اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3
کم آبی جدی ترشد

همه دستگاه‌ها در آماده باش

  • کد خبر : 5616
  • 08 جولای 2018 - 11:17
همه دستگاه‌ها در آماده باش
اگر تا دیروز تنها نوک پیکان برای کم آبی به سمت جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای نشانه می‌رفت، اکنون معاون عمرانی استاندار شدت بحران را چنان فزاینده می‌داند که می‌گوید «برای عبور از بحران کم آبی نیاز است همه دستگاه‌ها به طور جدی وارد شوند»
علی فرخزاد،  معاون عمرانی استاندار در جلسه ای که برای مدیریت بحران آب و برق استان برگزار شده، گفته‌است: با توجه به شرایط موجود و کمبود آب در استان باید، با جدیت مصرف آب را مدیریت کنیم و معضلات این بحران برای عموم مردم را به حداقل ممکن برسانیم.
او در ادامه آورده‌است:  تمامی برنامه ریزی‌ها و اقدامات از جمله عدم صدور مجوز به صنایع پرمصرف آب، کنترل آبیاری در بخش کشاورزی و نیز تاکید بر فرهنگ سازی مردم در این خصوص، امروزه به دلیل شرایط جوی و کمبود بارندگی ها با کمبود آب مواجه هستیم، بنابراین تمامی دستگاه‌ها می‌بایست در عبور از این بحران یاری رسان باشند.
فرخ زاد گفته‌است: برای عدم قطع آب شرب مورد نیاز مردم، الزامی است که قطعی برق چاههای آب به حداقل برسد،همچنین شرکت آب و فاضلاب ژنراتورهای موجود را در کنارچاه‌های انفرادی که قطعی برقشان اجتناب ناپذیر است، مستقر کند تا در صورت قطعی برق از این ژنراتورها استفاده شود.
او تاکید کرده‌است: ضروری است شرکت آب منطقه ای  و شهرداری چاه‌های موجود را وارد مدار آبرسانی کنند.
فرخ زاد، در ادامه صرفه جویی در مصرف برق را بسیار مهم برشمرد و گفته‌است: الزامی است تمامی دستگاه‌هایی که دارای ژنراتور هستند برای تامین برق خود از ژنراتور استفاده کنند، همچنین برای به حداقل رساندن مصرف برق، ادارات در بعدازظهرها تعطیل شوند.
 به گفته او، اگر نیاز به قطعی برق ضروری شد، حتما به مردم اطلاع رسانی شود و نیز طول زمان قطعی کم و پراکندگی اش بیشتر شود ، تا برای مردم مشکل ساز نشود.
شدت بحران تا آن اندازه است که معاون عمرانی استاندار از سازمان تبلیغات اسلامی و مساجد و صداوسیما هم خواسته که پای کار باشند تا فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و برق را در میان مردم نهادینه کنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.