اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
پس از تاییدها و تکذیب‌ها در جلسه شورای شهر اعلام شد

شهرداری قزوین ۴۹۰میلیارد تومان بدهکار است

  • کد خبر : 5124
  • 05 اکتبر 2017 - 6:41
شهرداری قزوین ۴۹۰میلیارد تومان  بدهکار است
وقتی زرآبادی، نماینده مجلس از 370میلیارد تومان بدهی شهرداری قزوین خبر داده و گفته‌بود که «تکمیل هشت طرح بزرگ شهری نیمه‌کاره به 600میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری نرسد با خسارت روبرو می‌شوند و این نشان می‌دهد بخشی از کارها از پول آینده هم انجام شده‌است»، نصرتی، شهردار پیشین، استراتژی تکذیب درپیش گرفته و گفته‌بود: «اینکه گفته می‌شود ما 370میلیاردتومان به بانک شهر بدهکار هستیم، حقیقت ندارد.»

اکنون حدود یک ماهی از آن تکذیب می‌گذرد که معاون اداری- مالی‌اش در جلسه شورای پنجم اعلام می‌کند که ۴۹۰میلیارد تومان بدهی داریم؛ یعنی حتی ۱۲۰میلیارد تومان از بدهی‌ای که نماینده زن قزوین اعلام کرده‌بود، بیشتر.

 با این همه سید تقی مجابی – کاندیدای اعضای شورای اصولگرا و مستقل برای شهردار- بدهی‌ها را چنین شرح می‌دهد:  ۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری از بانک شهر تخصیص داده شده، همه این‌ها برای چهار پروژه است که به زمین و ملک تبدیل شده‌است .
 او ادامه می‌دهد: بدهی ما به پیمانکاران ۲۴۵میلیارد تومان است؛ البته به بانک شهر هم بدهکار هستیم. به گفته مجابی، ۳۰درصد زمین‌های کارخانه آسفالت، پروژه‌های انصاری و… را  به بانک شهر داده‌ایم که می‌بایست از بدهی‌ها کسر شود و هنوز حسابرسی نشده‌است.  با این همه، معاون اداری- مالی شهرداری  اعلام می‌کند که  بیشتر سازمان‌های شهرداری مصرفی هستند و مجموع بدهی‌ها ۴۹۰ میلیارد تومان است. اما فرج‌اله فصیحی رامندی، عضو شورای پنجم و رئیس پیشین شورای شهر به ابعاد دیگر این بدهی اشاره می‌کند: بودجه امسال شهر قزوین ۵۲۶میلیارد تومان است؛ اما بدهی موثر ۱۲۶میلیارد تومان است و جای نگرانی نیست.
اما  مساله به تعبیر او اینجاست که چون پروژه‌های شهرداری به نتیجه نرسیده‌است، سود وام‌های شهرداری ایجاد مشکل می‌کند؛ درحالی که اصل پول تبدیل شده‌است. تقریبا بین ۲ تا ۳میلیارد تومان ماهانه سود بانکی است و از پروژه‌ها سوددهی نداشته‌ایم.
به گفته فصیحی رامندی، اگر پروژه ملاصدرا به پایان برسد از طلب بانک کاهش پیدا کند و این سود کم می‌شود.
 این عضو شورا  از قول شهردار پیشین  گفت  که  امسال قرار بود، قسمتی از زمین‌های اتوبوسرانی قدیم و شهید زرآبادی و… را[برای بدهی بانکی] بفروشند.
در این جلسه، سعید دقیقی و سید منیره قوامی دیگر اعضای شورای شهر به فروش زمین به دلیل کاهش سرمایه املاک شهرداری اعتراض کردند؛ اعتراضی که همواره کارشناسان شهری داشته‌اند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.