اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
10
نگاهی به تیمداری شهرداری در ورزش؛

نسخه شفابخش ورزش قزوین

  • کد خبر : 5205
  • 29 نوامبر 2017 - 10:11
نسخه شفابخش ورزش قزوین
شهرداری قزوین بالاخره وارد گود شد و اعضای ورزشی شورای شهر که پیش‌بینی آن کار سختی نبود،آستین‌ها را برای تشکیل تیم زیر نظر مدیریت شهری بالا‌ زدند.
شورای شهری‌ها، دقیقا دست روی نقطه ضعف ورزش قزوین گذاشتند تا با پیچیدن نسخه‌ای با این شکل و شمایل،تیمداری راتقویت کنند که به پاشنه آشیل دیار مینودری تبدیل شده‌است. نخستین گام هم در این راستا تشکیل تیم والیبال شهرداری قزوین به‌ عنوان آلترناتیو سپهرالکتریک بود تا پس از عدم حضور بلندقامتان این تیم در لیگ برتر، حداقل سهمیه لیگ یک برایمان حفظ شود و دستمان از این بابت خالی نماند.
هرچه بود شهرداری قزوین رسالت چندین ساله خود را که مغفول مانده‌بود، در قبال ورزش انجام داد؛ البته این کار موافقان و مخالفان خاص خود را دارد.
بنابراین باید دید این مدل از تیمداری منتج به نتیجه می‌شود و از طرفی هم مدیران شهری تا پایان پای کار خواهند بود.
مساله دیگر این است که آیا تیمداری شهرداری قزوین در والیبال خلاصه می‌شود یا اینکه این موضوع به رشته‌های دیگر هم تعمیم داده می‌شود.
«سعید دقیقی» عضو ورزشی شورای شهر قزوین که بازیگر اصلی سکانس تیمداری شهرداری در ورزش بوده در این خصوص  به «فروردین امروز» می‌گوید:در همه جای کشور اداره کل ورزش و جوانان متولی اصلی تیمداری است؛ولی چون ورزش هم اکنون فراگیرشده، تفکرات افراد مختلف نیز به این سمت و سو تغییر کرده‌است.
دقیقی  ادامه می‌دهد:باتوجه به اینکه ورزش تاثیر مستقیمی در زندگی شهروندان دارد، وظیفه شهرداری‌هاست که در بعد همگانی و قهرمانی توجه ویژه‌ای به این موضوع کنند.
 این عضو شورای شهر معتقد است: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر موظف هستند تا تغییرات مثبتی در زندگی افراد ایجادکنند که یکی از این راه‌ها پرداختن جدی به ورزش و تیمداری در این زمینه است.
دقیقی با اشاره به تحت پوشش قراردادن تیم‌های مختلف از سوی شهرداری کلانشهرهامی‌گوید:در شهرهایی مانند تبریز و تهران و اصفهان و مشهد شهرداری‌ها به خوبی پروبال باشگاه‌های ورزشی را گرفتند و باتوجه به سابقه حضور در تبریز تیم‌هایی مانند شهرداری تبریز نتیجه خوبی را کسب کرده‌اند. او با تاکید بر لزوم هداف گذاری در ورزش می‌افزاید:باید در ورزش قهرمان پروری تعریف شود که باتوجه به نقش و اهمیت مدیریت شهری، شهرداری می‌تواندبا کمک مالی به تیم‌ها از رونق ورزش و ایجاد شور و نشاط در جامعه منتفع شود.
دقیقی در پاسخ به این سوال که آیا تیمداری شهرداری قزوین در والیبال خلاصه می‌شود، می گوید:اساسنامه باشگاه شهرداری قزوین را شهردار نوشته و قراراست به صحن شورا بیاید و اگر تصویب شود، باشگاه شهرداری قزوین رسما تشکیل شده و تمام رشته‌های مستعد قزوین تحت حمایت این نهاد قرارمی‌گیرند.
عضو ورزشی شورای شهر قزوین معتقد است: حدود دو سال آینده شرایط ویژه‌ای در ورزش قزوین ایجادمی‌شود و امیدواریم شاهد توسعه ورزش در همه ابعاد آن باشیم.
«حسن ثقفی» سرمربی تیم والیبال شهرداری قزوین هم در خصوص تشکیل این باشگاه به فروردین امروزمی‌گوید: براساس مصوبه شورا، بودجه فرهنگی-ورزشی شهرداری ۱۴میلیارد تومان است که نیمی از این مبلغ صرف کارهای فرهنگی  و بقیه آن هم هزینه ورزش می‌شود.
سرمربی تیم والیبال شهرداری قزوین در این باره خاطرنشان می‌کند: با توجه به مشکلات بخش خصوصی بهتر بود تا شهرداری‌ها دراین قضیه ورود پیداکنند.از طرفی هم شهرداری ارومیه در لیگ یک و لیگ برتر والیبال تیمداری می‌کند و شهرداری تبریز و اراک نیز در این زمینه هزینه کرده‌اند و لازم بود باشگاه شهرداری قزوین نیز تشکیل شود.
حال باتوجه به اینکه درگذشته قسمت عظیمی از بودجه سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری قزوین صرف کارهای فرهنگی شده و به نوعی ورزش زیر سایه فرهنگ نفس کشیده، تشکیل باشگاه شهرداری قزوین را باید به فال نیک گرفت.
سعید رسولی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.