اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
معاون رییس جمهور:

رشد اقتصادی بیانگر موفقیت دولت است

  • کد خبر : 4527
  • 23 فوریه 2017 - 11:28
رشد اقتصادی  بیانگر موفقیت دولت است
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: با تدبیر دولت و سیاست‌های منطقی و رفع برخی تحریم‌ها با رونق در بخش تولید شاهد رشد ۶.۴ درصدی اقتصاد کشور هستیم که موفقیت ارزشمندی محسوب می‌شود.

جمشید انصاری رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سفری سه‌روزه به قزوین آمد و جلسات فشرده‌ای با مسوولین و قشرهای مختلف مردم داشت. انصاری در این سفر سخنرانی‌های مختلفی داشت و به دفاع از سیاست‌های دولت پرداخت. وی در جلسه شورای اداری استان گفت: دولت یازدهم با محدودیت‌های متعدد توانسته برمشکلات زیادی فایق آید که شاید کمتر به آن پرداخته‌ایم و چون در داخل این شرایط هستیم درک درستی از اهمیت آن نداریم؛ در زمان شروع دولت یازدهم حدود دو سال متوالی با رشد منفی ۹.۹درصدی در اقتصاد کشور روبه‌رو شدیم که در هیچ دوره‌ای در ۳۸سال گذشته سابقه نداشته است وی اضافه کرد: خوشبختانه با مجموعه کارهای انجام‌شده در دولت یازدهم ۶.۴درصد رشد داشتیم که ۴.۴درصد آن رشد اقتصادی بدون نفت بوده است.
انصاری اظهارداشت: رسیدن از رشد منفی ۵درصدی به مثبت ۶.۴درصدی یک موفقیت است که با گذشت یک سال از مذاکرات برجام حاصل شده و هنوز تحریم‌ها برطرف نشده تا نتایج بهتری حاصل شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه روند بیکاری در استان قزوین نزولی است و این استان ظرفیت دارد با کشاورزی مدرن و صنعت شاخص و توجه بیشتر به بخش خدمات نرخ بیکاری خود را به یک رقمی برساند. در سال۸۴ تعداد شاغلان کشور حدود ۲۰میلیون و ۶۰۰هزار نفر بود که در سال۹۲ نیز این وضعیت حفظ شد.
انصاری گفت: دولت یازدهم در دو سال گذشته باوجود رکود اقتصادی سالانه بیش‌از ۷۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و امروز شاغلان کشور به ۲۴میلیون نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: درحال‌حاضر تعداد متقاضیان کار در کشور یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر است و اگر بتوانیم سالانه ۷۵۰هزار شغل ایجاد کنیم فقط سالانه ۳۵۰هزار تا ۴۰۰هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.
معاون رئیس جمهور درنشست با منتخب جوانان استان قزوین هم گفت : جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به فکر اشتغال در دستگاههای دولتی نباشند زیرا ظرفیت استخدام سالانه دولت ۱۰۰ هزار نفر و متقاضیان بیش از سه میلیون نفر است.
انصاری در انتقاد به نادیده گرفته شدن جوانان و زنان در پست های مدیریتی گفت: این انتقاد به دولت را می پذیریم .
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.