اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
در سفری کم سابقه؛

نخست‌وزیر سوئد در سکوت به قزوین آمد!

  • کد خبر : 4525
  • 23 فوریه 2017 - 10:54
نخست‌وزیر  سوئد در سکوت  به قزوین آمد!
خبر خیلی کوتاه و سریع منتشر شد؛ نخست‌وزیر سوئد و هیئت همراه عالی‌رتبه‌اش به استان قزوین آمد و از یکی از واحدهای صنعتی شهرک کاسپین دیدار کرد

این خبر شاید در نگاه اول معمولی به نظر آید ولی اگر حداقل اخبار ده سال گذشته را مرور کنیم، می‌بینیم استفان لوفون نخست‌وزیر سوئد اولین مقام عالی‌رتبه یک کشور اروپایی مطرح است که به استان قزوین آمده است.
در دولت هشتم و نهم بیشتر شاهد حضور هیات های تجاری از کشورهای نه چندان مطرح در زمینه اقتصادی بودیم و حتی حضور سفرای آن کشورها در استان به عنوان دستاورد تلقی می شد! حضور نخست وزیر به همراه چند وزیر یک کشور مطرح اروپایی در استان قزوین بدون بازتاب و انعکاس رسانه ای صورت گرفت . در این سفر چندساعته چند وزیر و هیئت اقتصادی و تولیدی عالی‌رتبه از شرکت ماموت دیزل و شهرک صنعتی کاسپین دیدار کردند. "استفان لوفون" ضمن بازدید از امکانات تولیدی و شرایط کاری این شرکت با تعدادی از کارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.
هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای تریلراسکانیا سوئد و جمعی از مسوولان اتحادیه کارگری این کشور وی را در این دیدار همراهی می‌کردند.
در این بازدید از کشنده‌های تولیدشده با استاندارد آلایندگی یورو۶ ایران که با توجه به شرایط اقلیمی و سوخت ایران طراحی و تولید شده است، رونمایی شد.
این خودرو در پی الزام دولت ایران در استفاده از فیلتر ذرات معلق (DPF) روی خودروهای یورو۴ توسط شرکت سوئدی طراحی ‌شده و از نظر عملکرد و سطح آلایندگی بسیار نزدیک به استاندارد آلایندگی یورو۶ اروپاست.
خروجی اگزوز این خودرو با خودروهای یورو۳ و یورو۵ (EEV) مشابه، مورد آزمایش و مقایسه قرار گرفته که تعداد ذره‌های آلاینده منتشرشده از موتور این کشنده به‌طرز مشهودی کمتر از خودروهای مشابه یورو۵ (EEV) اندازه‌گیری شده است.
در این بازدید پروژه‌های خطوط بدنه‌سازی و رنگ این واحد آغاز شد و سرمایه‌گذار سوئدی در ارایه تسهیلات مالی برای نوسازی ناوگان فرسوده اعلام آمادگی کرد.
این سفر را می‌توان یکی از دستاوردهای گسترش همکاری بین‌المللی ایران با کشورهای مطرح اروپایی دانست که پس‌از برجام محقق شده است. نکته جالب‌توجه این سفر انعکاس بسیار محدود آن بود و مثل همیشه تیم رسانه‌ای ضعیف عمل کرد و خبرنگاران رسانه‌های استان اصلا به این بازدید کم‌سابقه دعوت نشدند!
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.