اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6
آیین باستانی پایان سال، زیر سایه کمپین

کمپین «نه به چهارشنبه سوری» به کمک آتش نشانان قزوین می‌آید

  • کد خبر : 4588
  • 19 مارس 2017 - 14:17
کمپین  «نه به چهارشنبه سوری» به کمک آتش نشانان قزوین می‌آید
پس از  اینکه در حادثه پلاسکو گروهی از آتش نشان برای نجات شهروندان شهید شدند، گروهی از شهروندان فعالیت داوطلبانه ای را آغاز کردند تا در روز چهارشنبه سوری امسال، آتش نشانان ماموریت کمتری داشته باشند؛ این فعالیت به کمپینی تبدیل شده به نام «#نه به چهارشنبه سوری خطرناک» که مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین امیدوار است، امسال این آیین باعث شود که کشته‌ها و زخمی‌ها  کاهش یابد.

چهارشنبه سوری؛ سال به سال پیچیده‌تر
 بر همین اساس،مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری که برای ارائه هشدارهای مربوط به خطرهای استفاده از مواد محترقه در مراسم چهارشنبه آخر سال برگزار شد، گفت: فوریت های پزشکی و درمانی در زمینه حوادث چهارشنبه سوری خدمات پیش بینی شده و کاملی دارد؛ اما متاسفانه سال به سال پیچیدگی ناشی از حوادث این روز افزایش می یابد.
علی فخار سلیمانی در ادامه گفت: در سال گذشته ۹۲مورد مصدومیت ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال در قزوین به وقوع پیوست که ۸۳ تن از آن‌ها برای مردان و ۹ مورد نیز برای زنان رخ داد.
فخار سلیمانی یادآور شد: متاسفانه در سال گذشته، سه تن از شهروندان نیز در شهرهای الوند و دانسفهان جان خود را بر اثر حوادث چهارشنبه سوری از دست دادند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته با رشد ۴۳ درصدی از لحاظ تعداد آسیب دیدگان و همچنین رشد سه برابری فوت شدگان نسبت به سال پیش از آن روبه رو بودیم.
فخار سلیمانی، بیشترین تعداد مصدومان را در بین افراد۱۵تا۲۵سال ذکر کرد و افزود: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری پارسال در استان مربوط به سوختگی بود.
شش مورد آتش سوزی در چهارشنبه سوری سال گذشته
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین هم در ادامه این نشست گفت:در چهارشنبه آخر سال گذشته، ۶ مورد آتش سوزی،۶مورد حادثه ناشی از آسیب ها و ۴۳مورد آتش سوزی ضایعات داشتیم.
ابوالفضل ذوالقدر افزود: در سال جاری برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی با همکاری مدیریت پسماند شهرداری تمام مخازن زباله در چندین نوبت تخلیه می‌شود.
وی در ادامه با قدردانی از مردم در ابراز همدردی با آتش نشانی در حادثه پلاسکو و تشکیل کمپین برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری، گفت: با تشکیل این کمپین امیدواریم در هفته جاری شاهد کم شدن حادثه های مربوط به این مناسبت باشیم.
ذوالقدر به میزان حوادث ایجاد شده بر حسب نوع موادهای محترقه در قزوین در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار ۲۶ درصد از حوادث سال گذشته در اثر پرتاب نارنجک بوقوع پیوست و ۵۱درصد نیز مربوط به ترقه‌های سیگاری و ۶درصد نیز مربوط به فشفشه بوده‌است.
بستری ۱۷ آسیب دیده چهارشنبه سوری در اورژانس
محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین نیز در ادامه گفت: این مرکز با برخورداری از جراحان فوریت های پزشکی شامل ارتوپدی،مغز و اعصاب،سوختگی و ترمیمی و با ظرفیت۶۰تخت اورژانسی آمادگی کاملی برای درمان و پذیرش مصدومان حوادث چهارشنبه سوری خواهد داشت.
به گفته این مسئول،در سال گذشته ۶۴ مصدوم به این مرکز انتقال یافتند که۱۷تن از آنها بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.