اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
6
چرا شهرداری قزوین در رسیدن به لیگ برترناکام ماند؟

خداحافظ ای داغ بردل نشسته

  • کد خبر : 5468
  • 17 مارس 2018 - 9:57
خداحافظ ای داغ بردل نشسته
شاید بدبین‌ترین هوادار والیبال قزوین هم فکرنمی‌کرد که بلندقامتان شهرداری قزوین بازهم در ترافیک لیگ برتربمانند و بر حسرت لیگ برتری شدنمان مهرتمدید بخورد و آهنگ « خداحافظ ای داغ بردل نشسته» را تکرار کنیم.

 شهرداری قزوین تیمی بود که باکلی هیاهو و درپی ورزشی شدن پارلمان محلی روی کارآمد تا بلکه مقداری از داغ عدم حضور سپهرالکتریک در لیگ برتر کم کند؛ اما شاگردان حسن ثقفی، باوجود حضور خوب در مسابقات لیگ یک و کسب عنوان دومی در مرحله مقدماتی در پلی آف، مقهور تجربه و قدرت سیرجانی‌ها شدند تا ترمز این تیم برای حضور در لیگ برتر کشیده شود.
تیمی که تصورمی‌شد به راحتی آب خوردن لیگ برتری شود، بنابه دلایلی از این کار بازماند تا دوباره داغ سپهرالکتریک تازه و دنیای توپ و تور قزوین در بهت و حسرت برود.
هرچند هنوز هم امتیاز سپهرالکتریک محفوظ است و درصورت تامین هزینه‌ها شهرداری‌چی‌ها راهی لیگ برتر می‌شوند؛ ولی باتوجه به کارنامه بد مسئولان در خالی کردن پشت  سپهرالکتریک، به نظرمی‌رسد دیوار شهرداری قزوین هم کوتاه است و این تیم هم به سرنوشت سپهرالکتریک در فصل گذشته دچارمی شود.
شاید هضم این قضیه سخت باشد که شهرداری قزوین که باکمی تدبیر می‌توانست باتکیه بر توانمندی بازیکنانش لیگ برتری شود؛ اما این فرصت را ازدست داد و احتمال اینکه مسئولان به خودشان بیایند و این تیم از راه دوم وارد لیگ برترشود هم بسیار ضعیف است، ضمن اینکه درصورت صعود هم حضور در لیگ برتر مستلزم سرمایه گذاری میلیاردی است.
اما باید دید که حضور در لیگ یک صرفا جنبه اعلام وجود و سرگرمی در قزوین دارد، به خصوص این فصل که تیم منتسب به بلدیه قزوین بود یا اینکه برای صعود به لیگ برتر هدف گذاری شده و مسائل پشت پرده باعث عدم تحقق این موضوع می شود.
حسن ثقفی، سرمربی شهرداری قزوین که یک فصل از نزدیک نظاره‌گر تلاش شاگردانش بود و همچنین در چندوچون حمایت‌ها و وضعیت تیم بود، در این رابطه به «فروردین امروز» می‌گوید: مشکلات مالی و کمبود بازیکن و استفاده از بازیکنان جوان و بومی باعث شد تا از صعود به لیگ برتر بازبمانیم؛ هرچند نفس حضور در لیگ یک خوب است و باعث شد تا والیبال قزوین زنده بماند.
او معتقد است که مسئولان شهر علاقه‌ای به تیمداری ندارند؛ چراکه این کار دردسرهای خاص خود را دارد و باوجود اینکه هیات والیبال قزوین با شورای شهر رایزنی کرد و قول حمایت گرفت؛ اما در کوران مسابقات دست تیم را در پوست گردو گذاشتند.
 به گفته او، هنوز هم برای اعلام حضور در لیگ برتر دیرنشده‌است، ولی سابقه تیمداری در قزوین نشان داده، ما همیشه دقیقه نودی هستیم.
وعده‌ها عملی نشد
 اما اسدالله شاهمراد زاده، دبیر هیات والیبال قزوین و از پیشکسوتان این رشته صریح‌تر سخن می‌گوید.
او در گفت‌وگو با «فروردین امروز» از چرایی عدم صعود شهرداری قزوین به لیگ برتر پرده برمی‌دارد و می‌گوید: باوجود اینکه قراربود شورای شهر و معاون اقتصادی استاندار قزوین از این تیم حمایت کنند؛ ولی این اتفاق نیفتاد و تنها کمک‌های مدیرکل ورزش و جوانان قزوین را در این قضیه دیدیم.
 شاهمراد زاده ادامه می‌دهد: مجموع کمک‌ها درطول فصل به این تیم علاوه بر ۲۵ میلیون تومان شهرداری ۱۰ میلیون تومان از طرف معاون اقتصادی استاندار قزوین بود و خودمان ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم؛ البته شهرداری قزوین در بحث ایاب و ذهاب خیلی به ما کمک کرد.
 به گفته دبیرهیات والیبال قزوین، از آنجایی که زمان کم بود، فقط به قول‌های دوستان اتکاءکردند و این عمل نکردن به تعهدات تاثیرمنفی بر بازیکنان گذاشت و عملکرد آن‌ها را در زمین تحت الشعاع قرارداد.
شاهمرادزاده در پایان گریزی هم به اتفاقات فصل گذشته می‌زند: تغییر استاندار و اعضای شورای شهر هم در بهم خوردن روال منظم حمایت از سپهرالکتریک مزیدبرعلت شد؛ چراکه استاندار قبلی به شناخت خوبی در این زمینه رسیده بود که تغییر کرد.
والیبال دوستان قزوین خود بهترین قاضی درخصوص مقصران اصلی و دلایل اتفاقات تلخ والیبالی هستند و می‌توانند تشخیص دهند که چه عاملی، ناکامی‌های متوالی را برای این ورزش پرطرفدار در دیارمینودری رقم می‌زند.

سعید رسولی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.