اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
6

سالی موفق تر از گذشته

  • کد خبر : 5557
  • 09 می 2018 - 12:51
سالی موفق تر از گذشته
یکم؛ برچشم به هم‌زدنی دوماه از سال  1397سپری شد. در این ایام، حضور مدیرکل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در قزوین برای بررسی پروژه‌های عمرانی باقی مانده از ورزش استان، یک گام مثبت و برنامه محور است.

تکمیل ورزشگاه ۶هزار نفری قزوین تا سال آینده یک حرکت منطقی و عقلانی است؛ درحالی که این پروژه از سال۱۳۸۳یعنی نزدیک به ۱۷سال، در این وضعیت مانده‌است و یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های عمرانی ورزشی استان به حساب می‌آید.
افتتاح این پروژه مهم ورزشی می‌تواند یک دستاورد برای مجموعه مدیریت استان باشد؛ اما همه موفقیت در ورزش نمی‌تواند در توسعه اماکن ورزشی خلاصه شود، بلکه ایجاد یک انگیزه وانرژی مثبت بر اساس یک برنامه مدون در بین هیات‌های ورزشی، راهکاری قابل انتظار در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی به حساب می‌آید.
در همین راستا امسال برای ورزش بانوان هم می تواند سالی خاطره‌انگیز باشد. حمایت از فوتسال بانوان قزوین اولین آزمون متولیان ورزش است. تدارک مناسب و بدون دغدغه ورزشکاران این رشته در روزهای منتهی به مسابقات لیگ محک مناسبی  برای دیدن عزم و جدیت برای تحول در ورزش بانوان است.
دوم؛ در چند روز آینده شاهد برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی هستیم. برگزاری اینگونه همایش‌ها در نیمه دهه ۸۰ آغاز شد و اوج پیداکرد و قزوین را به پایتخت پیاده‌روی دنیا بدل کرد. این حرکت در آن برهه زمانی یک اقدام منحصر بفرد و قابل توجیه بود؛ ولی امروز بعد از گذشت۱۷ سال بازگشت به شیوه‌های گذشته نمی‌تواند اقدام خاصی محسوب شود.
مطمئنا برگزاری این همایش با این گستردگی نیازمند تدارکات و برنامه‌ریزی گسترده‌ای است وباید قدردان این زحمات بود، ولی برای توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم به برنامه‌های ورزشی نوآورانه دیگری نیاز است.
تشویق مردم به پیاده‌روی با کمک هدایا اقدام بدی نیست؛ اما توسعه ایستگاه‌های ورزشی در پارک‌ها و بوستان‌ها، تقویت ورزش صبحگاهی کارمندان، حمایت از انجمن‌ها و کمیته‌های متعدد هیات‌های ورزش همگانی و … می‌تواند از جمله اقدامات مناسب برای تحول در ورزش همگانی استان باشد.
در این بین، استفاده از پتانسیل و توانمندی مردم و بخش خصوصی برای گسترش و توسعه ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند یک سیاست و راهبرد اساسی در ورزش استان باشد.
خلاصه کلام اینکه برگزاری همایش پیاده‌روی با تشویق مردم با جایزه‌های مختلف برای گسترش ورزش همگانی سیاست خوبی است؛ اما کافی و جامع نیست و باید فکر اساسی و عمیق‌تری برای گسترش ورزش همگانی کرد.

امیر رجبی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.