اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
دستگاه قضا سپرده گذاران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند

شهروندان نگران؛ ثامن در التهاب

  • کد خبر : 4816
  • 24 ژوئن 2017 - 7:41
شهروندان نگران؛ ثامن در التهاب
شایعه ورشکستگی چند روزی می شود که شهروندان را به مقابل  شعبه‌های مختلف موسسه اعتباری ثامن در خیابان های شهر قزوین کشانده‌است؛ اما دستگاه قضا تاکید می‌کند سپرده‌گذاران نگران نباشند، ولی دریافت سپرده زمان می‌برد.
شایعه بروز مشکلات مالی برای موسسه ثامن باعث شده مردم در قزوین برای پس گرفتن سپرده‌های خود به شعبه‌های مختلف مراجعه کنند؛ اما این تجمع در اهواز و تهران هم  بوده؛ ولی در تهران این اعتراض با برخورد پلیس همراه بوده‌است.
با این وجود مسئولان موسسه ثامن وجود مشکل را تکذیب کرده‌اند و به سپرده‌گذاران اطمینان خاطر داده‌اند که مشکلی در تأمین نقدینگی ندارند.فرشاد حیدری «معاون نظارت بانک مرکزی» هم اعلام کرده که موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه‌های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است؛ بنابراین این موسسه در حال پیوستن به مجموع مجازهای بازار پول است.
این مقام بانکی از سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن خواسته تا براساس نیاز به شعب موسسه مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند صدور مجوز و یا ادغام موسسه با حفظ حقوق آن‌ها انجام می‌شود.
اما رئیس کل دادگستری قزوین در تازه ترین اظهارات درباره موسسه ثامن اعلام کرده‌است که «طبق اطلاعیه رسمی بانک مرکزی موسسه ثامن  با بانک مهر اقتصاد و و کوثر ادغام شده و مشکلی ندارد.»
به گفته انصاری «براساس ابلاغیه دادستان کل کشور به دستگاه قضایی در این موسسه چالشی برای سپرده گذاران وجود ندارد»؛ اما «ممکن است دریافت سپرده‌ها از سوی سپرده گذاران تا ادغام نهایی به طول بینجامد.»  البته صادقی نیارکی،دادستان قزوین هم از سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن خواسته «خویشتنداری کنند؛ چون موضوع از طریق مرکز در حال پیگیری است.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.