اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
6
آفساید

ستاره‌هایی که همچنان می‌درخشند

  • کد خبر : 4911
  • 16 جولای 2017 - 7:08
ستاره‌هایی که همچنان می‌درخشند
یکم؛ «رضا علیپور» یک مدال ارزشمند دیگر برای کشورمان در سوئد کسب کرد. این عجوبه سنگنوردی جهان، علی رغم همه محدودیت‌ها و کمبودها توانسته با تکیه بر استعداد خدادادی و تمرین‌های پیگیرانه، حرف اول را در سریعترین صعودها بزند.

«علیپور» این روزهاهمه افتخارات رشته سنگنوردی را به دست آورده و دیگر می‌توان گفت بر قله این رشته در عنفوان جوانی دست پیدا کرده‌است. وقتی ورزشکار حرفه‌ای به این سطح دست پیدا‌می‌کند، به‌طور طبیعی به دلیل نبود رقابت‌های لیگ باشگاهی دچار بی‌انگیزگی می‌شود  و این مهمترین دغدغه‌ای است که طرفداران و اهالی ورزش قزوین در مورد «رضا علیپور» با آن مواجه هستند. علیپور خانواده متمولی ندارد و مانند بسیاری از قهرمانان از قشرپایین و زحمتکش جامعه است.
دلسوزان و اهالی ورزش  این روزها بسیار  از بی‌توجهی مسئولان گلایه دارند که چرا نسبت به سرنوشت این اسطوره سنگنوردی دنیا اینقدر بی‌تفاوت  هستند.
 رضا هنوز از یک شغل معمولی برخوردار نیست. روزی هفت ساعت تمرین، تصورش برای خیلی‌ها کابوس است؛ اما این جوان در سرما و گرما تمرین طاقت فرسا می‌کند تا نام قزوین و ایران را در جهان مطرح کند. پس کمی باید به وجدان مان به عنوان یک مسئول رجوع کنیم  و با عرق وطن پرستی برای جوانانی مانند رضا علیپور دست‌ها را بالا بزنیم و کاری کنیم تا هم خیر از این دنیا و هم در آخرت ببریم و باعث دلگرمی این جوانان با تعصب بشویم که پیشنهادات مختلف برای تابعیت را باوجود مبالغ  وسوسه انگیز رد‌ می کنند.

دوم؛ یکی از نابغه‌های ورزش دوو میدانی استان قزوین«سبحان طاهرخانی» است که در پرش طول افتخاراتی برای استان‌ به‌دست آورده و برای نخستین بار در این رشته نام قزوین را مطرح کرده‌است. طاهرخانی در رقابت‌های  دوومیدانی قهرمانی آسیا که در هند برگزار می‌شود تا اینجای کار به بخش فینال مسابقات راه یافته‌است  و اگر کمی خوش‌شانس باشد، می‌تواند نام خود را برای همیشه در رشته دوومیدانی و پرش با طول ثبت کند. این جوان خوش آتیه تا امروز امید دوومیدانی کاران ایرانی در رشته پرش طول است. در رشته دوومیدانی سال‌هاست وزشکاران این رشته در قزوین به دنبال اثبات شایستگی هستند. فرض‌اله رستمی‌ها و سبحان طاهرخانی را می‌توان این روزها گل سرسبد این رشته دانست که باعث ایجاد انگیزه برای سایر دوومیدانی کاران استان  شده‌اند. این قهرمانان هم باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.
 
سوم؛ اسماعیل عبادی هم در همین چند روز باز هم گل کاشته و توانسته‌است مدال برنز مسابقات میکس تیمی کامپوند کاپ آسیا را به‌دست آورد. عبادی از جمله کمانداران با استعداد است که کمی با توجه و حمایت می‌تواند مدال‌های کم‌نظیر را برای ورزش استان و کشور به‌دست بیاورد.

امیر رجبی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.