اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
از دور دل می‌برد؛ از نزدیک زَهره

قارچ‌های وحشی ۳ قزوینی را راهی بیمارستان کرد

  • کد خبر : 5580
  • 09 ژوئن 2018 - 11:33
قارچ‌های وحشی ۳ قزوینی را راهی بیمارستان کرد
اگر در فصل بهار، در کوه و دشت چرخی  بزنید و چشمتان به جمالش روشن شود، به سختی از کنارش می‌گذرید، ظاهر دلفریبی دارد،ناخودآگاه سودای خوردن به فکر خطور می‌کند؛ اما همین گیاهی که از دور دل می‌برد، با جان بازی می‌کند؛ قارچ‌های سمی در کرمانشاه و فارس و آذربایجان شرقی جان گرفته‌است و یا برخی را راهی بیمارستان کرده؛ حتی به قیمت از دست دادن کلیه آن‌ها تمام شده‌است.
در قزوین هم همین قارچ‌های هوس انگیز، برخی از شهروندان را راهی بیمارستان کرده؛ آن طور که روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اعلام کرده‌است یک دختر ۱۶ ساله بر اثر مصرف قارچ سمی در شهرک مهرگان قزوین مسموم شد.
براین اساس، ماموران اورژانس با اطلاع از این حادثه با یک دستگاه آمبولانس از پایگاه مهرگان به محل احادثه اعزام و مصدوم در صحنه درمان شد.
البته منابع غیر رسمی از تکذیب مسمومیت دختر نوجوان خبر دادند، با این وجود پیش از این نیز مصرف قارچ سمی ۲ شهروند آبگرمی و یک نفر از روستای آقابابا در استان قزوین را روانه بیمارستان بوعلی قزوین کرده‌بود.
علی فخار سلیمانی، مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این باره گفته‌است: بارندگی‌های اخیر و دمای مناسب هوا زمینه ساز رشد سریع قارچ های سمی شده و چون شباهت زیادی به قارچ های خوراکی دارند، برخی اقدام به چیدن و مصرف آن می‌کنند.
او در توضیح بیشتر گفته‌است: مصرف قارچ‌های سمی موجب مشکلات کبدی و کلیوی، خونی و گوارشی و حتی مرگ می‌شود؛ بنابراین مردم از خوردن هر نوع قارچ خودرو پرهیز کنند.
این مقام مسئول پزشکی، استفراغ، ادرار خونی و خونریزی گوارشی را از نشانه های بیماری ناشی از مصرف قارچ سمی عنوان کرده‌ و اعلام کرده‌است مردم در صورت داشتن این علائم باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.
هرچند در قزوین،خوردن قارچ سمی منجر به مرگ نشده‌است؛ اما قارچ سمی در غرب ایران باعث مرگ پنج نفر شده است.
یکی از کشته‌شدگان یک کودک ۹ ماهه است. به گفته اورژانس ایران در مجموع ۲۷۷ نفر در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و لرستان دچار مسمومیت شده‌اند. بیشتر موارد مربوط به استان کرمانشاه بوده است.
 این درحالی است که سه نفر از بیماران به خاطر آسیب کلیوی مجبور به پیوند کلیه شده‌اند و ۱۵ نفر دیگر در فهرست انتظار برای پیوند کبد هستند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.