اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
8
سراب چابهار؛

باند کلاهبرداران فروش خودروهای خارجی در قزوین متلاشی شد

  • کد خبر : 4702
  • 01 می 2017 - 14:40
باند کلاهبرداران فروش خودروهای خارجی در قزوین متلاشی شد
فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی و انهدام باند کلاهبردارانی خبر داد که با شیوه های اغواگرانه  از شهروندان به بهانه فروش خودروهای خارجی بدون پرداخت عوارض گمرکی پول دریافت می کردند.

آنگونه که مرکز اطلاع رسانی ناجا گزارش داده، سردار مهدی محمودی در مورد جزییات این خبر گفته است: در پی شکایت های رسیده مبنی بر کلاهبرداری عده ای از افراد در یکی از نمایشگاه های شهر قزوین در خصوص فروش خودروهای خارجی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی و تحقیق های انجام گرفته توسط ماموران، مشخص شد افرادی در یکی از نمایشگاه های شهر قزوین با این بهانه که خودروهای خارجی را بدون گمرگ از چابهار وارد و زیر قیمت بازار به فروش می رسانند.
 به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان، کلاهبرداران، خریداران را تطمیع و با دریافت پول، خودرو را بعد از مدتی بدون ارائه سند تحویل مشتریان می دادند.
وی با اشاره به اینکه هیچ خودرویی از چابهار بدون پرداخت عوارض گمرگ توسط کلاهبرداران وارد نشده است، یادآور شد: کلاهبرداران پس از دریافت پول، خودروی خارجی خود را تحویل خریدار می دادند و پس از گذشت مدتی مالکان خودرو با اخذ دستور قضائی توقیف خودرو، خریداران را تهدید به انعقاد قولنامه اجاره ای به بهانه مشخص شدن تکلیف خودرو و انتقال سند می کردند.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: با بررسی کامل و روشن شدن ابعاد گسترده این جرم سازمان یافته، پنج متهم شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه متهمان از سه شهروند به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند،گفت: متهمان در بازجوبی فنی کارآگاهان پلیس آگاهی به بزه و جرم انتسابی خود اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و قرار مناسب قانونی برای آنان صادر شد.
سردار محمودی در پایان از شهروندان خواست تا در صورتی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت پیگیری موضوع به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.