اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
8
خطر در کمین دستگاه‌های دولتی؛

جعل سند در قزوین افزایش یافت

  • کد خبر : 4888
  • 15 جولای 2017 - 3:51
جعل سند در قزوین افزایش یافت
درحالی مدیرکل امنیتی استانداری  از افزایش 54درصدی جعل اسناد در استان قزوین خبر می‌دهد که کارشناسان هشدار می‌دهند  در صورت تعدد و تکثر این جرم، دستگاه‌های حکومتی هم مورد هجمه و هدف قرار می‌گیرند.

آنگونه که مهر گزارش کرده‌است،یوسف جهانی پور، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین در همایش مقابله و پیشگیری با جعل اسناد اظهارکرد: وقوع جرائم در سطوح مختلف گاهی مشهود و عینی است که رسیدگی به آن‌ها با کار کارشناسی و فنی قابل پیگیری و مقابله است .
او تاکید کرد: برای برخورد و کشف جرائم فنی و پیچیده نیاز به کار کارشناسی و فنی است و باید کاربران و مسئولان مرتبط با این حوزه با شیوه های جدید جعل اسناد آگاهی داشته‌باشند.
جهانی پور یادآورشد: در استان قزوین میزان جرم جعل از ۲۳۰ مورد در سال ۹۴ با افزایش ۵۴ درصدی به ۳۳۸ مورد افزایش یافته است.
کمترین و بیشترین جرم دراستان‌ها
کاظم شادکام، رئیس دبیرخانه مبارزه و پیشگیری از جعل اسناد هم در این همایش گفت: با بیان اینکه در سال‌های اخیر هرساله میزان رشد جعل اسناد ۹ درصد بوده‌است، افزود: ثابت بودن این نرخ نشان می‌دهد راهکارهای ستاد برای مقابله و پیشگیری از وقوع این جرم و افزایش آن مناسب بوده‌است.
او اضافه کرد: پارسال ۲۶ هزار و ۱۸۹ مورد جعل اسناد در کشور شناسایی شد که همانند سال‌های ۹۲ تا ۹۴ با ۹درصد افزایش همراه بود.
این مسئول افزود: ثابت بودن درصد افزایش جعل در کشور طی سال‌های اخیر با وجود افزایش جمعیت و میزان جرم نشان‌دهنده موثر‌بودن راهکارهای پیشگیری است.
او در ادامه گفت: بیشترین میزان رشد جعل در استان‌های سیستان و بلوچستان،تهران و کرمان و کمترین میزان رشد در استان‌های یزد،خراسان جنوبی و کردستان بوده است.
شادکام ادامه داد: جعل اسناد زمینه‌ساز دسترسی به سایر جرائم است و در صورت تعدد و تکثر این جرم ،دستگاه‌های حکومتی و متولی کشور مورد هجمه و هدف قرار می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه آموزش یکی از راهکارهای اصلی و موثر در کاهش میزان وقوع این جرم است،افزود: استان‌های هدف ما در خصوص آموزش راهکارهای مقابله و پیشگیری از وقوع جرم جعل اصفهان،تهران،آذربایجان شرقی و غربی و فارس است؛ ولی در اولین گام در استان قزوین حاضر شدیم.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.