اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6
روایتی دیگر از شلیک مرگبار در خیابان نوروزیان

وکیلی که فرصت دفاع نداشت

  • کد خبر : 5116
  • 28 سپتامبر 2017 - 12:39
وکیلی که فرصت دفاع نداشت
هنوز پاسی از شب نگذشته، کسی نمی‌داند چه در سرش می‌گذرد، کلت کمری‌اش را می‌بندد، مقصدش، نوروزیان، حکمت23 است. امشب قرار است آخرین شب زندگی‌اش باشد، قرار است امشب بعد از شلیک، قرص برنج بخورد،آن هم نه یکی، که حتی یک نصفه‌اش برای از پا درآوردن کافی است!

یکی از نزدیکان مقتول در مورد قاتل می گوید ، نامزدش هنوز او را به درستی نمی‌شناسد، اول گفته بود، اهل تهران است و پدر و مادر ندارد،کمی بعد گفته بود که اصفهانی است و حرف های متناقض دیگر …از نامزد اولش هم چیزی به زن نگفته‌بود.
 زن وقتی همه چیزرا کنار هم چید، دیگر حاضر نشد به رابطه‌شان ادامه دهد، شاید فکر کرده‌بود او با نقشه وارد زندگی‌اش شده آن هم به واسطه یکی از موکلینش که سبب آشنایی‌شان شده‌است، اما مرد هم ساکت ننشست، زن را تهدید به مرگ کرد. به او گفت که اسلحه دارد؛ چراکه معتقد است یک مرد باید همه چیز داشته‌باشد، حتی اسلحه! زن ترسید؛ اما شاید نه آنقدر که باید کاری می‌کرد، که اگر می‌ترسید شاید قصه جور دیگری رقم خورده‌بود، متفاوت ازآنچه که خبرگزاری‌ها اعلام کردند:
ساعت ده شب ، مرد مسلح پس از ورود به دفتر وکالت نامزدش اقدام به تیراندازی با اسلحه کلت کرده و از صحنه حادثه متواری شد.
رضا رضایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در این حادثه تیراندازی وکیل خانم و منشی‌اش از ناحیه صورت و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
 رضایی با اشاره به اینکه با تدابیر ویژه پلیس قزوین تلاش برای دستگیری ضارب متواری آغاز شد، اضافه کرد: با تلاش مأموران خودروی متهم در عوارضی آزادراه  قزوین- کرج که رها شده‌بود، کشف شد و ضارب که اقدام به خودکشی کرده‌بود، بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ اما وکیل(مقتول) ساعتی پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد و منشی مقتول که از ناحیه قفسه سینه مجروح شده‌بود، با اقدامات درمانی کادر درمانی بیمارستان شهیدرجایی از خطر مرگ نجات یافت.
باز کردن در به روی متهم
اما خبرگزاری‌ها هیچ یک از وجود پسری چهار ساله در آن شب تلخ چیزی نگفتند؛ پسری که خودش در را برای مرد باز کرد؛ حتی ازاینکه شخص زخمی برادرزاده وکیل بوده و نه برادرش.آن شب، خواهر وکیل و دو برادرزاده بیست و دو ساله و چهار ساله‌اش در دفتر بودند. زن با تهدیداتی که مرد کرده‌بود، مدتی بود که جواب تلفن‌هایش را نمی‌داد و قصد هم نداشت در را برایش باز کند؛ اما پسر چهارساله تا تصویر مرد را بر صفحه آیفون تصویری دید، در را باز  کرد.
 یکی از شاهدان عینی در همین رابطه به خبرنگار فروردین امروز گفت: مرد داخل دفتر شد. اسپری فلفل را به صورت خواهر و برادرزاده مقتول که منشی دفتر بوده، می‌پاشد. سپس کودک چهار ساله را با کلتش تهدید می‌کند تا زن باورش شود نقشه شومی  در سر دارد. مقتول که شوکه شده بوده تنها توانست پسر چهار ساله را به اتاق دیگری ببرد و زیر میز مخفی کند؛ اما پسر بیست و دوساله در اتاق ماند و با شلیک مرد زخمی شد. قاتل حتی قصد داشت خواهر مقتول را هم قربانی کند که دیگر تیری در اسلحه باقی نماند و بعد از شلیک به سراغ یخچال رفت و یک لیوان آب خورد و روبه خواهر مقتول کرد و گفت: حالا برو به اورژانس زنگ بزن!
 پیچیدگی علت حادثه
سرگرد خامدی، روابط عمومی نیروی انتظامی  در این باره به فروردین امروز می‌گوید: زمانی که مرد را درخودروی سمندش در آزاد راه قزوین –کرج پیدا کردند به بیمارستان انتقال دادند، اقدامات درمانی صورت گرفت؛ اما نتیجه‌ای نداشت و ضارب فوت کرد.
 او ادامه می‌دهد:  با وجود مرگ او تشخیص علل این امر سخت‌تر از پیش شده، اما کاراگاهان جنایی پلیس آگاهی در این باره در حال  تحقیق هستند.
 با این وجود، به گفته همکاران وکیل و اعضای خانواده او، قاتل که مردی چهل ساله و نامزد وکیل بوده‌است به دنبال بروز اختلافات خانوادگی، بارها او را به مرگ تهدید کرده‌بود که با طرح شکایت از سوی مقتول در مراجع قضایی، پرونده در دست  پیگیری و تحقیقات مقدماتی بوده‌است.
پرهیز از هیجان در اطلاع رسانی
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم انگیزه مرد را اختلاف خانوادگی اعلام کرده‌ و درخصوص اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی گفته‌بود: متاسفانه با وجود تاکید بر پرهیز از هیجان و شتاب در نحوه اطلاع‌رسانی در رابطه با پرونده‌های قضایی در حادثه اخیر نیز براساس اظهارنظرهای شهروندان حاضر در صحنه شاهد انتشار اخبار مختلف در رابطه با انگیزه قتل و نحوه ارتکاب جرم بوده‌ایم.
این مقام دستگاه قضا از تمامی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی خواست که هرگونه اطلاعات و اخبار را فقط ازمنابع رسمی دریافت کرده و براساس اظهارنظرهای شهروندان خبری منتشر نکنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.