اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
ایجاد ترافیک علت لغو کنسرت

کنسرتی دیگر در قزوین لغو شد

  • کد خبر : 4477
  • 09 فوریه 2017 - 11:09
کنسرتی دیگر در قزوین لغو شد
کنسرتی دیگر در شهر قزوین لغو شد. صدای قزوین نوشت: داستان‌های ادامه‌دار لغو کنسرت در قزوین این‌بار دامن "پردگیانِ باغ سکوت" را گرفت.

این اجرای موسیقی سنتی که طرفداران خود را دارد و مهم‌تر از همه نام کیهان کلهر را یدک می‌کشد قرار بود دوم بهمن‌ماه در سالن کوثر برگزار شود. اما به دلیل اعلام عزای عمومی توسط هیات دولت در پی حادثه تلخ پلاسکو با تعویقی ۲روزه مواجه شد و نهایتا اعلام شد که چهارم بهمن‌ماه این سالن میزبان دوستداران این اجرای موسیقی خواهد بود. ولی ماجرا به همین جا ختم نشد و در جلسه شورای تامین نیروی انتظامی، با ذکر دلایلی چون"عدم توانایی در کنترل ترافیک و برقراری امنیت" این کنسرت "لغو" شد. این درحالیست که فرماندار اعلام کرده که با برگزاری این کنسرت مشکل ندارد و حاضر به برقراری امنیت آن است.
از سوی دیگر سردار محمودی فرمانده نیروی انتظامی استان در رابطه با لغو کنسرت گفت: در برگزاری کنسرت‌ها و هر برنامه‌ای در سطح شهر باید حقوق شهروندان رعایت شود. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خیابان خیام و اطراف آن یکی از خیابان‌های پرازدحام شهر قزوین است، عنوان کرد: از ساعت۱۷ به بعد شاهد حجم عظیم خودرو و ترافیک در این خیابان و خیابان‌های اطراف هستیم و هرچند پلیس راهنمایی و رانندگی با تمهیدات ویژه جهت رعایت حال شهروندان گره‌های ترافیکی را باز می‌کند ولی این نیازمند همکاری مردم و ارگان‌ها جهت رفع این معضل است.
سردار محمودی تصریح کرد: آنچه برای پلیس مهم است امنیت و رضایت‌مندی اکثریت مردم است و کسانی که بی‌اعتنا به تمهیدات اتخاذشده شورای تامین شهرستان، بر اجرای برنامه‌های خود اصرار دارند دور از منطق حقوق شهروندی اظهارنظر می‌کنند؛ضمن اینکه تمرکز پلیس و ارایه تدابیر لازم انتظامی و ترافیکی برای مقابله با چالش‌های نظم و امنیت جامعه، مدیریت هوشمندانه تلقی می‌شود نه ضعف مدیریتی!
 لغو این کنسرت‌ها به هر دلیلی خسارت مالی به برنامه‌گذار و مردم تحمیل کرده و در امور کسانی که برای حضور در این برنامه، زمان خود را برنامه‌ریزی کرده‌اند اخلال وارد می‌کند. همچنین جایگاه هنری و فرهنگی قزوین خدشه‌دار خواهد شد. به نظر می‌رسد کشمکش‌های ادامه‌دار بین نهادهای مختلف در استان تمامی ندارد و هر کس از دریچه‌ای به یک امرِ بدیهی و کاملا فرهنگی نگاه کرده و در آن اعمال سلیقه می‌کند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.