اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

«جاکارتا» سکوی ورزش قزوین

  • کد خبر : 5647
  • 22 جولای 2018 - 14:04
«جاکارتا» سکوی ورزش قزوین
بیست و هفتم مرداد ماه امسال، مهمترین رقابت‌های ورزشی قاره کهن در قالب بازی‌های آسیایی جاکارتای  اندونزی آغاز می‌شود و369 ورزشکار با کاروان ورزش ایران در 34رشته به رقابت با بزرگان آسیا می‌پردازند. 
در کاروان ایران، سهم استان قزوین تاکنون ۶ ورزشکار است که بهمن عسگری در کاراته، رضا علیپور در سنگنوردی، اسماعیل عبادی در تیراندازی، فاطمه خدابنده لو در کبدی و مهدی مرندی در والیبال پرچمداران ورزش قزوین در اندونزی هستند.
در این دوره از مسابقات،تعداد ورزشکاران قزوینی نسبت به المپیک «اینچوان»کره  از ۴ ورزشکار به ۶ نفر افزایش پیدا کرده‌است.
در «اینچوان» سهم قزوین از مدال‌ها فقط نشان طلای اسماعیل عبادی در رشته تیراندازی با کمان بود که بعد از مدت‌ها ورزش قزوین را صاحب یک مدال ارزشمند آسیایی کرد؛ اما در المپیک آسیایی جاکارتا، تعداد ورزشکاران قزوین که شانس مدال دارند، بسیار بالاست. رضا علیپور، ستاره سنگنوردی جهان، اگر به همراه پسرعمویش مهدی علیپور، حضورشان در کاروان اعزامی قطعی شود ۲شانس اصلی تیم ملی ایران برای کسب مدال طلا هستند.
در رشته کاراته، شانس کسب مدال بهمن عسگری هم بسیار بالاست. اسماعیل عبادی با توجه به کسب مدال طلا در چهارسال قبل امسال تمام تلاش خود را برای  کسب دوباره طلای آسیایی متمرکز کرده‌است.
تهمینه کربلایی، پرچمدار ورزش بانوان قزوین هم در رشته رزمی پنجاک سیلات، به دنبال تحقق آرزوی دیرین ورزشکاران این رشته است.
با این سطح آمادگی قهرمانان قزوین، می‌توان اینگونه پیش بینی کرد که قزوینی‌ها می‌توانند موفق‌ترین دوره حضور خود را در مسابقات بازی‌های آسیایی چند دوره اخیر رقم بزنند.
جاکارتای اندونزی در اوج گرمای تابستان، بعد از جام جهانی به کانون فعالیت و میدان سنجش تلاش‌های ورزشکاران و مسئولان ورزش قزوین تبدیل می‌شود.
اگر نگاه عمیق‌تری به کاروان اعزامی قزوینی‌ها کنیم، می‌بینیم که قهرمانان ما بیشتر در رشته‌های انفرادی با تلاش و کوشش و گذشتن از لذت‌های روزمره به آستانه این رخداد مهم رسیده‌اند.
کسب مدال و در کانون توجه قرار گرفتن، مهمترین لذت یک ورزشکار حرفه‌ای است. برای یک مدیر و خادم ورزش هم کسب عناوین و افتخارات می‌تواند کارنامه مشخصی از عملکردهای مثبت یا منفی باشد. با توجه به این موضوع مسابقات آسیایی «جاکارتا» محکی برای سنجش عملکرد قهرمانان و مدیران ورزش قزوین و سکوی پرتاب آنان است. همه اهالی  ورزش آرزو دارند قزوینی‌ها در «جاکارتا» تاریخ ساز  شوند؛ رویایی که به نظر دست یافتنی است.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.