اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
7
از گلایه تا خوش‌بینی والیبالیست نوجوان قزوینی؛

در آسیا بزرگی می‌کنیم

  • کد خبر : 5327
  • 14 ژانویه 2018 - 10:22
در آسیا بزرگی می‌کنیم
از محدثه محمدبیگی، می‌توان به‌عنوان معدود والیبالیست‌های استان قزوین نام برد که توانسته در سالیان اخیر نام خود را در سطح کشور مطرح کند.

او با ۱۶سال سن و همتی مثال زدنی از ۱۱سالگی پا در دنیای توپ و تور گذاشته‌است و دو سال است هم  به اردوهای تیم ملی نوجوانان دعوت می‌شود که اتفاقا هم اکنون نیز خود را برای انتخاب به‌عنوان بازیکن ثابت تیم ملی آماده می‌کند. محمدبیگی باتوجه به سن و سال کم آینده درخشانی را پیش روی خود می‌بیند که با تداوم روند تمریناتش می‌تواند در آینده پیراهن یکی از تیم‌های بزرگ لیگ برتری را برتن کند و در رده‌های سنی بالاتر هم مهره‌ای قابل اتکاء برای مربیان باشد. درحالی‌که اردوی تیم ملی نوجوانان برای انجام مسابقات تدارکاتی و حضور در بازی‌های آسیایی تایلند و کسب سهمیه المپیک در آرژانتین دنبال می‌شد با این والیبالیست بلندبالای قزوینی همکلام شدیم.

والیبال را زیر نظر چه کسانی و چگونه آغازکردی؟
من والیبال را به‌صورت مبتدی زیرنظر زهرا رسولی آغازکردم و در ادامه تمریناتم را با اکرم قهرمانی، سرمربی حال حاضر تیم ملی پیگیری کردم و سال گذشته برای نخستین بار به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدم و مجددا امسال نیز در خدمت تیم ملی هستم.
چه دلیلی پایت را به دنیای توپ و تور بازکرد؟
پدرم، ورزشی و عضو تیم والیبال آبگینه قزوین بود و درکل یک خانواده ورزشی داریم؛ البته خودم هم انگیزه کافی برای حضور در این رشته داشتم.
سکوی پرتابت به اردوهای تیم ملی و اینکه بیشتر دیده شوی چه بود؟
معمولا در مسابقات قهرمان کشوری با تیم قزوین حضوردارم و در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و امید با پیراهن این تیم به میدان رفته‌ام و امسال هم حائز مقام شدیم و همین مساله دید کادرفنی تیم ملی را نسبت به من مثبت کرد.
از روند برگزاری اردوها بگو.
سال گذشته «مایدا چیچیچ» مربی اسلوونیایی، هدایت تیم ملی را برعهده داشت و امسال هدایت تیم به خانم شعبانیان سپرده شده‌است. اردوهایمان از مهرماه آغازشده و هر ۱۰روز، دو روز استراحت داریم تا نفرات برتر برای مسابقات تدارکاتی بهمن ماه و نیز آسیایی تایلند در اردیبهشت ماه و همچنین سهمیه المپیک ۲۰۲۰توکیو در آرژانتین انتخاب شوند.
چقدر امید داری در پایان اردوها به‌عنوان بازیکن ثابت تیم ملی انتخاب شوی؟
امسال باوجود دو پاسور از تهران و یک پاسور اصفهانی، شانس خیلی زیادی دارم و به احتمال ۹۰درصد به‌عنوان کاپیتان تیم ملی در میادین پیش رو حاضر می‌شوم و خودم را به مربیان تیم ملی تحمیل می‌کنم.
تیم ملی شانسی برای رفتن روی سکو در مسابقات پیش‌رو دارد؟
نسبت به موفقیت تیم ملی خوشبین هستم و اگر اتفاق خاصی نیفتد، جزو چهار تیم برتر مسابقات قرار می‌گیریم و در آسیا بزرگی می‌کنیم که نسبت به عملکرد گذشته این تیم که معمولا هشتم و نهم شده، نتیجه خوبی است.
جو والیبالی قزوین را چطور می‌بینی؟
نسبت به سال‌های قبل رسیدگی‌ها خیلی بهترشده‌است؛ ولی به دلیل عدم حضور اسپانسر، تیمداری در بخش بانوان وجودندارد و برای پیشرفت نیازمند حضور در تیم‌های مطرح هستم.
یعنی شما هم معتقدی ورزش بانوان در ترافیک آقایان مانده‌است؟
البته بخشی از توجهات بیشتر به آقایان قابل توجیه است؛ ولی نباید این اختلاف فاحش باشد و از مسئولان می‌خواهم از ورزش بانوان نیز همانند آقایان حمایت کنند؛ چراکه قزوین جزو استان‌های والیبال خیز کشور محسوب می‌شود و هم اکنون بسیاری از بازیکنان قزوینی در تیم‌های مطرح کشور بازی می‌کنند.
در رده باشگاهی عضو تیم خاصی هستی؟
خیر؛ چراکه به اعتقاد مربیان تیم ملی در آستانه بازی‌ها نباید با تیمی قرارداد ببندیم، البته من از تیم‌های بزرگی مانند سایپا و شهرداری تبریز پیشنهاداتی داشتم که این موضوع را به پایان اردوهای تیم ملی موکول کرده‌ام.
سبک بازی کدام والیبالیست ها را می پسندی؟
در ایران شدیدا عاشق بازی «سعید معروف» هستم و همچنین بازی «کریستین سون» آمریکایی و پاسور ایتالیایی چشم نواز است و «شبنم علیخانی» بازیکن تیم ملی هم می‌تواند الگوی خوبی باشد.
در سال‌های دور به لژیونرشدن هم فکرمی‌کنی؟
دوست دارم در تیم‌های مطرح ایران بازی کنم و بعد اگر شرایط مهیا بود، در لیگ ایتالیا یا فرانسه به میدان بروم.
سعید رسولی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.