اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
7
فروردین امروز درپی برگزاری مسابقات اتباع بیگانه بررسی می‌کند؛

دوئل بیگانگان فرصتی برای دیده‌شدن

  • کد خبر : 5269
  • 16 دسامبر 2017 - 15:03
دوئل بیگانگان فرصتی برای دیده‌شدن
مسابقات فوتبال اتباع بیگانه چندی پیش با شرکت تیم‌های مختلف از استان‌های کشور در قزوین برگزارشد تا شاهد ایجاد جو رقابتی بین بازیکنان بیگانه مقیم ایران باشیم.

شرکت کنندگان در این تورنمنت که اغلب افاغنه بودند، بیشتر دیده‌شدند و نشان دادند که باوجود برخی محدودیت‌ها از استعدادهای سرشاری برخوردارند. از سوی دیگر، استقبال پرشور از این رقابت‌ها موجی از امید و نشاط را در دل اتباع بیگانه ایجادکرد و آن‌ها علاوه بر زندگی امن و به دور از حاشیه در کشورمان در مستطیل سبز هم در قالب یک تیم اتحاد و همدلی خود را به رخ همه کشیدند.
کبیر نوروزدهی، سرپرست تیم فوتبال منتخب افاغنه استان قزوین که در این رقابتها حضورداشت دراین‌باره و تاثیر برگزاری این مسابقات به فروردین امروز می‌گوید: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزارشد و رضایت همه را دربرداشت و این مسابقات زمینه را برای بروز استعدادهای ما فراهم کرد.
او ادامه می‌دهد: باوجود حذف تیم فوتبال منتخب افاغنه استان قزوین از دور رقابت‌ها، کاپ اخلاق را به خود اختصاص دادیم که نشان‌دهنده پایبندی ما به موازین اخلاقی است.
نوروزدهی، با اشاره به دوره قبلی مسابقات می‌گوید: اولین دوره این مسابقات سال ۹۳ در اصفهان برگزارشد که در این دوره هم در همان دور گروهی حذف شدیم ولی صرف نظر از نتیجه کسب شده به نظرم برگزاری این تورنمنت می‌تواند محلی برای خودنمایی و کشف استعدادهای ناب بازیکنان افغان و دیگر اتباع بیگانه در ایران باشد و همدلی میان آنها را تقویت کند.
 او در توضیح بیشتر می‌آورد: تیم ما بیشتر برای فوتسال بسته شده و برای این مسابقات تنها ۴۵ روز فرصت داشتیم و امیدواریم بتوانیم همین تیم را برای مدت طولانی حفظ کنیم. سرپرست تیم منتخب افاغنه استان قزوین، درخصوص نقش چنین مسابقاتی در افزایش انگیزش اتباع بیگانه می‌گوید: قاعدتا حضور در اینگونه مسابقات انگیزه بالایی به ما می‌دهد و خروجی مثبتی دارد و منجر به ایجاد تغییر و تحول در ما می‌شود.
آنگونه که این ورزشکار افغان بیان می‌کند این مسابقات ورودی نداشت و لباس و توپ را هم خودشان تامین کردند؛ البته وزارت کشور و کمیسیون اتباع بیگانه مجلس با آن‌ها همکاری کردند.
 او از مسئولان درخواست می‌خواهد اینگونه مسابقات تداوم داشته‌باشد و به‌صورت دائمی و در قالب لیگ برگزارشود تا تنور رقابت‌ها همچنان داغ بماند.
نوروزدهی با اشاره به فعالیت افاغنه مقیم ایران در رشته‌های مختلف می‌افزاید:علاوه بر فوتسال و فوتبال در رزمی و شطرنج هم ورزشکاران خوبی داریم؛حتی یکی از افاغنه در بیلیارد هم برای استان مقام آورده و در تکواندو و کیک بوکسینگ نیز نفرات خوبی حاضرهستند.  نبود اسپانسر که به یکی از مسائل  ورزش ایران تبدیل شده، برای سرپرست تیم منتخب افاغنه قزوین هم دغدغه است؛ ازاین رو خواستار حضور حامیان مالی از فعالیت‌های ورزشی است تا در این زمینه نگرانی نداشته‌باشند.
او درخصوص نحوه همکاری مسئولان با اتباع بیگانه در زمینه امکانات اینگونه توضیح می‌دهد: امیدواریم مسئولان همکاری گسترده‌ای با ما داشته‌باشند و تعداد جلسات تمرینی بیشتری در اختیار ما قراردهند و همانگونه که از ورزشکاران ایرانی حمایت می‌کنند از ما نیز حمایت کنند.
 به نظر می‌رسد برگزاری اینگونه مسابقات فارغ از قهرمانی هر تیمی از این جهت حائزاهمیت است که اتباع بیگانه‌ای که به‌صورت مجاز در کشورمان سکونت می‌کنند، احساس غربت و طردشدن نکنند و علاوه بر آن در قالب کار تیمی هر روز بر اتحادشان افزوده شود.
هرآنچه بود دومین دوره این رقابت‌ها هم در قزوین به پایان رسید و باید با تمهیدات بهتر این مسابقات استمرار پیداکند و شاهد حضور این افراد در میادین ورزشی باشیم.
در این بین شور و شوق و حضور گسترده هواداران این تیم‌ها در ورزشگاه با ابراز علاقه مندی به ورزشکاران، خود پیامی هم برای هواداران فوتبال قزوین داشت که آن‌ها هم برای حمایت از تیم فوتبال کاسپین تنها نماینده استان در لیگ دسته دوم کشور آستین همت بالابزنند و در ورزشگاه حضورداشته‌باشند.
امید است در دوره بعدی،اتفاقات خوبی  دراین رقابت‌ها بیفتد و دوئل اتباع بیگانه در خاک ایران نتایج خوبی دربرداشته‌باشد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.