زهرا

  • کد خبر : 5643
  • 22 جولای 2018 - 13:57
کشف ۶۷ کیلوگرم تریاک  در بویین زهرا
گزارش‌های مردمی منجر به کشف یک محموله مواد مخدر شد. یکی از ساکنان روستایی در قزوین که از استان‌های جنوبی مواد مخدر منتقل کرده‌بود، در ابتدای جاده بویین زهرا دستگیر شد.
براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین در این باره گفت: ۶۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک هنگام کنترل خودروهای عبوری توسط ماموران پلیس در قزوین کشف شد.
او افزود: در پی کسب خبر از منابع مردمی و انجام کار اطلاعاتی مبنی بر انتقال مقادیری موادمخدر توسط فردی از ساکنان یکی از روستاهای قزوین از یکی از استان های جنوبی بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
سردار محمودی با اشاره به اینکه این ماموران پس از بررسی صحت و سقم موضوع با برنامه ریزی و هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند،گفت: ماموران پس از استقرار در محورهای مواصلاتی و کنترل تردد خودروها، موفق به شناسایی خودروی لیفان X60 حامل موادمخدر در ورودی بوئین زهرا شدند. سردار محمودی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری پلیس بوئین زهرا با بازرسی از خودرو، ۶۷ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ۲ نفر را نیز در این خصوص دستگیر کردند.
افزایش کشف ۸۰ درصدی مواد مخدر
البته پیشتر، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین  گفته بود که کشف مواد مخدر در استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.
سرهنگ بیژن خدایی افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۶۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۶۲ کیلوگرم بود. او اضافه کرد: بیشترین میزان کشفیات به ماده مخدر تریاک با ۵۴۳ کیلوگرم اختصاص داشته که نسبت به پارسال با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است.
سرهنگ خدایی همچنین گفت: حشیش با ۴۵ کیلوگرم، هروئین با ۳۹ کیلوگرم و ماده صنعتی شیشه با یک کیلو و ۹۸۲ گرم در رتبه های بعدی کشفیات مخدر سه ماهه اول امسال در استان قرار دارند.
او خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۲۷ طرح پاک سازی و مبارزه با خرده فروشان در نقاط مختلف استان قزوین اجرا شده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: دستگیری در زمینه مواد مخدر نسبت به سه ماهه اول سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
 این مسئول انتظامی ادامه داد: در مدت یاد شده ۹۷ درصد دستگیر شدگان برای بار اول بازداشت شده اند که بیشترین آنان در سن ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.
سرهنگ خدایی یادآور شد: متاسفانه سه درصد دستگیر شدگان در این حوزه زیر ۱۸ سال هستند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.