اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
8
بانوی ملی‌پوش بسکتبال قزوین مطرح کرد؛

حضور در سوپر لیگ،نسخه شفابخش بسکتبال قزوین

  • کد خبر : 5412
  • 24 فوریه 2018 - 5:21
حضور در سوپر لیگ،نسخه شفابخش بسکتبال قزوین
مژگان خدادادی بی‌شک یکی از ستاره‌های بسکتبال قزوین است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های مختلف لیگ برتری و تیم ملی را در کارنامه دارد.

خدادادی که روزگاری در قزوین و در تیم‌هایی مانند تک ماکارون و … بازی می‌کرد، چندسالی است در پالایش نفت آبادان زیر سبد هنرنمایی می‌کند.
او از جمله بازیکنانی است که نسبت به وضعیت بسکتبال قزوین شناخت کافی دارد و می‌توان حال و روز این روزهای دنیای توپ و تور قزوین را از زبانش جویا شد. به همین بهانه سراغ بانوی بلند قامت بسکتبال قزوین رفتیم.

از آخرین شرایط خودتان بگویید.
الان سال دومی است که در خدمت تیم پالایش نفت آبادان حضوردارم و خوشبختانه شرایط خوبی داریم و پس از نائب قهرمانی پارسال، امسال جزو ۴ تیم برتر قرارگرفته‌ایم و هفته آینده در کرمان در دور اول یک چهارم نهایی باید به میدان برویم.
بسکتبال قزوین را رصد می‌کنید؟
زمانی که بازی ندارم در قزوین حاضر می‌شوم؛ حتی گاهی بازی هم می‌کنم و چندان هم از این فضا دور نیستم.
باتوجه به این شناخت چه ارزیابی از دنیای بسکتبال قزوین دارید؟
همانطور که قبلا هم گفتم بسکتبال قزوین در رده سنی پایه‌ها شرایط خوبی دارد و عناوین خوبی در این رده سنی کسب شده‌است و تنها نقطه ضعف بسکتبال قزوین در رده سنی بزرگسالان است که نتوانسته‌ایم عملکرد خوبی داشته باشیم.
به نظرتان چه اقدامی می‌تواند سایه رکود را از سر بسکتبال قزوین دورکند؟
پس از انحلال تیم‌های بانوان حتی در بخش آقایان هم تیم نداریم. باید حداقل در دسته دو، یک تیم بانوان داشته‌باشیم تا پویایی به بسکتبال قزوین برگردد.
تحقق این امر مستلزم ایجاد چه شرایطی است؟
تیمداری نیاز به اسپانسر دارد و باید اسپانسرها در این زمینه کمک کنند و باتوجه به تائید حجاب بانوان توسط فیبا، ورزشکاران،انگیزه بالایی برای ارائه توانایی‌های خود دارند.
اخیرا شاهد پوست اندازی در راس هیات بودیم. این تغییر و تحولات مدیریتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دکتر صفری، رئیس سابق هیات کارهای زیادی برای این رشته کرد و به همه رده‌های سنی کمک کرد. در زمان مدیریتی ایشان شاهد حضور چهارساله در سوپرلیگ بودیم و قهرمانی و نائب قهرمانی را هم تجربه کردیم.
به نظر شما، آقای کشاورز مقدم، می‌تواند گلیم بسکتبال قزوین را از آب بکشد؟
من شناخت چندانی از ایشان ندارم؛ ولی باتوجه به شنیده‌ها ایشان می‌تواند جایگزین خوبی برای دکتر صفری باشد و از طرفی هم رئیس جدید هیات قول داده تا سال‌های آینده تیمی در سوپرلیگ داشته‌باشیم که امیدوارم این قضیه محقق شود.
بسکتبال قزوین در قیاس با آبادان چه کاستی‌هایی دارد؟
در آبادان سرمایه گذاری فوق العاده‌ای در این رشته می‌شود؛ هرچند این سرمایه گذاری بیشتر روی بازیکنان غیربومی است. همین فصل آن‌ها تیم بانوان را با ۲ میلیارد و آقایان را با ۷ میلیارد بسته‌اند که این امر نشان دهنده نگاه حرفه‌ای آن‌ها به بسکتبال است؛ ولی متاسفانه این شرایط در قزوین حکمفرما نیست.
بهترین راهکار برای پیاده کردن این متد در قزوین چیست؟
قزوین در بانوان شرایط خوبی دارد و جزو ۴ استان مقام دار کشور محسوب می‌شویم و باید بیشتر روی بزرگسالان مانوردهند و با کمک اسپانسرها زمینه را برای تیمداری فراهم کنند.
قراردادتان را با نفتی‌ها تمدید می‌کنید؟
فعلا چیزی مشخص نیست و درصورت فراهم بودن شرایط این کار را انجام خواهم داد.
به حضور مجدد در تیم ملی فکرمی‌کنید؟
سال آینده خرداد مسابقات بسکتبال سه نفره را در پیش داریم و فعلا برنامه‌ای برای اعزام تیم بسکتبال پنج نفره اعلام نشده‌است.امیدوارم بتوانم برای تیم ملی مفید واقع شوم.
حضور رامین طباطبایی در راس فدراسیون به جای محمود مشحون را چطور می‌بینید؟
مدت زیادی از حضور ایشان در فدراسیون نمی‌گذرد و از طرفی هم آقایان همیشه در بسکتبال شرایط ایده‌آلی داشته‌اند. امیدوارم با حضور آقای طباطبایی به بانوان نیز رسیدگی شود.

سعید رسولی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.