اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
روحانی در سالن شهید بابایی:

حصر را برای همیشه از ایران برداریم

  • کد خبر : 4665
  • 30 آوریل 2017 - 6:33
حصر را برای همیشه از ایران برداریم
پیر، جوان، شهری و روستایی آمده بودند تا دومین مقام بلندپایه کشور را از نزدیک ببینند و بگویند که هنوز با او هم‌پیمان هستند؛ حتی اگر  همه وعده‌ها محقق نشده باشد. چون هنوز «امید»وارند و نمی‌خواهند سایه شوم جنگ،تحریم، نفت برابر غذا و «حصر» به سان بختک بر آسمان ایران سایه بی‌افکند.

روحانی هم آمد؛ البته با تاخیر چند ساعته تا در میان حامیانش با پرسش‌هایی، تلنگری بزند به آن‌ها که چهار سال پیش را فراموش کرده‌اند؛ اینکه ملت می‌خواهد  فضای تعامل را با جهان ادامه دهد؟  ملت خواهان ادامه مسیر آزادی بیان است  و یا خواستار بازگشت فضای امنیتی به دانشگاه‌ها؟ ملت خواهان آرامش ایران است و یا تکان هر روزه ستون های اقتصاد کشور؟
زمان دیدار با روحانی، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در سالن شهید بابایی بود. سالن با بنر و پارچه‌ها و موکت بنفش تزیین شده‌بود؛ اما همچنان حامیان چشم انتظار بودند تا رئیس جمهور، اولین سخنرانی انتخاباتی خود را نه در پایتخت، که این بار در همسایگی آن- قزوین- آغاز کند.
در فاصله آمدن کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، دانشجویان با شعارهای « زنده باد اصلاحات»، «سلام بر روحانی، درود بر خاتمی» و آزادی محصورین و زندانیان سیاسی را فریاد می زدند که با همراهی حاضران بود.
اما زمانی که در شعارها، نام رهبر اصلاحات در فضا طنین انداز می‌شد با ابراز احساسات بیش از حد حاضران همراه می‌شد.
   دست نوشته‌های  کارگری برای احقاق حقوق کارگران «فرنخ و نازنخ»  هم که از میراث دولت گذشته است، به چشم می خورد.
ساعت حدود ۱۹ و ۳۰ دقیقه بود که روحانی به سالن شهید بابایی آمد. محمدعلیخانی، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی خیر مقدم گفت و تاکید کرد با تدبیر و اعتدال، روحانی پیروز می شود که حاضران «اصلاحات» را به علیخانی یادآور شدند تا او جمله خود را اصلاح کند و قدرت الله علیخانی،مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از  مطالبات استان قزوین گفت و سخنان خود را با این جمله « احمدی نژاد چه شد؟» به پایان برد که با واکنش حاضران همراه شد.  ناصر قوامی، رئیس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی هم  از روحانی خواست که حصر کسانی را از یاد نبرد که مردم به آن‌ها علاقه دارند.
 پس از ابراز احساسات حامیان، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به شرایط کنونی پس از سال ۹۲ پرداخت و  گفت: امروز موضوع مهم این نیست که فردی به عنوان رییس جمهور برگزیده می‌شود، بلکه بحث بر سر این است که آیا از امروز به بعد، می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه و آیا از امروز به بعد باید باز هم فضای امنیتی به دانشگاه‌ها برگردد یا نه؟ و بحث بر سر این است که آیا امروز فضای جامعه ما باید بازتر شود یا فضای جامعه به گذشته برگردد.
رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: اساس بحث بر سر این است که آیا می‌خواهیم دومرتبه تقابل با جهان آغاز شده و سایه شوم جنگ به کشور برگردد؟
روحانی افزود: بحث این است که آیا می‌خواهیم در فضای سیاسی و اقتصادی و بازار، آرامش و ثبات حاکم باشد یا هر روز و ساعت نگران ساعت بعد باشیم؟
کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان اظهار کرد: می‌خواهیم فضای جامعه به گونه‌ای باشد که بازار نفتی را که از دست داده بودیم و آن را کشورهایی مانند عربستان تصاحب کرده‌ بودند باز پس بگیریم و از همین‌رو، امروز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کنیم و بعد از توافق هسته‌ای بیش از یک میلیون بشکه به تولید نفت، اضافه گردید.
رییس‌ جمهور تصریح کرد: بعضی‌ها تصور می‌کنند این دولت که مشغول تعامل با جهان بود، از تقویت قدرت نظامی خود غافل بوده است، درحالی که در ۳٫۵ سال گذشته به اندازه ۱۰ سال گذشته سلاح راهبردی تولید کرده‌ایم.
رییس جمهور از ملت می‌خواهد با توجه به واقعیت‌های موجود تصمیم بگیرند: آیا دوباره می خواهیم برای عظمت ایران فقط شعار دهیم یا در مقام عمل، عظمت ایران را بیافرینیم؟ مگر برای اولین بار، در میان ۲۵ کشور پیشرفته جهان، جایگاه اول را در سرعت رشد علمی کسب نکردیم.
روحانی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه، دانشجویان و بانوان ما در صحنه و عرصه قدرت و عظمت ایران حضور یافته اند، تصریح کرد: چندی پیش قرار بود اعلامیه ای استخدامی منتشر شود؛ اما وقتی دیدم که به سهمیه بانوان در آن ابلاغیه استخدامی بی توجهی شده است، آن را لغو کردم.
 رییس جمهور از استراتژی دولت خود گفت: اساس ما در انتخابات این است که آیا می خواهیم مسیر عزت و عظمت ایران را در سراسر جهان ادامه دهیم، یا اینکه می خواهیم دوباره به دوره ای برگردیم که برای انتقال پول نیازمند صرافی ها باشیم؟
روحانی گفت: آیا می خواهیم دوباره به شرایط حصر ایران برگردیم، یا اینکه می خواهیم حصر را برای همیشه برداریم؟!
رییس جمهور از وعده‌اش گفت که «اگر بار دیگر از طرف ملت بزرگ ایران شایسته اعتماد بود و بار مسئولیت را بر عهده گرفت، برای اجرای خواسته های ملت از هیچ چیز نخواهد هراسید».
 البته کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در هنگام افتتاح پروژه ها در قزوین گفته بود که « در روزهای آینده، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی به جای کمک به ملت، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند.» بنابراین در مناظره پیش رو باید  از روحانی ناگفته‌هایی شاهد بود که  تجربه نشان داده می‌تواند وزن کاندیداها را مشخص کند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.