اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
نایب قهرمان تکواندو آسیا از رنج‌هایش می‌گوید

تهدید شدم

  • کد خبر : 5614
  • 08 جولای 2018 - 10:59
تهدید شدم
مهدی جلالی، ورزشکار جوان و با اخلاق دیار تات‌ها مدتی است که پرچم ایران را در میادین مختلف بین المللی به اهتزاز درآورده‌است؛ ولی از سوی برخی ها در تکواندوی استان  مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.
 این گفت و گو، پس از کسب مدال نقره جلالی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا انجام شده‌است.

مهدی! از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا چه خبر؟
اولین باری بود که در رقابت‌های قهرمانی آسیا، پس از یک دوره استراحت به مصاف حریف عربستانی رفتم که مبارز تایلندی را شکست داده‌بود؛ اما توانستم ۲۴-۴ به برتری برسم و سپس در مصاف با حریف قطری با فشار زیادی که به او آوردم، ده اخطاره شد و به دومین پیروزی رسیدم. در نیمه نهایی برابر حریف کره‌ای در یک مبارزه حساس و نزدیک توانستم ۷-۸ برنده از میدان خارج شوم. در فینال نیز با حریف ازبک روبرو شدم که دارنده دو مدال  نقره جهان و نقره بازی‌های آسیایی بود که با تجربه بالا مبارزه می‌کرد که باعث شد نتیجه را واگذار کنم و نتوانم مدالی خوش رنگ تر از نقره کسب کنم؛ ولی خدا را شاکرم که دست خالی نیستم و امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنم.
عملکرد دیگر ملی پوشان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
در این مسابقات گویا برخی از بچه‌ها به آن خودباوری لازم نرسیده‌بودند و نتوانستند موفقیت‌هایی که در مسابقات بین المللی کسب کرده بودند، به دست آورند و یا مثل فرزان عاشورزاده بدشانس بودند و با توجه به اینکه در این مسابقات از تشک‌های جدید استفاده شده‌بود، در فینال در شرایطی که ۴-۴ بود از روی تشک سر خورد و همین باعث شکستش در دیدار نهایی شد.
حالا باید منتظر حضورت در بازی‌های آسیایی جاکارتا باشیم؟
با توجه به تغییراتی که در اوزان بازی‌های آسیایی پیش آمده و وزن من حذف شده‌است، قصد داشتم در وزن بالاتر بازی کنم که سرمربی تیم ملی با این موضوع مخالفت کرد. متاسفانه نمی‌توانم در بازی‌های آسیایی حضور داشته‌باشم و با توجه به اینکه در انتخابی در وزن خودم اول شدم، در اردوی تیم ملی تکواندو حضور دارم و قرار است در تورنمنت‌های بین المللی حضور یابم.
پس المپیک ۲۰۲۰ را هم از دست دادی؟
برای حضور در المپیک قرار است که تا پایان سال میلادی در یک وزن بالاتر حضور یابم؛ بنابراین تلاش می‌کنم تا در بین شش نفر رنکینگ المپیک و یا سهمیه قاره‌ای قرار بگیرم. البته هنوز شرایط برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تکواندو برای شرکت در المپیک مشخص نیست.
مهمترین حریفانت در وزن جدید چه کسانی هستند؟
مهدی خدابخشی و عرفان ناظمی با تجربه حضور در المپیک مهمترین حریفانم هستند.
در حال حاضر شرایط تکواندو استان قزوین چگونه است؟
کاملا بهم ریخته‌است.
واقعا؟
بله؛ در حال حاضر برخی افراد هستند که فقط به دنبال حفظ جایگاه هستند و تکواندو برایشان اهمیتی ندارد. جالب است بدانید پس از انتخابات هیات تکواندو استان قزوین در سال گذشته، برخی … بدون هیچ دلیلی از تکواندو کنار گذاشته شده‌اند و اجازه هیچ فعالیتی ندارند.
چندی پیش مربی تو هم در بیانیه‌ای، ازمدال نقره آسیا که گرفتی، ابراز خوشحالی کرد و به مواردی که اشاره کردی، او هم انتقاد کرد …
من در مسابقات انتخابی نونهالان استان به دلیل مصدومیت استادم هدایت تیم تاکستان را برعهده داشتم و در صحنه‌ای که به نظر همه داوران حاضر در سالن حق با من بود، اعتراض کردم؛البته خودم هم قبول دارم که اقدام مناسبی انجام نداده‌ام، اما دبیر هیات تکواندو استان قزوین در حضور همه حاضران در سالن مرا تهدید کرد که کاری نکن که نگذاریم رنگ اردوی تیم ملی را ببیینی و پس از آن من در استان محروم شدم.
پس با این شرایط به تکواندو تاکستان هم رسیدگی نمی‌شود؟
ما با وجود سه ملی پوش در سالنی به اندازه یک اتاق تمرین می‌کنیم؛ ولی با همه این بی‌مهری و کمبودها تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در آینده ملی پوشان بیشتری داشته‌باشیم.
در حال حاضر چه هدفی در ورزش تکواندو داری؟
من طلای بازی‌های سالنی آسیا و نقره قهرمانی آسیا را به دست آورده‌ام و در حال حاضر فقط به حضور در المپیک فکر می‌کنم و تمام تلاشم را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ می‌کنم و اگر نشد، قول می‌دهم در المپیک ۲۰۲۴ حاضر باشم.
صحبت‌های پایانی مهدی جلالی؟
از استادم مهدی طاهرخانی، خانواده‌ام، و تمام کسانی که پشتیبانم هستند، تشکر می‌کنم.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.