اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری:

وحدت جایگزین بگومگوهای سیاسی شود

  • کد خبر : 4467
  • 05 فوریه 2017 - 16:27
وحدت جایگزین بگومگوهای سیاسی شود
آخرین جلسه شورای اداری استان قزوین روز پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه با حضور یک میهمان برگزار شد و اظهارنظرها و حاشیه‌های ایجادشده در این جلسه تا روزها پس‌از آن در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس شد.

حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، حال و هوای دیگری به این جلسه داد و تاکید معنادار شیخ نور به وحدت و جایگزینی آن با بگومگوهای سیاسی از تبعات اظهارنظرهای سخنرانان جلسه بود.
شیخ نور که رابطه بسیار صمیمی با حجت‌الاسلام قدرت‌ا… علیخانی دارد به همراه رفیق سال‌های قدیم خود در این جلسه حاضر شد و حضور نماینده اسبق قزوین در این دیدار و قرار گرفتن در کنار نماینده ولی‌فقیه در استان که این روزها منتقد سرسخت شیخ است هم در نوع خود جالب‌توجه بود.
در این جلسه سخنان آیت‌ا… عابدینی نماینده ولی‌فقیه، حاضران را تحت تاثیر قرار داد و خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. عابدینی گفت: "در اجرای عدالت اوضاع ما لنگ می‌زند عدالتمان لنگ می‌زند و همه می‌دانیم در چه وضعیتی هستیم و منافع شخصی برخی اجازه نداده تا عدالت اجرا شود."
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: نفوذ ظالمانه و منفعت‌طلبانه باندهای اقتصادی در پوشش فضای غبارآلود سیاسی، عامل بیماری سیاسی در استان قزوین است؛ در استان ما باندهای اقتصادی در فضای سیاسی خود را گرم سرگرم کرده‌اند تا مردم فکر کنند دارند کاری انجام می‌دهند اما دارند بیت‌المال مردم را غارت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین اظهار داشت: امروز منافع مردم و بیت‌المال در استان غارت شده است و من هم می‌توانستم چاپلوسی کنم و این مسایل مطرح نشود و چیز دیگری بگویم و آخرت را فدای مصلحت کنم.وی بیان کرد: در وضعیت موجود، نفوذ ظالمانه باندهای اقتصادی با سواستفاده از مسایل سیاسی به مردم لطمه زده است و باعث شده تا اشتغال ما بیمار شود، چرخ کارخانه‌ها نچرخد و مردم شیرینی عدالت را احساس نکنند.
امام‌جمعه قزوین خطاب به آقای ناطق نوری گفت: نمی‌دانم چقدر می‌توانید در این زمینه کار انجام دهید اما مسایل را به مقام رهبری منتقل کنید. وی اضافه کرد: همه باید بدانیم اگر از یک ظالم حمایت کنیم در آخرت باید جوابگو باشیم.
این سخنان امام‌جمعه قزوین با واکنش استاندار قزوین مواجه شد به‌طوری‌که همتی در سخنانی با ابراز تعجب از سخنان ایشان گفت: از دستگاه قضایی تقاضا دارم و به اداره کل اطلاعات ماموریت می‌دهم این مورد را بررسی کرده و هر باند اقتصادی که در استان هست شناسایی و به مردم معرفی کنند.
وی بیان کرد: دولت هم تصمیم دارد از حقوق بیت‌المال صیانت کند و اگر خطایی دیده شود برخورد می‌کند و در این مسیر با کسی تعارف نداریم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان قزوین در جواب انتقادات امام‌جمعه قزوین درزمینه اشتغال‌زایی‌های ایجادشده گفت: مذاکرات و برجام موجب رفع تحریم‌ها در ابعاد مختلف شده است و برای نمونه اگر این گشایش‌ها نبود شاهد تعطیلی بسیاری از واحدها و بیکاری قابل‌توجهی در استان بودیم.
همتی اضافه کرد: در استان قزوین پس‌از برجام توانسته‌ایم ضمن فعال کردن واحدهای نیمه‌تمام، تعداد ۱۵هزار شغل ایجاد کنیم. و ما در کنار ۴هزار نفر تعدیل نیرو مشکلات دیگری هم داشتیم و اگر برجام نبود باید شاهد بیکاری ۵۰هزار نفر می‌شدیم که یک بحران برای استان محسوب می‌شد.
انتقادات مطرح شده امام‌جمعه در شورای اداری، میهمان جلسه را بر آن داشت که سخنان خود را بر دوری از بگومگوهای سیاسی و حفظ وحدت متمرکز کند تا آبی بر آتش باشد. ناطق نوری گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود و ما نیز اگر پیرو واقعی امام هستیم باید در همین مسیر حرکت کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: داشتن اخلاق حسنه و رفتار مناسب با مردم، سعه‌صدر و صبوری و گذشت از دیگر ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنیم. در آستانه دهه مبارک فجر باید با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنا شویم و رفتارهای الهی امام را مدنظر قرار دهیم تا در تداوم مسیر انقلاب دچار مشکل نشویم.
ناطق نوری با اشاره به انتقادهای مطرح‌شده از سوی امام‌جمعه قزوین درخصوص رسیدگی به باندهای اقتصادی فعال‌شده در استان اظهار داشت: با بگومگو کاری جلو نمی‌رود و مسایل حل نمی‌شود. از امام‌جمعه قزوین دعوت می‌کنم به دفتر ما به تهران بیایند تا در مورد این موضوع که اشاره داشتند و ما هم حرف زیادی برای گفتن داریم بحث طلبگی کنیم.
سخنان صریح امام‌جمعه قزوین درزمینه غارت منافع مردم و بیت‌المال در استان و نفوذ باندهای سیاسی و مفسده‌های اقتصادی، ازمواردی است که مردم انتظار دارند دستگاه قضایی و اطلاعاتی با توجه به دستور استاندار با جدیت وارد عمل شوند و هرچه سریع‌تر گزارش جامعی به مردم ارایه دهند تا ابهامی در ذهن مردم باقی نماند؛ اگر به سخنان امام‌جمعه قزوین در این زمینه توجهی نشود دیگر سخنان و ادعاهای چه کسی قابل‌رسیدگی است؟
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.