اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
دستگیری منتشرکننده عکس‌های خصوصی شهروند قزوینی در تلگرام

متهم خارج از استان سکونت داشت

  • کد خبر : 5410
  • 24 فوریه 2018 - 5:17
متهم خارج از استان سکونت داشت
رییس پلیس فتا استان قزوین گفت: عامل هتک حیثیت یک شهروند قزوینی در شبکه اجتماعی ‹تلگرام› دستگیر شد.

براساس گزارش اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین؛ سرهنگ فخرالدین توکلی افزود: با وصول شکایتی ازطرف یکی ازشهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او و خانواده‌اش شده، رسیدگی به این مورد در دستور کار پلیس فتا قرارگرفت.
او با اشاره به تحقیقات مقدماتی پلیس فتا قزوین در خصوص این موضوع،گفت: شخص مجرم با سوء استفاده از اعتماد شاکی به تصاویر خصوصی وی دست یافته و ضمن انتشار آن‌ها در تلگرام، وی را تهدید به انتشار بیشتر اطلاعات کرده بود.
رییس پلیس فتا با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته در راستای شناسایی متهم، گفت: وی در یکی از استان‌های همجوار ساکن بود که پس از هماهنگی با مقام قضایی در محل اختفایش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی همچنین گفت: هیچ حیاط خلوتی برای افراد در فضای مجازی وجود ندارد؛ بنابراین کاربران نباید با تصور وجود فضای مجازی امن و بی‌خطر،تصاویر شخصی و خانوادگی خود را به عنوان عکس پروفایل یا در گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام منتشر کنند.
سرهنگ توکلی به ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه ای اشاره کرد وافزود: هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر کند، به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم می‌شود.
رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.